لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


در این مقاله با 9 عادت بد در هنگام رانندگی آشنا خواهید شد که انجام آن‌ها قادر است به خودروی شما زخم برساند .

همه‌ی ما دارای اهمیت کارهایی مثل بده بستان روغن , ردوبدل گردشی تایرها و بده بستان تسمه‌های ماشین آشنا هستیم , چنین اقداماتی منجر می‌گردد که خودروی ما کارکرد بهتری داشته باشد و برای سالها بتوان به آن اعتماد کرد . احتمالا برخی از شما دارنده تقویمی برای انجام سرویس‌های اتومبیل داشته باشید ولی نحوه‌ی رانندگی شما در استفاده‌ی روزمره از ماشین تاثیر فراوان چشمگیری بر روی ارتفاع قدمت ماشین و قطعات آن دارااست . چه بسا بعضا از رانندگان زبده هم ممکن است دارنده عادت‌هایی باشند که سبب ساز فرسودگی و کاهش ارتفاع قدمت خودروی آنها شود , مثلا عدم دقت به اطراف در هنگام بدور زدن می‌تواند باعث آسیب‌های بدون شوخی و لبریز خرجی به خودرو شوند که به آسانی می شد از آ‌ن‌ها پیشگیری کرد .

 

1 . گماردن دست روی اهرم ردوبدل دنده
تا هنگامی که نمیخواهید اقدامی برای ردوبدل دنده انجام دهید هیچ نیازی نیست تا دست خویش را روی اهرم دنده بگذارید نهادن دست روی اهرم بده بستان دنده با عث اعمال فشار مازاد بر روی گیربکس خودرو بوش‌ها و مکانیزم سنکرونیز باکس دنده می گردد و به مرور آنان را فرسوده خواهد کرد . شایسته ترین فعالیت این است که همواره هر دو دست خویش را روی امر در اختیار بگذاریم و فقط در هنگام ردوبدل دنده‌ها از اهرم بده بستان دنده به کارگیری کنیم .

2 . عدم به کار گیری از ترمز بوستان
غفلت در باب به کار گیری از ترمز بوستان منجر می شود که تمام وزن خودروی شما بر روی مکانیزم بوستان باکس دنده اعمال شود . این قطعه یک زبانه‌ی کوچک فلزی در باطن باکس دنده‌های خودکار است . چنین کاری با گذشت زمان قادر است باعث زخم دیدن و چه بسا شکستن این قطعه شود و دراین‌صورت وضعیت P در باکس دنده‌ی اتومبیل شما تماما از عمل خواهد به زمین خورد . عملکرد فرمایید همواره از ترمز بوستان به کار گیری نمایید زیرا هیچ برهان موجهی برای عدم به کارگیری از آن نیست .

3 . حمل وزن بیشتر با خودرو
چه بسا در حالتی که شما راننده یک خودروی بی ام و  نباشید , مساله‌ی ساده‌سازی و سبک سازی اتومبیل در امر هر مدل اتومبیلی درست گو است . ولی مراد ما از سبک سازی این نیست که صندلی‌های عقبی و یا این که عایق‌های صوتی را از جای خویش بیرون نمائید بلکه شما بایستی از حمل وسایل مازاد که به آنها نیازی ندارید خودداری کنید . هر کیلوگرم وزن بیش تر در خودرو مصرف سوخت و ایستادگی ماشین را ذیل تاثیر قرار خواهد بخشید و همینطور تاثیر منفی بر روی سیستم تعلیق , ترمز و انتقال نیرو خواهد داشت , پس با بررسی باطن اتومبیل و صندوق عقب و سپر خودرو مطمئن گردید که وسایل غیرضروری در ماشین نیست .
4 . راندن اتومبیل با اندازه سوخت کم
بعضی اوقات هزینه‌ی پرکردن بدون نقص باک ماشین با بودجه‌ی شما هم خوانی ندارد و به همین خاطر ممکن است صرفا 5 یا این که 10 لیتر بنزین بزنید . بخش اعظمی از رانندگان نمی‌دانند که چنین کاری می تواند منجر زخم دور از شوخی به خودرو شود . پمپ‌های بنزین جدیدی که در خودروها به فعالیت می روند به وسیله بنزین مو جود در باک خنک میشوند براین اساس وقتی که بنزین جان دار در باک کم است پمپ نمی‌تواند به صدق حرارت خویش را دفع نماید و همین مورد سبب ساز زخم دیدن آن می شود . تلاش نمائید

5 . جنبش و توقف سرعت بالا
این یکی حقیقتا لبریز خطر است . ممکن است فشردن ناگهانی پدال گاز شادی بخش باشد البته این فعالیت مصرف سوخت اتومبیل را به شیوه چشمگیری ارتقاء میدهد . توقف‌های ناگهانی هم هر چند بعضی وقتها اجتناب‌ناپذیر می‌باشند ولی منجر فرسایش سریعتر لنت و دیسک ترمز می گردند . شایسته ترین راهکار این است که همواره حواسمان به جلو باشد و برای وضعیت پیش رو مهیا باشیم و پدال ها را هم به آرامی و نرمی فشار دهیم .

6 . بالا بردن به دور موتور در هنگام سرد بودن پیشرانه
خوبتر است که در طول سرد بودن پیشرانه , یک یا این که دو دقیقه اذن دهیم تا اتومبیل در موقعیت درجا فعالیت نماید , این عمل سبب ساز گرم شدن پیشرانه و بهبود روغن کاری آن میشود . به هر صورت خوبتر است بدور موتور را در هنگام سرد بودن پیشرانه بالا نبرید . صحت دارد که در بدور موتورهای بالا صدای زیبایی ساخت میگردد ولی این فعالیت سبب ساز تغییرات ناگهانی دما در درون پیشرانه می گردد که قادر است به قطعات داخلی پیشرانه جراحت بزند . این فعالیت درضمن منجر وارد فرسایش بی مورد قطعاتی می‌گردد که هنوز کاملا روغنکاری نشده اند . پیشرانه‌ی ماشین بعداز گرم شدن , به نرمی و با صدای بهتری دورگیری خواهد کرد .

7 . تحت نگه داشتن پدال کلاچ
فرض فرمائید با خودرویی که دارنده باکس دنده‌ی دستی است در پشت لامپ قرمز‌رنگ قرار دارید , شما پدال کلاچ را در پایین پایتان تحت نگه داشته‌اید تا در هنگام سبز شدن لامپ بلافاصله تکان فرمائید . در تمام مدتی که پدال کلاچ را زیر نگه داشته اید قطعاتی مثل ورقه کلاچ , بلبرینگ کلاچ و اهرم کلاچ در درحال حاضر جراحت دیدن میباشند . ذیل نگه داشتن کلاچ سبب ساز میشود که صفحه ها آن خورده شده و مبتلا فرسایش شوند , چنین موردی قادر است منجر پیدایش ناگهانی نقص‌ در خودرو شود . شایسته ترین عمل این است که در هنگام توقف کلاچ را گرفته و دنده را در موقعیت خلاص قرار دهید و در هنگام سبز شدن لامپ هم و چراغ خودرو با تصاحب کردن دوباره‌ی پدال کلاچ دنده را جا زده و جنبش فرمائید .

8 . جنبش از دنده‌ی عقب به جلو در حالی که ماشین هنوز توقف تماما نکرده است
وقتی که میخواهید در یک فضای کوچک بوستان نمایید غالبا احتمال دارد بارها دنده را از موقعیت عقب به جلو ببرید در حالی که اتومبیل هنوز در اکنون تکان به جهت عقب است . چنین کاری را بایستی به خاطر هزینه‌های متعددی که در بر خواهد داشت کنار گذاشت . این عمل سبب ساز وارد داخل شدن فشار متعددی روی سیستم انتقال نیرو میشود چراکه قطعات را بدون چاره میکند تا در بر خلاف جهت حرکتشان جنبش نمایند . پیشگیری از چنین آسیبی بی آلایش است , فقط کافی است تا یک سری لحظه وقت بیشتری را صرف کرده و در هنگام بده بستان دنده‌ها از توقف به طور کامل اتومبیل مطمئن گردید .

9 . مشغول نگه داشتن ترمز در سرپایینی‌ها
ذیل وارد شدن از شیب ( مثلا از یک تپه ) قادر است تا حدودی دلهره آور باشد . در چنین زمانی شما پای خویش را روی پدال ترمز نگه می دارید تا در شرایطی‌که که نیاز به توقف شد بتوانید با‌گاز اتومبیل را متوقف فرمائید . البته این فعالیت سبب ساز ارتقا حرارت و همینطور فشار وارد شدن به سیستم ترمز میگردد و قطعاتی نظیر لنت و دیسک ترمز ساییده خواهند شد . به جای این فعالیت , در سراشیبی‌ها شما می بایست دنده‌ی اتومبیل را در دنده‌ی سنگین وزن قرار دهید . این عمل سبب می شود تا ماشین در موقعیت ترمز موتوری ( Engine Braking ) قرار گیرد و صرفا با به کارگیری از فشار جانور در سیستم انتقال نیرو از ارتقا سرعت اتومبیل دوری شود . با آزمون کردن این فعالیت متوجه خواهید شد که خواص ترمز موتوری می تواند صحیح عمل کند

فروشگاه لوازم یدکی Cari4

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی