در بوستر بدون واسطه فشار پای راننده ابتدا به بوستر و سپس به پمپ ترمز انتقال پیدا می نماید ولی در بوستر غیر بدون واسطه فشار پای راننده ابتدا به پمپ و آنگاه بوسیله روغن به بوستر انتقال پیدا می نماید. انگیزه از پیاده سازی بوستر کاهش فشار پای راننده به پدال ترمز بوده و در غایت آسایش و راحتی در دست گرفتن اتومبیل میباشد. در بوستر بی واسطه بوستر میان پدال و پمپ قرار میگیرد، این دستگاه که سیلندر ماشین اساسی آن در سمت سیلندر خلا قرار گرفته است از روش سوپاپی یک طرفه با روزنه محل ورود سیلندرخلا رابطه داده شده است. رابطه آن با نصیب دیگر سیلندر خلا زمانی که ترمز اعمال نشده باشد از روش دهانه سیلندر خلا انجام می شود که در هنگام اعمال ترمز اهرم جلوبر از درون تیم سوپاپ گرفتن بطرف جلو تکان می نماید که ابتدا درون دهانه خلا بسته میشود و بعد از آن منش ورود هوای خارج گشوده می شود و هوا از این راه به عقب سیلندر خلا وارد می شود. اختلاف فشار نتایج در این راه و آن سوی دیافراگم آنرا همراه با اهرم جلو سیلندر کلیدی به جلو میراند که به نوبه خویش پیستون سیلندر حساس را در حین سیلندر خویش به جنبش در می آورد و روغن ترمز را برای به عمل پرت کردن ترمزها به بیرون عبورمی دهد.
در شرایطی که در این اوضاع پدال (در شرایط ثابتی نگاه داشته شود دیافراگم به پیشروی خویش ادامه داده کنار خارجی) صفحه لاستیکی واکنش را ذیل فشار قرار میدهد و متراکم به وجود می آورد که این دستور موجب می شود که قسمت مرکزی صفحه بطرف بیرون ترقی نماید. نتیجه حاصله سبب مسدود شدن خط مش محل ورود اتمسفر شده که در این موقع جنبش دیافراگم متوقف شده بو وستر به شکل تعادل در می آید و بعد از این حال و روز اعمال تکان به پدال رویه محل ورود هوا را گشوده می نماید و بوستر در اوضاع تعادل جدیدی قرار میگیرد که با اعمال پدال به اندازه کافی روزنه محل ورود هوا به صورت گشوده مانده و بوستر بازدهی را ارائه می نماید.
در شرایطیکه پدال رها گردد روزنه محل ورود اتمسفر بسته شده و دهانه خلا گشوده می شود و هر دو طرف سیلندر خلا با منشا خلا دارای ارتباط میشود و به کمک فنر دیافراگم سوپاپ و دیافراگم به شکل جدا بر میگردد. در حالتی که به دلیلی خلا کفایت نداشته باشد اهرم سوپاپ در اختیار گرفتن اهرم جلوبر مستقیما به روی پیستون سیلندر کار می نماید.
بوستر غیر بی واسطه
در بوستر غیر بی واسطه نیروی پای راننده به پمپ و آن گاه به بوستر ماشین جهت ارتقاء نیرو وارد می شود و بوستر غیر بی واسطه نظیر بوستر مکان نما میباشد که ما حالتهای بوستر را در حالت متفاوت بررسی میکنیم.
الف) موقعیت غیر فعال بودن سیستم ترمز: زمانی که پدال ترمز در موقع روشن بودن موتور آزاد باشد نیروی فنر آزاد شده پیستون و دیافراگم بوستر را به درپوش می فشارد و خلا موتور هوای بوستر را از روش سوپاپ یک طرفه جذب می نماید که در این موقع بخش ها L , M , O خلا موجود هست چون پیستون سوپاپ هوا و دیافراگم هوادر ذیل و سوپاپ هوا توسط فنر بسته و مانع عبور هوا از خارج می شود بنابراین خلا موتور می تواند از قسمت جلوی پیستون به پشت ان نفوذ می کند.
ب) موقعیت نصفه ترمز: در صورتیکه به پدال ترمز فشار اندکی وارد شود در سیلندر هم فشار مقداری ساخت میگردد و روغن سیلندر کلیدی وارد مدار روغن سیلندر بوستر می شود که از همین مدار و با همین فشار سیلندرترمز بوستر را رها کرده و وارد لوله های ترمز و سیلندر چرخها می شود و نیروی یه خرده در لنت ها ایجاد میشود که البته همین نیروی کم سوپاپ هیدرولیک را بالا برده و آن را به دیافراگم هوا می فشارد و آمادگی حتمی را برای سطح ترمز بی نقص آماده می نماید. در این سطح هنوز خلا در دو طرف دیافراگم هوا موجود هست که البته رابطه موقتی جدا می شود.
ج) موقعیت ترمز بدون نقص: هرگاه پدال ترمز فشرده شده نسبتاً ثابت نگه داشته شود نیروی دوچندان پدال فشار نسبی متعددی نیز در سیلندر حساس ساخت می نماید که فشار روغن در سیلندر ترمز بوستر هم تاثیر کرده و در سود پیستون هیدرولیکی هوا را به بالا جنبش میدهد.
جنبش این سوپاپ دیافراگم هوا را بلند کرده و سبب گشوده شدن سوپاپ هوا میشود که سوپاپ هوا دو طرفه کار می نماید و از یک طرف مجرای روی دیافراگم را می بندد تا خلا موتور از پایین دیا فراگم (M) به بخش بالا (L) رخنه نکند و از سمت دیگر مجرای هوا را می گشاید تا هوای محیط بتواند به پشت پیستون بوستر نفوذ پیدا کند و فضای روی دیافراگم (L) و طرف راست پیستون بوستر (۰) را مالامال نماید و فشار جو در پشت پیستون (o) و خلا موتور در جلوی آن (N) منجر به تولید نیروی نسبتا متعددی در پیستون و میله فشاری آن می شود که این نیروی به پیستون سیلندر ثانویه وارد می شود و روغن جلوی پیستون به شدت ذیل فشار قرار می گیرد که این روغن فشرده که خیلی بیشتر از فشار روغن سیلندر کلیدی است از خروجی سیلندر بوستر یه لوله های ترمز و سیلندر چرخ ها ارسال می شود و در آنها نیروی ترمزی نیرومندی را تولید می نماید.
در وضعیت فشرده و اثبات ماندن پدال و کار بوستر: هرگاه پدال ترمز در موقعیت معینی ثابت نگه داشته شود فشار پشت سیلندر بوستر آغاز به کاهش می نماید که این کاهش فشار با پیشروی پیستون بوستر به انتهای سیلندر ادامه مییابد. هرگاه فشار روغن در مدار کاهش پیدا نماید نیروی بالا موفقی پیستون هیدرولیکی نیز کاسته می شود و نوعی تعادل نیرو در بین فشار جو و فشار هیدرولیکی به وجود می آید و نتیجه آن پایین رفتن پیستون هیدرولیکی و دیافراگم هوا است، با این جنبش ها سوپاپ هوا بسته می شود و باز دارنده ورود هوای بیشتری به محیط های L و O می شود البته خلا موتور را در بخشها M , N ثابت نگه میدارد و به این ترتیب نیروی ترمز چندان تغییری نمیکند.
شرایط محافظت اقتدار حداکثر بوستر در ترمزهای بدون نقص و کوتا ه: هنگامی پدال ترمز کاملا فشرده شود ولی بازه ترمز کوتا باشد فشار روغن ترمز در سیلندر بوستر فراوان می شود و پیستون سوپاپ هیدرولیکی را به مقدار ی اضطراری بالا میبرد با این جنبش دیافراگم هوا از محل به بالا حرکت کرده سوپاپ هوا سبب می شود هوا به مناطق L , O وارد گردد ورود هوا با شدت به پشت پیستون (O)تاثیر می کند از این رو نیروی زیادی هم در بوستر تولید می شود فشار ناگهانی پدال ترمز باعث تراکم بیش تر روغن در پیستون بوستر و در زیر پیستون هیدرولیک می شود و نیروی ترمزی نیرومندی در مدار تولید می کند.