دوستان و یا این که رانندگان عزیزی که هر روز اتومبیل خویش را روشن و به راز فعالیت یا این که به هجرت میروید عالی می دانید که در هر توشه فشردن کلاچ ماشین تعدادی قطعه با نیز مشغول شده تا بتوانند توان موتور را به چرخ انتقال دهند و سبب تکان شما شوند . بایستی بهاین نکته دقت کرد که سیستم کلاچ ماشین بعداز گذشت ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر نسبت به دسته رانندگی می بایست بده بستان و یا این که در توان قابلیت و امکان رگلاژ شود . همانطور که گفته شد این زمینه بستگی به دسته رانندگی شما دارااست .
به صورت نمونه , بخش اعظم رانندگان خانم , در اولِ رانندگیشان , اکثر زمان ها پای خویش را بر روی کلاچ نگه میدارند و حتیدر سرعت هم پای خویش را آرام بر روی کلاچ گذارده تا در مواقع ضرور آن را بفشارند! خب همین مورد منجر پاره ای زد خورد برگه کلاچ شده و در طولانی دوران شمارا ناچار به ردوبدل ورقه کلاچ مینماید .
یا این که از سمت دیگر , رانندگانی که در مسیرهای برون شهری عمل داراهستند و ترافیکی پیش روی خویش ندارند , ممکن است گهگاه تا ۷۰ یا این که ۸۰ هزار کیلومتر نیز نیازی به بده بستان برگه کلاچ پیدا نکنند . در شرایطی که با خودروی خویش در شهر کار می کنید , صد رد صد این میزان به دلیل ترمز و تکان بسیار , نصف خواهد شد .
پیشنهاد مطالعه مقاله اصلی و کامل : علت کوبیدن صفحه خودرو
حالا در اینجا همت میکنیم تا به یکسری موضوعی که نشان میدهد بایستی دیسک و کاغذ ردوبدل شوند اشاره می کنیم :
۱ – یکی نشانههای زمان بده بستان دیسک و کاغذ هنگامی است که ما خودرو را در دنده ۱ نهاده و کلاچ را رها میکنیم موتور و اتاق اتومبیل به لرزه می افتد و ولی این لرزش تماما مختلف است . این یک علامت واضح و بی نقص برای ردوبدل دیسک اتومبیل است .
۲ – ممکن است اتفاق افتاده باشد که نزد تعمیرکاری رفته و از وی مراد باشید تا ورقه کلاچ شمارا آزمایش کند! خب وی دوری با اتومبیل می زند و به شما می گوید . آیا تا به درحال حاضر تفکر کردهاید که سرویس کار سیار چهطور این عمل را میکند؟!
زمانی اتومبیل در درحال حاضر رکود است دنده را در ۲ قرار داده و کلاچ را رها میکنیم چنانچه ماشین تکان کرد و خاموش نشد دیسک و ورقه تمام شدهاست . اما در حالتیکه ماشین پر سرعت خاموش شد , هنوز زمان ردوبدل برگه کلاچ فرا نرسیده است ; به همین سادگی!
۳ - در رمز بالایی نصفه شدید , درصورتیکه نیاز به ردوبدل دنده به شمارههای سنگین وزن دوچندان مشهود بود , نشانهای برای ردوبدل ورقه کلاچ است .
۴ - ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده که پشت دستور متوجه گردید , خودرو فراوان گاز می خورد اما تکان و عجله نیکی ندارد! خب , می بایست دست به جیب گردید .
۵ - گاه پیش میاید که دندههای اتومبیل , خصوصا دنده یک و دنده عقب عالی جا نرفته و به رنج این واقعه میفتد . این ایراد در ترافیکهای سنگین وزن هم به عینه تماشا میشود .
همانطور که در ابتدا اشاره شد , بسته به مدل رانندگی میتوان همگی این ۵ مورد را زود یا این که دیرتر از حد استاندارد قدمت موءثر یک اتومبیل روءیت کرد , اما تجربه در خودروهای اهل ایران با راهبندان شرایط کنونی کمتر از ۴۵ هزار کیلومتر نیست . پس با یک رانندگی سنجیده و کم عجله میتوان تا ۷۰ هزار کیلومتر قدمت کلاچ خویش را ارتقا دهیم . اکنون دیسک و صفحههای چینی بازار را قبضه کردهاند . در توان قابلیت برای بده بستان دیسک و ورقه از مال مرغوب و نیروی کار کار نیک و آشنا به فعالیت استعمال فرمایید زیرا با بده بستان نشدن یک ظرف نمد در سیستم کلاچ اتومبیل احتمالا کلاچ شما ۲۰ هزار کیلومتر نیز فعالیت نکند!
فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو کار آی فور Cari4
با تشکر از مطالب خوب شما در صورت نیاز به چراغ جلوی اسپرت اتوموبیل به ما سر بزنید ممنون