با استارت دههی ۸۰ میلادی , خودروسازان ژاپنی برای ارتقاء فروش در امریکا و دیگر نقاط عالم , عملکرد میکردند . شایسته ترین خط مش , تولید تنوع در محصول ها و عرضه مدلهای بزرگتر , در حدود کلاس لاکچری بود . چنین راهبردی سبب به به دنیاآمدن ماکسیما در خودروسازی نیسان شد .
پیشنهاد بازدید : لوازم یدکی ماکسیما
ماکسیما 2020
ماکسیما , اساسا خودرویی ژاپنی است که از خط ایجاد نیسان در اوپاما بیرون می گردد . نسخههای بازار امریکا این ماشین , از سال ۲۰۰۴ در سوله نیسان تنسی مونتاژ می شوند . نیسان تیانا ( Teana ) و نیسان سفیرو ( Cefiro ) نیز , نسخههای دیگری از ماکسیما برای کشورهای متعدد میباشند . تیانا در کشورهایی مانند تایلند , استرالیا و نیوزیلند در میان سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ حضور داشت ; درحالیکه سفیرو برای کانادا , امریکای لاتین , مالزی و کرهجنوبی ساخت میشد .
ماکسیما برای بازار کشور ایران و مورخ خودروسازی کشورمان اهمیت ویژهای داراست . شبیه نیسان پاترول , که اولی شاسیبلند عامهپسند جمهوری اسلامی ایران بود و این مدل خودروها را با فروش بالا به مردمان معرفی کرد ; ماکسیما نیز توانست اولیه مال گران قیمت ژاپنی در در بازار کشورمان باشد که وضعیت یک سدان پهنپیکر در حدود سدانهای لوکس آلمانی را آماده می کرد . پیش از عرضه ماکسیما بوسیله پارسخودرو , مردمان ما تصویر متمایز از خودروهای ژاپنی در ذهن داشتند که توام با آسانی و استحکام بالا بود .
نکته جذاب این که ماکسیما در کشور ایران نسخهای از سفیرو ( Cefiro ) محسوب میشود و یک طرح اساسی از تاریخچه ماکسیما نیست . به بیانبهتر , ماکسیما مونتاژ پارس ماشین , از پلتفرم و جزئیات فنی شبیه ورژن حیاتی در نسل چهارم و پنجم استعمال میکرد ; ولی در بازار جهانی با اسم سفیرو و ظواهر تماما شبیه اینفینیتی I۳۰ فروخته میشد . به همین منظور , تجهیزات رفاهی شبیه ماکسیما بازار امریکا را ارائه نمی کرد .
از حیث فنی , میتوان نیسان تیانا را نیز , نوعی ماکسیما دانست . نسل دوم تیانا که به وسیله پارسخودرو در کشورایران عرضه شد , سال ۲۰۰۸ به نمایندگیهای نیسان چین رسید . بعد از آن در شرق آسیا , روسیه و استرالیا هم با استقبال مواجه شد . موفقیت تجاری تیانا نسل دوم , خوبتر از ماکسیما هممدل ( نسل هفتم ) خویش بود و تا سال ۲۰۲۰ در خط ساخت تایوان کمپانی نیسان , باقی ماند . این اتومبیل , علاوهبر پارس اتومبیل کشور ایران , در ژاپن , چین , هندوستان , روسیه و تایلند نیز مونتاژ می شد .
نسل نخستین
در سال ۱۹۸۱ , داتسون ماکسیما به ایجاد رسید و سه سال آنگاه با اسم نیسان ماکسیما , به امریکا , خاورمیانه و چین صادر شد . این متاع , از پلتفرم داتسون ۸۱۰ استفاده نمود ; البته تجهیزات لاکچری , بدنه سدان و پیشرانه کار کشته داشت . داتسون ماکسیما و نیسان ماکسیما دربین سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ , مجهز به پیشرانه ۲/۴ لیتر بنزینی و ۲/۸ لیتر دیزل بودند . خریدار میتوانست ضمن بهرهمندی از پیشرانه ۱۲۰ اسببخار , جعبهدنده ۵ سرعته دستی یا این که ۴ سرعته خودکا را گزینش نماید .
پیشنهاد بازدید : لوازم موتور چهار چرخ
نسل نخستین ماکسیما , یک کدام از اولیه خودروهای عالم ( اولین مورد در بازار امریکا ) بود که هشدار صوتی با گوینده انسانی داشت . عباراتی برای بازبودن درها یا این که جاماندن سوییچ باطن سوئیچ آغاز /استاپ , برای این کالا در سال ۱۹۸۱ پیشبینی شده بود .
نسل دوم
نیسان در سال ۱۹۸۴ , نسل اولیه ماکسیما را با مدلی تازه , جایگزین کرد . برای این اتومبیل , پیشرانه ۳ لیتر با توان ۱۵۷ اسببخار به کارگیری شد که یکی قدرتمندترین نمونهها در کلاس سدان بود .
دههی ۸۰ میلادی , رقابت قربت دربین نیسان ماکسیما و تویوتا کریسیدا وجود داشت . به همیندلیل , نسلهای دوم و سوم ماکسیما , پباده سازی شبیه حریف داشتند ; البته وضعیت فنی زیاد عالی در پیشرانههای نیسان , سبب ساز به برتری تجاری ماکسیما نسبت به کریسیدا در بازار امریکا شد .
دیگر علتی که موفقیت ماکسیما نسل دوم در کشورهای متعدد را تقویت کرد ; ایجاد ورژن استیشن واگن بود . ماکسیما GXE واگن موردپسند خانوادهها در اروپا و امریکا قرار گرفت ; درحالیکه نسبت به ولوو ۲۴۰ و مرسدس ۱۹۰E استیشن , بها پایینتری داشت .
نسل سوم
دسته نو ماکسیما نسل سوم , سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ روی خط ایجاد نیسان در اوپاما ژاپن بود و پیشرانههای ۳ لیتری بنزینی و دیزلی داشت . این ماشین در سال ۱۹۹۰ با تجهیزات ویژه مانند سیستم تعلیق سوپرسونیک که فناوری مخصوص نیسان برای تهیه و تنظیم الکترونیک فنربندی بود , به وسیله مجلات معتبری مانند Car and Driver در فهرست برگزیدگان خودروهای عالم قرار گرفت .
پیشرانه ۳ لیتری ماکسیما نسل سوم , منحصر به فرد این اتومبیل پباده سازی و ساخته شد . اوایل ده سال ۹۰ میلادی , اقتدار ۱۹۰ اسببخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتنمتر برای یک سدان ۱۴۵۰ کیلوگرمی , بالاتر از توقع بود و میتوانست ماکسیما را در حین ۸/۵ ثانیه بهسرعت
نسل چهارم
به عقیده بخش اعظمی از مورخان صنعتی , ظهور لکسوس با اولین مال خویش ( LS400 ) حالت تجاری خودروهای سدان گرانقیمت و نیمهلوکس را تغییر و تحول اعطا کرد . این دسته در سال ۱۹۹۰ پرده برداری شد و به تدریج تا سال ۱۹۹۴ یکیاز پرفروشترین خودروهای غیرامریکایی در امریکا بود . لکسوس LS400 با پیشرانه ۴ لیتری ۲۵۰ اسببخار , برتری محسوسی نسبت به ماکسیما داشت و چه بسا علاقهمندان مرسدس بنز کلاس S را با قیمت ارزان خویش , جذب می کرد .
نسل چهارم ماکسیما در ۱۹۹۴ معرفی شد تا به رقابت با لکسوس LS400 بپردازد . به طور همزمان اینفینیتی I30 هم در بازار امریکا حضور داشت تا با رخ شبیه ماکسیما ; ولی همراه تجهیزات بیشتر , حق گزینش مشتری را ارتقاء دهد . پیشرانه ۳ لیتری این خودروها با کد VQ30DE جوایز زیادی کسب کرد و مورد تحسین مجلات دارای اعتبار امریکا نظیر Motor Trend و Car and Driver قرار گرفت . سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۶/۶ ثانیه مزیت مهمی برای ماکسیما نسل چهارم بود .
نسل پنجم
با آغاز قرن ۲۱ , سبک پباده سازی ماکسیما هماهنگ با رقبا تغییر و تحول نکرد و ترکیبی از المانهای ژاپنی و امریکایی را برای نسل پنجم ارائه داشت . ماکسیما پارسخودرو که در میان سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ در کشورایران مونتاژ میشد ; نسخهای از ماکسیما نسل پنجم ( Cefiro ) بود
ماکسیما نوع ۲۰۰۰ , تجهیزات بیشتری نسبت به نسلهای گذشته داشت . چراغهای امروزی با فناوری زنون ( HID ) و دیفرانسیل لغزش محدود شبیه نیسان اسکایلاین , در نسل پنجم ماکسیما وجود داشت البته پیشرانه ۳ لیتری نمیتوانست بازار مشکلپسند امریکا را جذب نماید . از سال ۲۰۰۲ , موتور ۳/۵ لیتری با اقتدار ۲۵۵ اسببخار و گشتاور ۳۳۴ نیوتنمتر روی این ماشین نصب شد تا سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت در طول ۶ ثانیه ممکن شود .
نسل ششم
از سال ۲۰۰۴ , رخ ماکسیما به کلی متحول شد و الهام از خودروهای پر اسم و رسم امریکایی , خصوصا تولیدات کادیلاک را گزینش کرد . ممکن است به همین علت , نسل ششم ماکسیما تنها در امریکا و کانادا و مکزیک فروخته شد . طراح این اتومبیل نیز , جری هایزنبرگ بود که بعد از سالها فعالیت برای جنرال موتورز امریکا به نیسان ضمیمه .
از نسل ششم به آن گاه , ماکسیما تنها با پیشرانه ۳/۵ لیتری ساخت شد . گونه ۲۰۰۴ , اقتدار ۲۶۵ اسببخار و گشتاور ۳۴۶ نیوتنمتر مهیا می کرد و تجهیزات جالبی نظیر سیدی چنجر ۶ دیسک , سیستم صوتی از مارک بوز ( BOSE ) و چرخهای ۱۷ اینچ با تایرهای ۲۵۵ میلیمتر داشت . مهمترین سد خط مش ماکسیما نسل ششم برای فروش در امریکا , مصرف سوخت نسبتا بالا بود . به همین بهانه از سال ۲۰۰۷ جعبهدنده CVT روی این اتومبیل نصب شد و صرفا مورد تا روز جاری باقی ماند .
نسل هفتم
ماکسیما در سال ۲۰۰۸ تغییرو تحول صورت جدیدی تجربه کرد که اینبار نتیجه ها عمل یک طراح ژاپنی بود . شیرو ناکامورا , در سال ۱۹۹۹ بعد از تعیین کارلوس گون در سوی رئیس علتی نیسان , از ایسوزو ( دیگر خودروساز ژاپنی که اشکال وانت و کامیون ایجاد می نماید ) فراخوانده شد . ناکامورا علاوهبر ماکسیما نسل هفتم , اولین مدلهای نیسان لیف و مورانو قشقایی را هم پباده سازی کرد .
ماکسیما دربین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ , با پیشرانه ۳/۵ لیتری و جعبهدنده CVT ساخت شد تا توان ۲۹۰ اسببخار و گشتاور ۳۵۴ نیوتنمتر داشته باشد . این دسته , فقط ۶ ثانیه بعداز استارت تکان تخت گاز ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسید و همراه پدالهای بده بستان دنده پشت دستور , نمونهای دیدنی اعتنا از یک سدان لاکچری ژاپنی با قابلیتهای اسپرت محسوب میشد ; ولی از دید تجاری در سالهای انتها ساخت , ناموفق بود . سازه بر اعلامیه قانونی نیسان , تعداد متعددی ماکسیما دسته ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۶ در نمایندگیهای فروش باقی ماندند .
نسل هشتم
شکست نسبی در نسل هفتم , اراده نیسان برای بازطراحی و دگرگون سازی ماکسیما را جزم کرد . اینبار , جیووانی آروبا ( Giovanny Arroba ) طراح ایتالیایی بدنه ماشین را صورت بخشید و اما مورد تحسین منتقدان قرار گرفت . در نمایشگاه ماشین نیویورک ۲۰۱۵ , ارتقا احساس اسپرت اتومبیل بالاتر از مولفههای گران قیمت , دقت بازدیدکنندگان را جلب کرد . این اتومبیل تا روز جاری , هنوز در خط ایجاد نیسان تنسی امریکا مانده و اولین جور ماکسیما است که در ژاپن ساخت نمی شود .
لوازم یدکی | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی ماشین | یدکی خودرو
درج آگهی رایگان تکرو عیب یاب موتور ارزانترین دستگاه دیاگ خودرو دیاگ موتور سیکلت تعمیرگاه خودرو لوازم یدکی مزدا لوازم یدکی ویتارا قطعات ایسوزو