لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در اسفند ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که در طی رانندگی، سنگی به شیشه خودروی شما برخورد نماید و سبب سورا، خوردگی یا این که شکستگی شیشه شود؟ آیا در اینگونه مواردی شیشه خودرو را تعویض و یا این که آن را ترمیم کرده ‏اید؟ اما ترمیم شیشه‏ های ترک خورده برای هر نوع شکستگی مقدور وجود ندارد، زیرا در حالتی که سوراخ شیشه زیاد باشد در آینده احتمال جلو رفتن شکاف در محل شکستگی وجود دارد و از نظر هزینه هم برای صاحب و مالک خودرو مقرون به صرفه نیستپیشنهاد می‏گردد هر چه زودتر برای ترمیم شیشه ماشین سنگ خورده مبادرت فرمایید، چون به علت عدم پیشرفت سوراخ، احتمال بهبود و ترمیم شیشه بیشتر خواهد بود و برای شما هزینه کمتری خواهد داشت.
یکی از راه های ترمیم شیشه‏ های سنگ خورده و دارنده رخنه‌، به کارگیری از چسب‏های سیلیکون ویژه ‏ای بوده که به وسیله اشعه ماوراء بنفش (UV) پخته و محکم خواهد شد. هزینه ترمیم، به نسبت بزرگی رخنه‌ یا این که سنگ خوردگی و مقدار چسب استفاده شده متغیر میباشد. ابزار ترمیم شیشه خودرو معمولاً تولید شده در آمریکا، ایتالیا و آلمان می باشند که البته به تازگی کشورهایی مانند چین نیز اقدام به تولید آن کرده اند. چنانچه شکاف یا این که سنگ خوردگی شیشه بیشتر از حد معمول نباشد، اپراتورها ترمیم شیشه خودرو را با ضمانت 100 درصد اجرا می‏دهند که در اینگونه مواقعی اثر ناشی از واکنش سنگ تا حدود 70 درصد محو می‏گردد و احتمال جلو رفتن رخنه‌ روی شیشه کمتر از یک درصد خواهد بود. دستگاه ترمیم سوراخ و سنگ خوردگی شیشه در سبک‏های متفاوت ایجاد می‏گردد که تمامی یک عمل را ایفا می‏دهند و فقط تفاوت آن‌ها در نوع مواد چسب یا این که رزین مصرفی جهت ترمیم شیشه میباشد.

ترمیم شیشه ترک خورده ماشین

رزین از روش یک دستگاه نسبتاً ساده به محل سوراخ یا این که شکستگی شیشه تزریق میشود و با تاباندن اشعه UV روی رزین مصرفی و کم آب شدن آن، فعالیت ترمیم شیشه نقطه نهایی می‏یابد. در زمینه‌ی ترمیم سنگ خوردگی‏های کوچک که یک شکستگی به صورت ستاره تولید می‏نمایند، طرز جاری ساختن عمل به‌ این شکل میباشد که اپراتورهای حرفه‌ای در اواسط محل رخنه‌ خورده روی شیشه، با به کارگیری از ابزارهای توسعه یافته یک حفره کوچک سوزنی تولید کرده و بوسیله دستگاه‏های مخصوصی، رزین‏های ویژه ترمیم را به درون حفره و شکاف‏های جانبی آن تزریق می‏نمایندآنگاه رزین اضافه را بوسیله کاردک برمی‏دارند. رزین داخل رخنه‌‏ها بعد از تابش اشعه UV کم آب و مستحکم می‏گردد و رزین‏های تزریق شده که در جایگاه مصدوم کم آب گردیده‏ اند، با ظواهر روشن و شیشه ‏ای خویش، تا حد متعددی سوراخ و حفره ناشی از سنگ خوردگی را از میان میبرند.
شیشه بغل تویوتا اف جی کروز
در خصوص شکستگی‏ ها و سوراخ‏های بلندتر روی شیشه نیز نحوه فعالیت حدوداً شبیه ترمیم سنگ‏خوردگی‏های کوچک میباشد، با این تفاوت که جهت دوری از پیشرفت رخنه‌ و شکستگی در جلوی هر مورد از رخنه‌‏ها، یک حفره سوزنی ساخت و ساز می‏نمایند و بوسیله دستگاه تزریق ثابت و متحرک، تک تک رخنه‌ را پُر کرده و آنگاه موضع های ترمیم گردیده را در معرض تابش اشعه ماورای بنفش قرار می‏دهند.
اکثر رانندگان و مالکان خودروها ترجیح می‏دهند که به مکان تعویض بدون نقص شیشه خودروی خویش آن را ترمیم نمایند، چون فکر می کنند در حالتی که شیشه خودرو تعویض گردد، اتصال آن از وضعیت فابریک یا این که کارگاه‏ای بیرون گردیده و با نصب دوباره، طریق اتصال شیشه نو به کیفیت نصب شیشه نخستین نخواهد رسید هر قدر هم این شغل با تمرکز صورت بپذیردواقعیت این میباشد که تعویض شیشه در بیشتر خودروها معایبی هم داراست که برخی از آنان عبارتند از:

معایب تعویض شیشه خودرو

- ممکن میباشد بعد از تعویض شیشه به ‏شکل دستی آب‏بندی اتاق به‏ هم بخورد و در هنگام بارندگی یا این که شستشو، آب به درون کابین خودرو نشت کرده و به بخش‏های داخلی اتاق نفوذ نماید.

قابلیت دارد بعد از تعویض شیشه، در سرعت‏های فراتر صدای زوزه باد از درزهای آن شنیده گردد.

- در شکل پیدا نشدن شیشه فابریک خودرو (برای سبک‏های سابق)، علاوه بر تغییر‌و تحول در کیفیت دید راننده، ممکن میباشد بهاء خودرو افت شدیدی پیدا نماید.

- هزینه تعویض شیشه، فراتر از هزینه ترمیم آن میباشد.

بعد از تعویض شیشه، پلیس یا این که نمایندگی فروش خودرو، مدرک سالم یا این که صفحه معاینه فنی را به ‏راحتی تأیید نمی‏نمایند.

نکته های مهم بعد از ترمیم شیشه

یکی از خصوصیت‏های ترمیم شیشه، این بوده که‌ این‏ عمل سوای در آوردن آن قابلیت‏ پذیر میباشد و صرفا بایستی به‏ خیال و خاطر داشته باشیم که بعد از عکس العمل سنگ با شیشه خودرو و شکاف وارد کردن آن پیش از مبادرت به ترمیم بایستی از ورود آب به درون منفذهای رخنه‌،  خودداری کنیم تا سبب کاهش استحکام، مات شدن، جرم پیدا کردن وکاهش کیفیت و شفافیت شیشه، در بخش ترمیم گردیده نشود. لذا بدین منظور بایستی روی رخنه‌ را به‏ وسیله چسب‏های نواری عریض روشن پوشاند. پیش از ترمیم شیشه، هیچ وقت نباید خودرو را به کارواش برد. همینطور می بایست از بروز شوک‏های گرمایی یا این که سرمایی به شیشه خودداری کرد تا منجر زبه یاد شدن و توسعه رخنه‌ نشود و لذا پیش از ترمیم، بایستی از کاربرد اسپلیت یا این که بخاری زیر شیشه جلوگیری کرد.


هر چه ترمیم زودتر و سریع‏تر صورت بپذیرد سود و کیفیت بهتری خواهد داشت. اما بعد از ترمیم شیشه و کم آب شدن رزین، دیگر نیازی به محافظت و نگهداری از محل ترمیم گردیده نیست و آحاد محدودیت‏های تیتر گردیده، برداشته خواهند شد. نکته حائض اهمیت در امر ترمیم شیشه این میباشد که هیچ زمان نباید این کار زیر تابش خورشید ایفا گیرد، چرا که اشعه ماوراء بنفش مو جود در روشنایی آفتاب سبب ساز کم آب شدن سریع رزین می گردددیدنی اینجاست که «ترمیم شیشه خودرو» در آمریکا دارنده یک انجمن در میان ‏المللی به اسم «انجمن ملی ترمیم شیشه خودرو» (NWRA) بوده که در سراسر جهان به‏ تیتر یک منبع فن‏اوری درباره‌ی داده های مرتبط با این صنعت شناخته شده است. این انجمن به اعضای خویش نشریه «تعویض و ترمیم شیشه خودرو» (AGRR) را هم پا به آخرین خبر های مرتبط با این صنعت ارسال می‏نماید!
به کارگیری از شیشه ‏های تازه
جدیدا شرکتی به اسم Corning اعلام کرده که قصد دارد شیشه ‏هایی به اسم Gorilla Glass برای خودروها تولید نماید که از شیشه ‏های معمول، مدرنتر میباشد و در عین حال مقاومت بیشتری دارا‌ هستند. این شیشه‏ ها سفت‏ تر از اشکال ساده بوده و در قبال ضربه و عکس العمل سنگ‏ریزه‏ها مقاوم تر هستند. با کاربرد این نوع شیشه‏ ها شیشه جلوی خودرو در تصادفات خسارات کمتری به سرنشینان وارد خواهد کرد. همینطور این مجموعه متاع دیگری در چنگ پباده سازی و گسترش داراست که به شیشه‏ های انعطاف‏پذیر دارای شهرت می باشند و پیش‏بینی خواهد شد با ورود آن ها به بازار، خسارات ناشی از شکستن شیشه و خرد شدن آن کاهش چشمگیری پیدا نماید.

به کار گیری از فیلم حفظ کننده در شیشه جلو

در این شیوه لایه‏ای نگهدارنده از خارج شیشه خودرو روی آن چسبانده می‏خواهد شد که ضد خش بوده و ضخامتی حدود 3/0 میلی‏متر داراست. این لایه شیشه جلو را حدود 4 برابر مقاوم‏تر کرده و از شکستن و خرد شدن احتمالی آن به‏ برهان واکنش سنگ‏ریزه، ممانعت به کار می‏اورد.
به کارگیری از شیشه ‏های ایمن لایه‏ ای
این نوع شیشه‏ ها دارنده یک لایه نازک انعطاف‏پذیر از پلاستیک روشن «پلی وینیل بوتیرال» (PVB) می‌باشند که مابین دو لایه شیشه قرار می‏گیرد و سبب مقاوم شدن آن می‏خواهد شد. با وجود این شیشه در خودروها، در شکل واکنش سنگ، غشاء پلاستیکی بازدارنده از شکستن و ریخته شدن قطعات شیشه گردیده، آن را در مکان خویش نگه می‏دارد و بنابراین، جراحات ناشی از پرتاب شیشه کاهش می‏یابد. از طرفی این شیشه‏ ها از عبور صداهای با فرکانس بالا خودداری می‏نماید و تا 97 درصد از اشعه ماوراء بنفش خورشید را نیز جذب کرده و باز دارنده عبور آن به داخل اتاق خودرو می‏شوند.


به کارگیری از تکنولوژی نانو در ایجاد کرد شیشه
به کار گیری از تکنولوژی نانو در تشکیل داد شیشه خودرو، منجر گردیده تا علاوه بر بهبود خاصیت عبور نوروروشنایی و خواص خویش پاک شوندگی، مقاومت و استحکام آن‌ها در قبال ضربه و خط و خش ارتقاء یابد. مواد نانو با رسوخ در مشکل و فرج شیشه سبب ارتقاءخواص پیوستگی مولکولی شیشه گردد و آن را در قبال عکس العمل احتمالی سنگ‏ریزه‏ ها مقاوم‏تر خواهد کردافزودن «اکسید تیتانیوم» به شیشه خودروها، علاوه بر قابلیت و امکان دفع آلودگی و رطوبت، آنان را در قبال خط و خش و ضربه نیز مقاوم می‏نمایدهمینطور این شیشه‏ ها در قبال شوینده‏های شیمیایی و اسیدهای ملایم نیز مقاومت بیشتری داشته و تحمل درجه حرارت تا 250 درجه سانتی‏گراد را دارا هستندارزش این نوع شیشه‏ ها با پوشش اکسید تیتانیوم، صرفا 10 درصد بیشتر از مثال‏های ساده میباشد.

استفاده از شیشه‏ های ضدضربه و ضدگلوله

شیشه ضد گلوله که تا به حال برای خودروهای خاص و اتومبیل‏های اسکورت افراد اصلی به‏ فعالیت می‏رفت، امروزه در دسترس اشخاص ساده نیز قرار گرفته میباشد. این شیشه‏ ها که معمولاً در بین 7 تا 5/7 میلی‏متر ضخامت دارا‌ هستند، با لایه‏ های مقاوم پلاستیک روشن «پلی‏کربنات»، از خویش مقاومت قابل قبولی را در قبال واکنش سنگ و گلوله نشانه می‏دهند.

فروشگاه اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودرو کار آی فور Cari4

  • Saeed ghods
  • ۰
  • ۰

بنزین تحت عنوان بزرگترین ماده لازم برای تکان یک خودروی بنزینی، اهمیت ویژه ای در قدمت و کیفیت کارکرد موتور خودرو دارااست. در شکل استفاده از بنزینی که فاقد استانداردهای لازم موتور خودرو و کیفیت مورد نیاز را نداشته باشد، بازده موتور خودرو به شدت کاهش پیدا کرده و قدمت آن کاهش قابل توجهی می نماید. از این رو ممکن میباشد رانندگانی که به سلامت و قدمت موتور خودروی خویش اهمیت میدهند، با این پرسش مواجه شوند که به کارگیری از چه نوع بنزینی و با چه سطح کیفی برای خودرویشان مناسب میباشد. آیا اینجانب برای خودروی خویش می بایست از بنزین سوپر به کارگیری کنم یا این که بنزین ساده برای خودروی خود مطلوب میباشد؟ به کارگیری از کامل کننده سوخت برای خودرو نیاز میباشد؟ خودروی اینجانب به اکتان بوستر نیاز دارد؟ در‌ این مقاله عملکرد می کنیم به‌ این مسئله بپردازیم که هر خودرو به چه نوع بنزینی نیاز دارد و کدام سوخت برای هر مورد سفارش می شود.... برای پاسخ دادن به‌ این پرسش در بالا بایستی با چندین مولفه در سوخت خودرو آشنا باشیم.

- استاندارد یورو

- سرب

- عدد اکتان


استاندارد یورو چه می باشد؟

استاندارد یورو، استاندارد آلایندگی‌ است. این استاندارد بوسیله اتحادیه اروپا حال و روز میگردد و هر چند سال یکبار ارتقاء پیدا می نماید. حال پاس کردن استاندارد یورو 6 در اروپا برای خودروها اجباریست. کسب استاندارد یورو به مقدار 4 گاز دارای ربط میباشد: اکسید نیتروژن (NOx) مونوکسید کربن (CO) هیدروکربن ها (HC) ذرات آویزان (PM) مقدار مجاز این گاز ها برای موتور بنزینی طبق استاندارد یورو به شرح جدول ذیل میباشد

 

قطعات یدکی موتور خودرو ام وی ام


سرب چه است؟
در اوایل قرن 20 خودروسازی جنرال موتورز با جاری ساختن پژوهش ها نشانه اعطا کرد ترکیبات دارنده سرب موجب ارتقاء بازده پیشرانه خودرو  میشوند. این سود در کنار بها نادر سرب و ترکیبات آن سبب شد این ماده تحت عنوان یک کدام از شالوده های سوخت آیتم به کار گیری قرار گیرد. البته در آخرهای این قرن ادامه پژوهش ها سود را به جایی رساند که سرب مو جود در سوخت باعث به ایرادات عصبی، کاهش ضریب هوشی (IQ) و ارتقاء جنایات خشونت آمیزی گردد. از این رو مملکت ها مورد حذف این ماده از سوخت آیتم استفاده خویش را آماده کرده و راز اجرا در سال 2021، الجزایر تحت عنوان آخرین میهن کاربر از بنزین سرب دار، به کار گیری از آن خاتمه داده و حالا می توان اعلام‌کرد به کارگیری از بنزین سرب دار برای خودرو در دنیا منسوخ گردیده‌ است.
عدد اکتان سوخت چه میباشد؟
عدد اکتان معین می نماید که بنزین تا چه حد بضاعت و توان متراکم شدن داراست تا خود به خود (سوای جرقه) منفجر خواهد شد. از آنجایی که ایجاد نیرو به وسیله موتور خودرو پایدار بر اصل تراکم و انفجار شکل میگیرد، پس ترازو اکتان سوخت نقش اصلی و بسزایی در کارکرد موتور خودرو خواهد داشت. در صورتی که شناخت جزیی با موتور خودرو داشته باشید، می‌دانید که قطعه ای در موتور کلیه ی خودرو ها به عنوان "شمع" به کارگیری قرار میگیرد. شمع وظیفه جرقه زنی و ساخت‌و‌ساز اشتعال را بر عهده دارااست و این شغل را در هنگامی معلوم و هماهنگ، با مابقی قطعات موتور خودرو جاری ساختن میدهد تا پیشرانه به طور سرازیر و بالانس کار نماید. به گویش معمولی، در شرایطی که عدد اکتان به مقدار کافی نباشد، بنزین زودتر از آنچه موعود انفجار به موقع در موتور خودروست، منفجر می‌شود. یعنی انفجار سوخت هنگامی اعمال می‌گردد که شمع هنوز جرقه نزده و این یعنی نامنظم شدن زمانبندی های موتور خودرو برای یک احتراق بدون نقص و به موقع و در نتیجه کارکرد نامناسب و تولید ضربه در موتور خودرو(ناک).

عدد اکتان بنزین ساده و سوپر چقدر میباشد؟

طبق تحلیل‌ها و اعدادی که اعلام گردیده، عدد اکتان بنزین ساده 87 و عدد اکتان بنزین سوپر 95 میباشد. این اعداد ممکن میباشد در زمان های  متعدد و مقام های متعدد سوخت تلورانس داشته باشند. ولی میرسیم به قسمت مهم مقاله که ماشین اینجانب به بنزین سوپر نیاز داره یا این که بنزین معمولی؟

نخست خودروهای بازار کشورمان را به 5 گروه تقسیم میکنیم

مجموعه اولیه: خودرو های عرف داخلی با موتور تنفس طبیعی 

گروه دوم: خودرو های عرف داخلی و چینی با موتور دارنده تکنولوژی جدیدتر یا این که توربوشارژ 

تیم سوم: خودرو های خارجی تنفس طبیعی 

مجموعه چهارم: خودرو های خارجی توربوشارژ 

تیم پنجم: خودرو های خارجی توربوشارژ با بازده بالا 

برای رسیدن به جواب موثق، نخست بایستی به پیشنهاد تولیدکنندگان خودروها مراجعه کنیم.


مجموعه نخستین؛ بنزین مطلوب برای خودرو های داخلی با موتور تنفس طبیعی:
اکثر خودرو های داخلی در برگیرنده گونه های پراید و تیبا، خانواده پژو، سمند، دنا گونه های تندر90 و ساندرو از موتور های با کد M13، M15، XU7،EF7 ،K4M ، TU3 وTU5 به کارگیری می نمایند. طبق سفارش تولید کننده برای گونه های پژو 405 و پارس و سمند با موتور XU7 بایستی

 از بنزین فارغ از سرب با عدد اکتان 95 استفاده شود. طبق سفارش تولید کننده برای اشکال پژو 206 با موتور TU3 و TU5 بایستی از بنزین سوای سرب با عدد اکتان دست کم 87 یا این که 95 استفاده شود. طبق پیشنهاد تولید کننده برای اشکال رنو تندر90 و ساندرو با موتور K4M بایستی از بنزین فارغ از سرب با دست کم عدد اکتان 87 یا این که 95 مصرف شود. طبق پیشنهاد سازنده برای اشکال پراید، تیبا، ساینا و کوییک با موتور M13 و M15 می بایست از بنزین سوای سرب و یورو4 بهره برددرباره‌ی عدد اکتان برای این پیشرانه ها چیزی تیترنشده میباشد؛ می توان عدد اکتان 87 را برای آنها در نظر گرفت. طبق پیشنهاد آفریننده برای اشکال سمند و دنا با موتور EF7 بایستی از بنزین سوای سرب با عدد اکتان 95 استفاده شودپیشنهاد به کارگیری از بنزین با اکتان 95، در واقع صاحب و مالک خودرو را مکلف به به کار گیری از بنزین سوپر می کند. این در حالی میباشد که هزینه نسبتا زیاد به کارگیری از بنزین سوپر برای خودرو های اقتصادی شاید برای صاحب مقرون به صرفه نباشد. در نحوه به کارگیری از این نوع خودرو ها توصیه میشود در شکل قابلیت و امکان، از ادغام بنزین سوپر و ساده استفاده شودبه کارگیری از تکمیل کننده انژکتور شوی مطلوب و تمیز کننده سیستم سوخت رسانی در زمان مشخص و معلوم (از جمله به ازای هر 2 خدمت روغن) می‌تواند به

سلامت خودرو یاری دهد و رسوبات و جرم حاصل از سوختن بد بنزین در محیط احتراق را از بین ببرد.

صفحه کلاچ ام جی 3
مجموعه دوم: بنزین مطلوب برای خودرو های داخلی و چینی با پیشرانه تازه یا این که توربو شارژ
اکثر خودرو های چینی و داخلی که پیشرانه های بروزتر از دیگر خودرو ها دارا هستند یا این که از سیستم توربوشارژ به کار گیری می نمایند نیاز به استفاده از بنزین با دست کم عدد اکتان 92 دارا هستند. این خودرو ها علیرغم اقتدار کمتر و تکنولوژی دیرین تر از خودروهای روز اروپایی، بواسطه به کار گیری از ECU با نرم افزار(مپ) ابتدایی تر و آلیاژ ضعیف تر و اعتنا مونتاژ زیر تر در تشکیل داد پیشرانه شان، ممکن می باشد سود تغییرات و افت کیفیت بنزین را چه بسا زودتر از آن ها بروز دهند و در مقطع کمتری در گیر زخم شوند؛ لذا استفاده از بنزین مطلوب برای این نوع خودرو ها اهمیت دوچندان داراستمخلوط بنزین ساده و سوپر، به کارگیری از اکتان بوستر در شکل سوختگیری با بنزین ساده و استفاده از شوینده های سیستم سوخت رسانی برای این نوع خودرو ها پیشنهاد می شوداشکال تولیدها چری، جک، ام‌جی، دیگنیتی و فیدلیتی محصول های خودروسازی فردا، دایون و کلوت و SWM به عنوان مثال این خودرو ها میباشند. برای محصول های توربوشارژ داخلی به عنوان مثال دنا پلاس توربو دنده ای و دنا پلاس توربو خود کار و سورن توربو پیشنهاد تولید کننده به کارگیری از بنزین با عدد اکتان 95 میباشددرباره‌ی شاهین با موتور توربوشارژ بنزین با عدد اکتان 87 قابل قبول میباشد.
تیم سوم: بنزین مطلوب برای خودرو های خارجی تنفس طبیعی
غالب خودروهای وارد شده مثلا اشکال کیا، هیوندای، تویوتا، لکسوس، ب ام و، مرسدس بنز با موتور تنفس طبیعی با پاشش چندین نقطه ای (MPI) و پاشش بدون واسطه (GDI) دست‌کم عدد اکتان 87 (RON) را برای به کار گیری نیاز دارند. این بدان معناست که برای رسیدن به کاکرد مطلوب در موتور این خودرو ها می توان از بنزین ساده بهره بردولی این در حالیست که باور داشته باشیم عدد اکتان سوخت رده ها برای بنزین ساده به طبع مساوی یا این که پاره ای بالاتر از 87 خواهد بود. از این جهت برای خودداری از زخم وصال به موتور این خودرو ها، سوخت پیشنهادی برای به کار گیری مخلوط بنزین سوپر و معمولی در هر باک میباشدشرکت ها تاکید دارند که به کار گیری از سوخت با عدد اکتان فراتر تا 95، موجب بازده عالی موتور شود در حالی که الزامی برای به کارگیری از آن وجود نداردشرکت کیا و هیوندای، به کارگیری از انژکتور شوی و منزه کننده سیستم سوخت رسانی ساخت و ساز گردیده به وسیله مارک خویش را به عنوان انژکتور شوی +i3000 هیوندای-کیا توصیه میکنند. این کامل کننده سوخت 500 میلی لیتر وسعت دارد و شرکت سفارش می نماید کل خودروهای ساخت گردیده با مارک کیا و هیوندای هر 5000 کیلومتر از این محلول استفاده نمایند.

گروه چهارم: بنزین مطلوب برای خودرو های خارجی توربوشارژ

طبق سفارش تولیدکننده گونه های خودرو های ب ام و توربوشارژ در برگیرنده خصوصی 3 با کد F (320i، 328i و 330i)، خصوصی 4 با کد F (420i و 428i)، محرمانه 5 با کد F و G (520i، 528i و 530i) محرمانه 7، ایکس3 و ایکس4 با کد F با به کارگیری از بنزین با عدد اکتان کمتر از 91 جراحت خواهند دید. این در حالی میباشد که عدد پیشنهادی ب ام و برای خودرو های خویش بنزین با اکتان 93 میباشد و در شکل استفاده پرفشار از خودرو می بایست از بنزین با دست‌کم عدد اکتان 95 به کار گرفت. تولید کننده فولکس واگن در برگیرنده تیگوان و پاسات، گلف GTI و بیتل به بنزین با دستکم عدد اکتان 91 نیاز دارند. به واسطه آلرژی بالای پیشرانه این خودرو ها خصوصا در سبک های بیتل و گلف، استفاده از بنزین سوپر پیشنهاد میشوداشکال خودروهای مرسدس بنز توربو شارژ نیز در برگیرنده سبک های C-class، E-class، CLS-class، S-class با موتور های 4 سیلندر، 6 سیلندر و 8 سیلندر توربو شارژ خودرو دستکم نیاز به بنزین با عدد اکتان 91، پیشنهادی 93 و با به کار گیری پرفشار نیاز به بنزین با عدد اکتان 95 هستند. بنزین پیشنهادی برای اشکال خودرو های توربوشارژ لکسوس، مشمول NX200T و RX200T بنزینی است که دست کم عدد اکتان آن 91 باشد. این در حالی میباشد که خودروهای هیبریدی شرکت تویوتا-لکسوس مانند NX300h، کمری هیبرید و پریوس نیاز به بنزین با دستکم عدد اکتان 87 دارا هستند.
گروه پنجم: بنزین مطلوب برای خودرو های خارجی توربوشارژ با بازده بالا
بعد از تولید محدودیت واردات برای خودرو های با وسعت موتور بیشتر از 2500 سی سی، بین خودرو های اسپرت بازار، مواقعی وجود دارد که با وسعت نادر پیشرانه قدرت بالایی ساخت‌و‌ساز می نمایند. خودرو های 4 سیلندری که اقتدار آنها برخی از خودروی 6 و 8 سیلندر پیشی گرفته میباشدمبرهن میباشد که در این خودرو ها به واسطه بازده بسیار بالا، آلرژی به مایعات آیتم به کار گیری در موتور به عنوان مثال روغن و بنزین بسیار زیاد میباشد. آلفارومئو جولیتا و 4C، مرسدس بنز CLA45 و GLA45، گونه های لوتوس، ب ام و I8 و ولوو XC90 از این قبیل خودروها میباشند. برای اکثر خودروهای توربوشارژ با بازده بالا، بنزین پیشنهادی می بایست دست کم عدد اکتان 94 یا این که 95 را دارا باشد. برای مثال مرسدس بنز برای CLA45 و GLA45 اعلام کرده که ارتقاء عدد اکتان تا 98، به بازده عالی پیشرانه امداد میکند. از این رو می شود به قاطعیت اعلام‌کرد به کارگیری از بنزین سوپر در کنار اکتان بوستر، از سفارش های حیاتی در به کارگیری از این خودرو ها میباشد.

روش صحیح رانندگی در هنگام استفاده از بنزین نامناسب:

در بعضی مواقع ممکن میباشد به ناچار به کار گیری از بنزین نامناسب برای خودروی خویش گردیدکم یاب شدن بنزین سوپر، سوختگیری در موضع های در بین شهری و یا این که عدم دسترسی به کامل کننده سوخت از این دست وضعیت ها میباشندروش رانندگی خودرو در‌ این مواقع، تاثیر بسزایی در کاهش جراحت و مخاطرات احتمالی برای موتور خودروی شما می باشند. در خودروهای توربوشارژ، این سیستم با مکیدن هوای بیشتر سبب تولید احتراق کارکشته تر در موتور خودرو و در سود آن راندمان فراتر میگردد. احتراق کار کشته تر به معنای ساخت و ساز گرمای بیشتر میباشد و گرما موجب خودسوزی، یا این که سوختن زود هنگام بنزین معدود کیفیت و ساخت‌و‌ساز ضربه در موتور (ناک) میشود. به گویش معمولی برای پرهیز از بروز این واقعه در خلق و خوی با خودرو بایستی به طوری رانندگی فرمایید که توربو هوای کمتری به موتور ماشین وارد نماید یا این که اصطلاحا توربو تحت بار کمتری برود. در وقتی که با دنده مرده حرکت می‌کنید (دنده بیش تر از حد مدل باشد و خودرو نیاز به معکوس داشته باشد) توربو همت می نماید با ارتقا بوست و پست کردن هوای بیشتر به موتور این ضعف را جبران نماید و در نتیجه پیشرانه با بنزین معدود کیفیت موجب ناک زدن موتور گردد. پس با بنزین معدود کیفیت...

سپر خودرو

1- دنده مرده ممنوع 

در این مواقع همت فرمایید دنده را مدل کرده و با فشار کمتر بر روی پدال گاز، افت اقتدار را جبران فرمائیدوقتی که پدال گاز را تا آخر فشار می دهید، به خودرو خویش می‌گویید که بیشترین قدرت را میخواهم. بیشترین قدرت یعنی توربو و موتور بیشترین بازده خویش را ارائه دهند و سود آن با سوخت بی کیفیت، ناک زدن و زخم به موتور میباشد. پس با بنزین نادر کیفیت....

2- تخت گاز ممنوع

به صدای موتور گوش فرمائید. هر مکانیزم مکانیکی در شرایطی‌که که ذیل فشار باشد، صدای ناهنجار و غیر معمولی ساخت می نماید و موتور خودرو نیز از این قاعده استثنا نداردتولید صدای تق تق و یک پارچه نبودن صدای موتور در زمان شتابگیری از بدور ذیل تا به دور بالا نماد دهنده ناک زدن موتور خودرو می باشندچنانچه که با این صدا ها روبرو شدید، خوی رانندگی خویش را تغییر‌و تحول داده و کارایی فرمائید اختلال سوخت را با سوختگیری با بنزین عالی یا این که به کار گیری از اکتان بوستر حل نمائید. پس با بنزین نادر کیفیت....

3- به صدای موتور اعتنا کن

گرم شدن بیش تر از حد موتور، ایراد سوخت بد را دوچندان می نمایدهمان طور که گفته شد، بنزین کم کیفیت در جوار با گرما مبتلا خوسوزی میگردد. پس گرمای بیشتر موتور این ایراد را پررنگ تر می نماید. پس با بنزین معدود کیفیت....

4- دمای موتور را دائما محاسبه کن 

سوالهای متداول در زمینه ی به کارگیری از بنزین سوپر و اکتان بوستر:
هر یکسری باک ساده یک باک سوپر بزنم ایده خوبیه؟
خیر! در واقع کامپیوتر خودرو نرم‌افزار موتور را با اعتنا به کیفیت سوخت تهیه می نماید و راننده با به کارگیری پشت سر هم از بنزین ساده-سوپر-ساده این عملیات تهیه و تنظیم را
۳ جایگاه به آن محول می نماید. این در حالیست که بنزین سوپر خواص منزه کنندگی آنچنانی ندارد تا اثر های احتمالی ناخوشایند از سوختن بنزین ساده در موتور خودرو را از بین ببرد. ترجیحا کوشش نمایید در استفاده از خودروی خویش از سوخت با جایگاه های کیفی یکسان و با ثبات به کارگیری نماییدمخلوط بنزین ساده و سوپر با نسبت اثبات در هر باک می‌تواند ایده بهتری باشد...

ادغام بنزین ساده و اکتان شبیه بنزین سوپر میباشد؟

اکتان بوستر ها در اشکال متفاوتی ایجاد میگردند. به ازای هر 10 پوینت، 1 واحد اکتان ارتقا (در شکل به کارگیری از اکتان بوستر در عوض مقدار سوخت سفارش گردیده) در بنزین شکل می‌گیرد. با این تفاسیر گونه های اکتان بوستر با حدود 0.8 تا 3 واحد ارتقاء عدد اکتان، بنزین ساده را به بنزین سوپر تبدیل نمی نماید. با این هم اکنون مواد دیگر گزینه به کارگیری در اکتان بوستر سبب می‌گردد تحمل دمای بنزین ارتقاء یابد و احتمال ساخت جرم در محیط احتراق کاهش یابد و سیستم سوخت رسانی تلاش بهتری داشته باشد.
تفاوت کامل کننده با اکتان چه می‌باشد؟
همان طور که از اسم آنها برداشت می‌گردد، هرگونه افزودنی که به بنزین خودرو اضافه می‌شود، تکمیل کننده بنزین نام دارد. تکمیل کننده ها اشکال فراوانی دارا‌ هستند و هر کدام به مقصود خاصی گزینه استفاده قرار می‌گیرندبرخی از کامل کننده های سوخت عبارتند از:

- اکتان بوسترها - انژکتورشوی ها و تمیز کننده های سیستم سوخت رسانی - کاتالیزور شوی ها - نشت گیر ها ولی اکتان بوسترها که یکی از اشکال تکمیل کننده های سوخت می‌باشند، به غرض ارتقاء عدد اکتان و کاهش ناک موتور تحت عنوان بزرگترین کاربری آنان گزینه به کارگیری قرار می گیرند.
شایسته ترین اکتان بوستر کدام میباشد؟
مجموعاَ نمی توان یک مارک یا این که یک نوع اکتان بوستر را شایسته ترین تیتر کرد. این تولیدها در دوز های گوناگون و برای کاربری های متعدد ساخته میشوند و هر خصوصی از آنان تلاش مناسب خویش را برای طیف خاصی از خودرو ها شکل می‌دهند. از پر رنگ ترین مارک اکتان بوستر های مو جود در بازار می شود به مارک های پریستون، لوکاس، گاموت، لیکو مولی، ورث، اس‌تی‌پی و راوینول اشاره نمود.

به کار گیری از 2 اکتان بوستر یا این که بیشتر در هر باک ضرر و زیان داراست؟
طبق پیشنهاد تولیدکنندگان اکتان بوستر ها هر قوطی برای مخلوط با مقدار مشخصی بنزین مطلوب میباشداستفاده بیشتر از حد مجاز اکتان بوستر ممکن صدماتی به قسمت های فنی خودرو به عنوان مثال کاتالیزور ماشین، شمع ها و سنسور های اکسیژن خواهد شدهمینطور به کارگیری بیش از حد از اکتان موجب رقیق شدن سوخت و کارکرد نامناسب موتور شود.
اکتان بوستر ها زیان هم دارا هستند؟
در شکل استفاده از اکتان بوستر مرغوب و اساسی در مقدار مجاز، ضرری متوجه خودروی شما نخواهد شد. اکتان بوستر ها در نوع به کارگیری شهری و ریس ساخت می‌شوند که مثال های شهری، مطلوب برای خودرو های ساخت انبوه میباشد و علاوه بر کاهش زخم های پیشرانه، موجب کاهش آلایندگی های آن و کاهش مصرف سوخت میشود.

استفاده از اکتان بوستر چه مزایایی دارا است؟
به کارگیری از اکتان بوستر ها با اعتنا به مارک، نوع و سکو آن ها مزایای متفاوتی خواهد داشت. البته کلاً می توان موردهای زیر را از مزایای استفاده از اکتان بوستر های اساسی و مارک های دارای اعتبار دانست:
ارتقاء بازده موتور به کمک ارتقا ترمز و گشتاور
خودداری از ساخت و ساز ضربه(ناک) در موتور خودرو
- کاهش مصرف سوخت
- کاهش واحد سنجش آلایندگی موتور خودرو
پرهیز از ساخت‌و‌ساز رسوب و کثیفی در محیط احتراق

 

فروشگاه Cari4

  • Saeed ghods