لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تعداد متعددی از مردم خودروهای هیبریدی را در مکانهایی دیده اند. برای مثال در لوکوموتیو ها 

بیشتر لوکوموتیوها از سیستم هیبریدی دیزل - الکتریکی بهره می‌برند و یا این که در شهرهایی نظیر سیاتل اتوبوس هایی با همین سیستم دیزل - الکتریکی کار موجود هستند. این اتوبوس ها یا این که بهتر بگوییم نوعی تراموا هنگامی که به سیمهای برق بالای سقف خود دسترسی دارند از نیروی پیشرانه الکتریکی خود  بهره می برند و هنگامی که به‌ این کابل های برق دسترسی ندارند با پیشرانه دیزل خودش به حرکت ادامه میدهند. زیر دریایی ها هم نوعی ماشینهای هیبریدی می‌باشند که غالبا با یک کدام از سیستمهای هسته ای - الکتریکی و یا این که دیزل - الکتریکی فعالیت می نمایند.

گلگیر خودرو

سیستم های هیبریدی چیست

بطور کلی تمام وسایل نقلیه ای که از ترکیب دو و یا این که چندین پیشرانه انتقال نیرو که بطور بی واسطه و یا این که غیر بی واسطه به سیستم انتقال وابسته می‌باشند را ماشینهای هیبریدی گوییم.

بیشتر خودروهای هیبریدی ساخته شده تا به امروز از دسته بنزینی - الکتریکی می باشند گرچه برخی از خودروسازها نظیر پژو و سیتروئن خودروهای هیبریدی از مدل دیزل - الکتریکی هم ایجاد کرده اند. 

 

ساختار خودروهای الکتریکی

خودروهای بنزینی مشتمل بر یک باک بنزین می باشند که مرجع ذخیره کننده بنزین موتور است وموتورهم بوسیله سیستم انتقال توان نیروی تولیدی را به چرخ ها می رساند. در مقابل خودروهای الکتریکی یک تیم از باتری ها وجود دارند که الکتریسیته ما یحتاج موتور الکتریکی را آماده می نماید وموتور الکتریکی هم توسط سیستم انتقال اقتدار نیروی تولیدی خودش را به چرخ ها می‌رساند.

در مقابل خودروهای الکتریکی یک گروه از باتری ها موجود هستند که الکتریسیته مورد نیاز موتور الکتریکی را آماده می‌نماید و موتور الکتریکی هم توسط سیستم انتقال اقتدار نیروی تولیدی خودش را به چرخ ها می‌رساند.

برای شما و اینجانب یک خودروی اثر گذار خودرویی است که دست‌ کم نیازهای ما ‌را بر اورده نماید که ‌این نیاز ها می‌توانند چنین باشند:

۱- از سوخت گیری اول دست کم 300 مایل یا این که 482 کیلومتر تا یک سوخت گیری دوباره راه بروند

۲- هر بار سوخت گیری راحت و پر سرعت باشد و فاکتورهای دیگر . . . . .

یک موتور بنزینی عمده این نیازها را برآورده مینماید ولی در ازای الودگی متعددی داراست و یک موتور برقی

با این‌که الودگی خیلی کمی ( یا این که ابدا ) تولید نمی کند البته این موتور حداکثر مابین 50 تا 100مایل (۸۰ تا ۱۶۱ کیلومتر) می تواند دربین دو شارژ خودش برود و خلل دیگر موتور الکتریکی این است که شارژ شدنش طاقت فرسا و خیلی زمان بر است. یک خودروی هیبریدی بنزینی – الکتریکی ترکیبی از دو پیشرانه است که به نوعی می‌توانند کامل کننده همدیگر باشند.

 

کاپوت خودرو

سیستم هیبریدی بنزینی – الکتریکی دربرگیرنده اجزا زیر است:

موتور بنزینی: موتور بنزینی که در این اتومبیل موجود است شباهت متعددی به موتورهای بنزینی خودروهای بنزینی دارد. البته این موتور کوچکتر و هم دارنده تکنولوژی بالاتری نسبت به خودروهای معمولی است که سبب کاهش آلودگی و ارتقاء کارایی میشود.

 

پیشنهاد مطالعه: فلاپ چیست و چه کاربردی در بدنه موتور چهار چرخ دارد؟

* باک بنزین: باک بنزین در‌این جور خودروها محل ذخیره انرژی برای موتور بنزینی است.

بنزین چگالی انرژی بالاتری نسبت به باتری داراست. برای مثال 1000 پوند باتری هم اندازه 1 گالون ( 7 پوند ) بنزین انرژی دارد.


* موتور الکتریکی: موتور الکتریکی در خودروهای هیبریدی خیلی توسعه یافته میباشند، این موتور توسعه یافته نیز تحت عنوان یک موتور قادر به انجام کار است و نیز تحت عنوان ژنراتور مثلا وقتی که به ‌این موتور نیاز است موتور با به کار گیری از باتری ها قادر خواهد بود شتاب مورد نظر را ایجاد نماید و وقتی که اتومبیل نیازی به موتور الکتریکی ندارد به عنوان مثال (در یک سراشیبی درحال حرکت است این موتور الکتریکی تحت عنوان یک ژنراتور نیرو را به باتری ها بر میگرداند) با به کارگیری از سرعت در سراشیبی.

* ژنراتور: ژنراتور مضاعف مشابه به موتور الکترکی است با این تفاوت که ژنراتور صرفا وظیفه تامین الکتریسیته مورد نیاز موتور را بر عهده دارد نه فعالیت دیگر. ژنراتور بیشتر در خودروهای هیبریدی سری کار می کند.

* باتری: باتری خودرو در خودروی هیبریدی یک وسیله ذخیره انرژی برای موتور الکتریکی می باشند. برخلاف بنزین موجود در باک بنزین که قادر است تنها به موتور بنزینی سوخت برساند (یک انتقال یک طرفه از باک بنزین به موتور بنزینی)

موتورهای الکتریکی علاوه بر کار فوق میتوانند انرژی را به باتری پس دهند. ولی موتور بنزینی نمیتواند چنین کاری را انجام دهد.

* سیستم انتقال قدرت دو سیستم پیشرانه در خودروهای هیبریدی را میتوان با هم به رو شهای مختلفی ترکیب کرد از جمله:

سری و موازی

هیبرید موازی: در هیبرید موازی باک بنزین سوخت را به موتور بنزینی میرساند و باتری ها نیز الکتریسیته را به موتور الکتریکی میرساند و هر دو موتور بنزینی و الکتریکی همزمان و تواما به سیستم انتقال قدرت متصل میشوند و این قدرت به چرخها میرسد. توجه داشته باشید که باک بنزین و موتور بنزینی به سیستم انتقال قدرت متصل هستند و باتری ها و موتور الکتریکی نیز اغلب به طور مستقل و جداگانه به سیستم انتقال قدرت متصل هستند.

در نتیجه در هیبریدهای موازی هر دو موتور بنزینی و الکتریکی تواما نیرو محرکه مورد نیاز را فراهم میکنند.

هیبریدهای سری: در مقابل هیبریدهای موازی , هیبریدهای سری قرار دارند. در این نوع هیبریدها موتور بنزینی ژنراتور را به حرکت در می اورد و ژنراتور میتواند باتری ها را شارژ کند یا به موتور الکتریکی قدرت بدهد که این موتور نیز به سیستم انتقال قدرت متصل است.

نظرات (۱)

  • مینا ولی زاده
  • doonya.blog.irسلام دوستان لطفا وبلاگ من رو دنبال کنید خوشحال میشم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی