لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


با استارت دهه‌ی ۸۰ میلادی , خودروسازان ژاپنی برای ارتقاء فروش در امریکا و دیگر نقاط عالم , عملکرد می‌کردند . شایسته ترین خط مش , تولید تنوع در محصول ها و عرضه مدل‌های بزرگتر , در حدود کلاس لاکچری بود . چنین راه‌بردی سبب به به دنیاآمدن ماکسیما در خودروسازی نیسان شد .

پیشنهاد بازدید : لوازم یدکی ماکسیما


ماکسیما 2020

 

ماکسیما , اساسا خودرویی ژاپنی است که از خط ایجاد نیسان در اوپاما بیرون می گردد . نسخه‌های بازار امریکا این ماشین , از سال ۲۰۰۴ در سوله نیسان تنسی مونتاژ می شوند . نیسان تیانا ( Teana ) و نیسان سفیرو ( Cefiro ) نیز , نسخه‌های دیگری از ماکسیما برای کشورهای متعدد می‌باشند . تیانا در کشورهایی مانند تایلند , استرالیا و نیوزیلند در میان سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ حضور داشت ; درحالی‌که سفیرو برای کانادا , امریکای لاتین , مالزی و کره‌جنوبی ساخت میشد .

ماکسیما برای بازار کشور ایران و مورخ خودروسازی کشورمان اهمیت ویژه‌ای داراست . شبیه نیسان پاترول , که اولی شاسی‌بلند عامه‌پسند جمهوری اسلامی ایران بود و این مدل خودروها را با فروش بالا به مردمان معرفی کرد ; ماکسیما نیز توانست اولیه مال گران قیمت ژاپنی در در بازار کشورمان باشد که وضعیت یک سدان پهن‌پیکر در حدود سدان‌های لوکس آلمانی را آماده می کرد . پیش از عرضه‌ ماکسیما بوسیله پارس‌خودرو , مردمان ما تصویر متمایز از خودروهای ژاپنی در ذهن داشتند که توام با آسانی و استحکام بالا بود .

 


نکته جذاب این که ماکسیما در کشور ایران نسخه‌ای از سفیرو ( Cefiro ) محسوب میشود و یک طرح اساسی از تاریخچه ماکسیما نیست . به بیان‌بهتر , ماکسیما مونتاژ پارس ماشین , از پلتفرم و جزئیات فنی شبیه ورژن حیاتی در نسل چهارم و پنجم استعمال میکرد ; ولی در بازار جهانی با اسم سفیرو و ظواهر تماما شبیه اینفینیتی I۳۰ فروخته میشد . به همین منظور , تجهیزات رفاهی شبیه ماکسیما بازار امریکا را ارائه نمی کرد .

از حیث فنی , می‌توان نیسان تیانا را نیز , نوعی ماکسیما دانست . نسل دوم تیانا که به وسیله پارس‌خودرو در کشور‌ایران عرضه شد , سال ۲۰۰۸ به نمایندگی‌های نیسان چین رسید . بعد از آن در شرق آسیا , روسیه و استرالیا هم با استقبال مواجه شد . موفقیت تجاری تیانا نسل دوم , خوبتر از ماکسیما هم‌مدل ( نسل هفتم ) خویش بود و تا سال ۲۰۲۰ در خط ساخت تایوان کمپانی نیسان , باقی ماند . این اتومبیل , علاوه‌بر پارس اتومبیل کشور ایران , در ژاپن , چین , هندوستان , روسیه و تایلند نیز مونتاژ می شد .

نسل نخستین
در سال ۱۹۸۱ , داتسون ماکسیما به ایجاد رسید و سه سال آن‌گاه با اسم نیسان ماکسیما , به امریکا , خاورمیانه و چین صادر شد . این متاع , از پلتفرم داتسون ۸۱۰ استفاده نمود ; البته تجهیزات لاکچری , بدنه سدان و پیشرانه کار کشته داشت . داتسون ماکسیما و نیسان ماکسیما دربین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ , مجهز به پیشرانه ۲/۴ لیتر بنزینی و ۲/۸ لیتر دیزل بودند . خریدار می‌توانست ضمن بهره‌مندی از پیشرانه ۱۲۰ اسب‌بخار , جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی یا این که ۴ سرعته خودکا را گزینش نماید .

 

پیشنهاد بازدید : لوازم موتور چهار چرخ


نسل نخستین ماکسیما , یک کدام از اولیه خودروهای عالم ( او‌لین مورد در بازار امریکا ) بود که هشدار صوتی با گوینده انسانی داشت . عباراتی برای بازبودن درها یا این که جاماندن سوییچ باطن سوئیچ آغاز /استاپ , برای این کالا در سال ۱۹۸۱ پیش‌بینی شده بود .

نسل دوم
نیسان در سال ۱۹۸۴ , نسل اولیه ماکسیما را با مدلی تازه , جای‌گزین کرد . برای این اتومبیل , پیشرانه ۳ لیتر با توان ۱۵۷ اسب‌بخار به کارگیری شد که یکی قدرتمندترین نمونه‌ها در کلاس سدان بود .

دهه‌ی ۸۰ میلادی , رقابت قربت دربین نیسان ماکسیما و تویوتا کریسیدا وجود داشت . به همین‌دلیل , نسل‌های دوم و سوم ماکسیما , پباده سازی شبیه حریف داشتند ; البته وضعیت فنی زیاد عالی در پیشرانه‌های نیسان , سبب ساز به برتری تجاری ماکسیما نسبت به کریسیدا در بازار امریکا شد .

دیگر علتی که موفقیت ماکسیما نسل دوم در کشورهای متعدد را تقویت کرد ; ایجاد ورژن استیشن واگن بود . ماکسیما GXE واگن موردپسند خانواده‌ها در اروپا و امریکا قرار گرفت ; درحالی‌که نسبت به ولوو ۲۴۰ و مرسدس ۱۹۰E استیشن , بها پایین‌تری داشت .

نسل سوم
دسته نو ماکسیما نسل سوم , سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ روی خط ایجاد نیسان در اوپاما ژاپن بود و پیشرانه‌های ۳ لیتری بنزینی و دیزلی داشت . این ماشین در سال ۱۹۹۰ با تجهیزات ویژه مانند سیستم تعلیق سوپرسونیک که فناوری مخصوص نیسان برای تهیه و تنظیم الکترونیک فنربندی بود , به وسیله مجلات معتبری مانند Car and Driver در فهرست برگزیدگان خودروهای عالم قرار گرفت .

پیشرانه ۳ لیتری ماکسیما نسل سوم , منحصر به فرد این اتومبیل پباده سازی و ساخته شد . اوایل ده سال ۹۰ میلادی , اقتدار ۱۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر برای یک سدان ۱۴۵۰ کیلوگرمی , بالاتر از توقع بود و می‌توانست ماکسیما را در حین ۸/۵ ثانیه به‌سرعت


نسل چهارم
به عقیده بخش اعظمی از مورخان صنعتی , ظهور لکسوس با او‌لین مال خویش ( LS400 ) حالت تجاری خودروهای سدان گران‌قیمت و نیمه‌لوکس را تغییر و تحول اعطا کرد . این دسته در سال ۱۹۹۰ پرده برداری شد و به تدریج تا سال ۱۹۹۴ یکی‌از پرفروش‌ترین خودروهای غیرامریکایی در امریکا بود . لکسوس LS400 با پیشرانه ۴ لیتری ۲۵۰ اسب‌بخار , برتری محسوسی نسبت به ماکسیما داشت و چه بسا علاقه‌مندان مرسدس بنز کلاس S را با قیمت ارزان خویش , جذب می کرد .

نسل چهارم ماکسیما در ۱۹۹۴ معرفی شد تا به رقابت با لکسوس LS400 بپردازد . به طور همزمان اینفینیتی I30 هم در بازار امریکا حضور داشت تا با رخ شبیه ماکسیما ; ولی همراه تجهیزات بیشتر , حق گزینش مشتری را ارتقاء دهد . پیشرانه ۳ لیتری این خودروها با کد VQ30DE جوایز زیادی کسب کرد و مورد تحسین مجلات دارای اعتبار امریکا نظیر Motor Trend و Car and Driver قرار گرفت . سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۶/۶ ثانیه مزیت مهمی برای ماکسیما نسل چهارم بود .

نسل پنجم
با آغاز قرن ۲۱ , سبک پباده سازی ماکسیما هماهنگ با رقبا تغییر و تحول نکرد و ترکیبی از المان‌های ژاپنی و امریکایی را برای نسل پنجم ارائه داشت . ماکسیما پارس‌خودرو که در میان سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ در کشور‌ایران مونتاژ میشد ; نسخه‌ای از ماکسیما نسل پنجم ( Cefiro ) بود 

 

ماکسیما نوع ۲۰۰۰ , تجهیزات بیشتری نسبت به نسل‌های گذشته داشت . چراغ‌های امروزی با فناوری زنون ( HID ) و دیفرانسیل لغزش محدود شبیه نیسان اسکای‌لاین , در نسل پنجم ماکسیما وجود داشت البته پیشرانه ۳ لیتری نمی‌توانست بازار مشکل‌پسند امریکا را جذب نماید . از سال ۲۰۰۲ , موتور ۳/۵ لیتری با اقتدار ۲۵۵ اسب‌بخار و گشتاور ۳۳۴ نیوتن‌متر روی این ماشین نصب شد تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت در طول ۶ ثانیه ممکن شود .

نسل ششم
از سال ۲۰۰۴ , رخ ماکسیما به کلی متحول شد و الهام از خودروهای پر اسم و رسم امریکایی , خصوصا تولیدات کادیلاک را گزینش کرد . ممکن است به همین علت , نسل ششم ماکسیما تنها در امریکا و کانادا و مکزیک فروخته شد . طراح این اتومبیل نیز , جری هایزنبرگ بود که بعد از سال‌ها‌ فعالیت برای جنرال موتورز امریکا به نیسان ضمیمه .

 

از نسل ششم به آن گاه , ماکسیما تنها با پیشرانه ۳/۵ لیتری ساخت شد . گونه ۲۰۰۴ , اقتدار ۲۶۵ اسب‌بخار و گشتاور ۳۴۶ نیوتن‌متر مهیا می کرد و تجهیزات جالبی نظیر سی‌دی چنجر ۶ دیسک , سیستم صوتی از مارک بوز ( BOSE ) و چرخ‌های ۱۷ اینچ با تایرهای ۲۵۵ میلی‌متر داشت . مهمترین سد خط مش ماکسیما نسل ششم برای فروش در امریکا , مصرف سوخت نسبتا بالا بود . به همین بهانه از سال ۲۰۰۷ جعبه‌دنده CVT روی این اتومبیل نصب شد و صرفا مورد تا روز جاری باقی ماند .

نسل هفتم
ماکسیما در سال ۲۰۰۸ تغییر‌و تحول صورت جدیدی تجربه کرد که این‌بار نتیجه ها عمل یک طراح ژاپنی بود . شیرو ناکامورا , در سال ۱۹۹۹ بعد از تعیین کارلوس گون در سوی رئیس علتی نیسان , از ایسوزو ( دیگر خودروساز ژاپنی که اشکال وانت و کامیون ایجاد می نماید ) فراخوانده شد . ناکامورا علاوه‌بر ماکسیما نسل هفتم , اولین‌ مدل‌های نیسان لیف و مورانو قشقایی را هم پباده سازی کرد .

ماکسیما دربین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ , با پیشرانه ۳/۵ لیتری و جعبه‌دنده CVT ساخت شد تا توان ۲۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۴ نیوتن‌متر داشته باشد . این دسته , فقط ۶ ثانیه بعداز استارت تکان تخت گاز ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسید و همراه پدال‌های بده بستان دنده پشت دستور , نمونه‌ای دیدنی اعتنا از یک سدان لاکچری ژاپنی با قابلیت‌های اسپرت محسوب میشد ; ولی از دید تجاری در سال‌های انتها ساخت , ناموفق بود . سازه بر اعلامیه قانونی نیسان , تعداد متعددی ماکسیما دسته ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۶ در نمایندگی‌های فروش باقی ماندند .

نسل هشتم
شکست نسبی در نسل هفتم , اراده نیسان برای بازطراحی و دگرگون سازی ماکسیما را جزم کرد . این‌بار , جیووانی آروبا ( Giovanny Arroba ) طراح ایتالیایی بدنه ماشین را صورت بخشید و اما مورد تحسین منتقدان قرار گرفت . در نمایشگاه ماشین نیویورک ۲۰۱۵ , ارتقا احساس اسپرت اتومبیل بالاتر از مولفه‌های گران قیمت , دقت بازدیدکنندگان را جلب کرد . این اتومبیل تا روز جاری , هنوز در خط ایجاد نیسان تنسی امریکا ما‌نده و او‌لین جور ماکسیما است که در ژاپن ساخت نمی شود .

 

لوازم یدکی | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی ماشین | یدکی خودرو

  • Saeed ghods
  • ۰
  • ۰


بسیاری از دارندگان احتمالی خودروی الکتریکی به دلیل اضطراب ناشی از شعاع حرکتی آن را کنار می گذارند ; البته عده‌ای نگران ایمنی ماشین می‌باشند . به نقل از اتوکار , خودروهای الکتریکی به دلیل به کار گیری از باتری‌ دوچندان قابل اشتعال و پکیج سیستم‌های برقی ولتاژ بالا , به‌راحتی میتوانند سبب نگرانی خریداران شوند و ادراک این زمینه سهل وآسان است . البته در حقیقت , به لطف طیف وسیعی از تجهیزات اثرگذار که برای حفظ از سرنشینان و بقیه یوزرها جاده‌ای به کار گیری می‌گردد , خودروهای برقی به میزان بقیه خودروها ایمن میباشند . در‌این مقاله به بعضی نکات در زمینه ی ایمنی خودروی الکتریکی میپردازیم .

 

خودرو برقی

نخستین از همگی , می بایست به خاطر داشته باشید که خودروهای برقی طوری ساخته شده‌اند تا از به عبارتی قانون ها ظریف پباده سازی و ساخت شبیه نمونه‌های بنزینی و دیزلی برخوردار باشند . اساساً مهندسان اتومبیل به به عبارتی میزان که زمان صرف ایمن ساختن هرچه بیشتر بقیه محصول ها میکنند , برای خودروهای الکتریکی وقت می گذارند و به عبارتی روند ظریف را برای آن ها نیز انجام می دهند . بیشتر تولیدکنندگان نمونه‌های نخستین خودروهای برقی خویش را ذیل نظارت Euro NCAP قرار میدهند و نسبتاً همگی آنان مشابه مدل‌های مجهز به پیشرانه احتراق داخلی با میزان شبیه , از دید کارایی مورد بررسی و بررسی قرار میگیرند .

پیشنهاد مطالعه: تلفن هوشمند و آینده رانندگی

خودروی الکتریکی گلف

استعمال از سازه‌های سفت , بخشها گسترده برای مچاله شدن و کیسه‌های هوا متفاوت در خودروهای الکتریکی اطمینان نتایج مینماید که در صورت تصادف حتی‌المقدور از سرنشینان حفظ میشود . درحقیقت با وجود جرم طولانی تر بسته‌های باتری و نیاز به جذب انرژی بیشتر که در اثر برخورد ساخت میکنند , جای گفتگو دارد که طراحان خودروهای برقی برای دستیابی به ایمنی بیشتر در جنس مجبورند بیشتر فعالیت نمایند .

یکی‌از مورد ها نگرانی راجع به خودروی الکتریکی , آتش‌سوزی است . یکسری سال پیش موج تصادف خودروهای برقی که به سوختن بی نقص آنها می‌انجامید , سبب ساز ساخت تنش و نگرانی خریداران نو این خودروها شد . ممکن است تصور کنید که آتش‌سوزی در خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی احتراق داخلی فراوان بیشتر از خودروهای برقی است . درحقیقت به دلیل وجود مادهی اشتعال‌زا نظیر بنزین درین خودروها , همگی فکر‌میکنند که احتمال آتش‌‌سوزی آنها زیاد فراتر از مدل‌های برقی خواهد بود ; ولی در واقع خودروی برقی به به عبارتی میزان احتمال دارد بر اثر انفجار مبتلا آتش‌سوزی شود .

 

سیستم محرکه فولکس واگن گلف / Volkswagen Golf

در صورت پیدایش بدترین وضعیت , بزرگ‌ترین نقص‌ احتمالی خودروهای الکتریکی , باتری لیتیوم یون است که به‌عنوان فراروگریز حرارتی شناخته می‌گردد . اساساً در صورتی یکی‌از سلول‌های باتری زخم ببیند و اتصال‌کوتاه شود , احتمال این که الکترولیت قابل اشتعال در باطن آن شعله‌ور شود , بیشتر و بیشتر می گردد ; چون تمام انرژی ذخیره‌شده را مصرف می نماید و دمای آن را به بیشتراز ۱۰۰۰ مرتبه سانتی‌گراد می رساند . در حالتی‌که این گرمای مضاعف به سلول‌های همسایه زخم برساند , قادر است سبب ساخت برخورد زنجیره‌ای شود و در سود صدها یا این که هزاران سلول در آتش‌سوزی شدیدتری استارت به سوختن مینمایند که خاموش شدن آن ناممکن ممکن است . در چنین قوانینی می بایست معطل بمانیم تا ماده واکنش‌دهنده در باتری بسوزد و به اتمام برسد .

این مراحل مضاعف خشن و خطرناک به لحاظ میرسد ; ولی جدیدترین نسل خودروهای الکتریکی برای دوری از این حالت مهندسی شده‌اند . باتری در ساختاری مقاوم دربرابر تصادف که در پایین‌ترین موقعیت ممکن در اتومبیل نصب شده و از بخش ها برخورد احتمالی به دور است , تماما نگهداری می‌گردد . به‌عنوان نمونه , پل‌استار از دو بنا آلومینیومی تغییرشکل‌پذیر در دو طرف جلوپنجره دسته ۲ خویش که جدیدا به بازار عرضه شده , به کار گیری نموده است . این سازه‌ها به‌عنوان بلوک‌های SPOC ( برخورد شدید از جلو ) شناخته میگردند و از برخورد چرخ‌های جلو با باتری در هنگام تصادف از جلو پیشگیری مینمایند .

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با کمپانی خودروساز تویوتا

سلول‌های مستقل به وسیله مواد توسعه یافته تغییر و تحول فاز تسلط شده‌اند که به جذب گرما یاری می کنند و خطر گرم شدن بیشتراز حد سلول‌های اطراف را کاهش میدهند .

با وجود این سیستم‌های برقی ولتاژ بالا , خودروهای الکتریکی به اقدامات خاصی نیاز دارا هستند تا اطمینان نتیجه ها شود که سرنشینان و سرویس ها اورژانس بعد از رخداد شوکه نخواهند شد . بخش اعظمی از خودروهای الکتریکی با ولتاژ ۴۰۰ ولت فعالیت میکنند ; ولی پورشه اولی شرکتی بود که پیکربندی ۸۰۰ ولت را بهره مند شد . درین مدل خودروها , هرگونه تماس با کابل‌ها یا این که سیم‌های آسیب‌دیده می تواند تهدیدکننده‌ی معاش باشد .


Nissan LEAF / باتری خودرو الکتریکی نیسان لیف

خوشبختانه خودروهای برقی دارنده سیستم‌های ایمنی می‌باشند که در صورت فساد , باتری را به‌طور خودکار از مدار بیرون و جدا می نمایند . وقتی که حسگرهای متعدد اتومبیل تشخیص بدهند که تصادفی چهره داده است , فیوزهای اختصاصی آتش‌سوزی منفجر میگردند و کابل‌های ولتاژ بالا را انقطاع می‌نماید و به‌طور مؤثر تمام سیستم برقی ماشین را از عمل می‌اندازند . بوش , کارشناس خودروسازی آلمان , سیستمی بسط داده است که در هنگام تحریک انبان هوا , قطعه‌ی ( گوه‌ی ) کوچکی را به باطن کابل ساماندهی می‌نماید .

 

کمبود صدا در خودروی الکتریکی
مطمئناً صرفا سرنشینان خودروهای الکتریکی نگران امنیت خویش نیستند و عابران پیاده و دوچرخه‌سواران هم دراین باره نگرانی دارا هستند . به همه‌ی ما بیان شده شده‌است که هنگام عبور از جاده یا این که خیابان , «توقف نمائید , به اطراف نگاه نمائید و به صداها گوش بدهید» و این نهایی اقداماتی است که برای پیشگیری از برخورد با خودروهای الکتریکی بی‌صدای در اکنون نزدیک شدن انجام میشود . این دستور به‌ویژه در بخشها شهری که سرعت ماشین خیلی بسیار نیست تا بتواند صدای غرش معمول تایر را ساخت نماید , درستگو است . پژوهش ها انجام‌شده در سال ۲۰۱۵ نشان میدهد که خودروهای برقی ۴۰ درصد بیشتر در تصادفات با عابران پیاده دخالت دارا‌هستند .

از مورخ ۱ جولای ۲۰۱۹ رسمی ثبت شد و ‌اکنون الزام رسمی است که تمام خودروهای الکتریکی نو می بایست دارنده ساطع‌کننده الکترونیکی صدا باشند . بیشتر خودروها دارنده دو صداساز می‌باشند که معمولاً در پشت سپرهای جلو و عقب نصب میشوند و صدا را با فرکانسی شبیه خودروهای مجهز به پیشرانه‌های احتراق داخلی با سرعت شبیه ایجاد می نمایند . این دستور به‌ویژه هنگام بوستان کردن تأثیرگذار است و هنگام مانور دادن به اتومبیل , صدای ضعیفی منتشر میگردد تا عابران پیاده و دوچرخه‌سواران در نزدیکی از حضور اتومبیل آگاه شوند .

 

آیا می‌توان خودروی الکتریکی را زیر باران شارژ کرد

چنین سؤالی فراوان سنجیده است . مدام به ما گفته می گردد که آب و برق با نیز سازگاری ندارند ; براین اساس ارگانیک است فیض بگیریم که هنگام بارش باران , اتصال جستن با سیستم برقی ولتاژ بالا , باعث به فاجعه خواهد شد . خوشبختانه حقیقت به هیچ وجه تکان‌دهنده نیست .

درگاه شارژ خودروی الکتریکی کیا سول / Kia Soul Electric Car

دوشاخه شارژ الکتریکی و پریز باطن ماشین با اعتنا پباده سازی شده‌اند تا از رخنه آب یا این که ذرات خاک به باطن مدار برقی و سیم‌کشی اطمینان نتایج شود . ایستگاه‌های شارژ هم خویش از این لحاظ مقاوم می باشند . از تمامی مهم‌تر , شارژر و سیستم‌های پردازنده خودروی الکتریکی زیاد توسعه یافته می باشند و تا زمانی‌که یک‌سری بررسی‌ انجام نشود ( از جمله این که در اتصالات آب موجود هست یا این که خیر ) , برق به باطن ماشین جریان نمی‌یابد . به‌طور خلاصه , می‌توان فارغ از هیچ نگرانی در خصوص آب‌و‌هوا , با اطمینان خودروی الکتریکی را به شارژر وصل کرد .

  • Saeed ghods