اگر چه که فلوت کردن امروزه در خودروهای انژکتوری به معنای آنچه در سیستمهای کاربراتوری است دیده نمی شود که البته در همین سیستم تزریق هم با تیتر شُره کردن یا این که به عبارتی ورود بیش از حد سوخت به محیط احتراق گهگاهی حضور خویش را اعلام می نماید. در خودروهای کاربراتوری، فلوت کردن منجر به پیدایش خلل در کارکرد اتومبیل میگردد. فلوت کردن به معنای ورود بیشت از حد بنزین به ظرف کاربراتور ماشین و همینطور حضور بیش از حد استاندارد سوخت نسبت به هوا در محیط احتراق است که سبب ساز سرریز شدن بنزین از کاربراتور میشود.
این عیب در کارکرد اتومبیل هم اثر منفی می گذارد. به این مضمون که می تواند سبب ساز بالا رفتن گرمای بیش از حد در سیلندر شده و چه بسا به آب شدن پیستون هم سبب شود. ضمن این که با خاموشی موتور اتومبیل تا رفع شدن موقعیت فلوت از روشن شدن مجدد آن پرهیز مینماید.
در این حالت شایسته ترین فعالیت گشودن هواکش و چه بسا درِ بالای کاربراتور به مراد سرعت بخشیدن به فرمان تبخیر سوخت متعددی است. این عیب همانطور که گفته شد می تواند در تهیه و تنظیم نبودن شناور کاربراتور و یا این که سوزن موجود در محل ورود سوخت باشد و هم میتواند ناشی از گاز دادنهای بی مورد در حین خاموشی اتومبیل و پاشش آن به وسیله پمپ عجله به ونتوری کاربراتور و در غایت حضور بیش از حد سوخت در منیفولد ماشین شود. همینطور این عیب میتواند سبب به ریختن بنزین مازاد روی محل ورود هوا و یا این که در بعضی خودروها خروجی دود شود که در صورت گرم بودن آنها خطر آتش سوزی هم پیش آید. روشن شدن ماشین فلوت کرده به مشقت انجام می گردد و در صورت روشن شدن دود سیاه خروجی از اگزوز نشانه خوبی از تمام شدن و پایان این شرایط است.
فقیر شدن از سوخت یا این که قفل گازی
قفل گازی صحیح مقابل پدیده فلوت کردن جای دارد و این عیب در حقیقت به معنای حضور کم میزان سوخت در محیط احتراق است. قفل گازی علل متمایزی دارا است و همانگونه که از نام آن پیداست، گازهای ناشی از تبخیر سوخت در مسیر تزریق علت آن است. البته این عیب در خودروهای انژکتوری هم دیده می شود. قفل گازی ممکن است حتی در باک ماشین هم به چشم بخورد. به عنوان مثال، وقتی که در روزهای گرم با باز کردن در باک سوخت صدای خروج گازهای بنزین را احساس میکنیم، همین گازها در صورت انباشته شدن بیش از حد می تواند سبب به بروز قفل گازی شود که با اعمال فشار به پمپ بنزین، کار مکش را مختل نماید .
این عیب قادر است ناشی از کیفیت سوخت، گرمای هو، خرابی سیستم کنیستر و شیلنگهای تهویه باک و… باشد. ولی دسته دیگر قفل گازی در خودروهای با پمپ بنزین مکانیکی دیده می شود. این پمپ بنزینها زیرا دارنده پرده دیافراگم میباشند که در اثر گرمایی که از موتور اخذ میکنند و عدم تبادل حرارتی با هوای خارج ممکن است باعث به بخار شدن بنزین داخل خویش شوند که همین بخار بنزین سبب کاهش توان و همت آنها در پمپاژ سوخت میشود. گاز نتایج از تبخیر بنزین دارنده فشار است و این فشار نمیگذارد که سوخت به صورت ظریف و قابل قبولی به کاربراتور رسد. راه حل این عیب در این صورت خنک کردن پمپ بنزین ماشین است که قادر است با توقف و خاموشی ماشین صورت بگیرد و یا این که مانند بخش اعظمی از رانندگان با گذاشتن یک جوراب آکنده از شن خیس شده روی پمپ بنزین، ولی قفل گازی در خودروهای انژکتوری با سیستمهای تزریق تک انژکتوری و چند نقطهای هم دیده می شود. در این پیشرانهها زیرا ریل سوخت برفراز موتور قرار دارد که مدام در معرض گرمای آن خواهد بود و همین گرما باعث به تبخیر سوخت و تولید قفل گازی در آن میگردد. در سود بنزینی که پمپ بنزین سعی بر رساندن آن به انژکتورها دارد در اواسط روش اصطلاحا بینوا می گردد و در نتیجه تزریق به خیر صورت نمیگیرد. منش رفع قفل گازی در این حالت هم استارت زدنهای مداوم و اما قطعه قطعه تا روشن شدن موتور اتومبیل است. ولی می بایست مراقب بود که این استارتهای مداوم و قطعهای باشند تا باعث به داغ کردن آغاز نشده و از طرفی از گاز دادنهای بیمورد پرهیز شود تا باز باعث به فلوت کردن پیشرانه نشود. قفل گازی به عبارتی عیبی است که در روزهای گرم سبب ساز میگردد تا با خاموشکردن ماشین و مجدد روشن شدن آن مقداری سختتر از موقعیت و زمان معمولی طول بکشد.