۱ . برخورد با پشت خودرو های دیگر :
اگر چه تحت عنوان اولی چاره توصیه نمیشود , البته برخورد به سپر خودرو ماشین جلویی , سرعت شما را کاهش میدهد . در اینحالت اتومبیلی را گزینش نمائید که نیز سرعت با شماست و از استحکام خیر و خوبی شامل است ( اما ضربه زدن به خودرو هایی با سرعت کمتر , منجر توقف ماشین و کاهش سرعت شدید شما می شود ) . قبلی از برخورد با بوق زدن آنهارا متوجه خطر سازید . ضربه را به صورت بی واسطه وارد نمایید و از زدن ضربه های کشیدنی و دقیق پرهیز کنید . به این دلیل که در صورتی از کناره ضربه بزنید , منجر انحراف پیدا کردن هر دو ماشین از مسیر شده و شرایط خطرناکی را خلق و خوی میکنید . تا جایی که میتوانید سرعت شما می بایست آرام باشد . احتمال دارد انبان هوای خودرو شما خاموش باشد!
۲ . یافتن مکانی مطلوب برای ساییدن یا این که تصادف : جاده را بررسی فرمائید تا یک نقطه ایمن برای سایش پیدا نمایید . در حالتیکه کار کشته نیستید تا ماشین خویش را بطور بی نقص متوقف سازید , بدنبال یک محیط گشوده باشید ; جایی که بتوانید سوای برخورد با چیزی به تکان ادامه دهید .
۳ . درصورتیکه تمام آیتم های ذکر شده در ابتدا موءثر واقع نشد , بدنبال چیزی برای تصادف باشید . شایسته ترین چیز کشف کردن یک برآمدگی پرپشت است که با ساییدن به آن سرعت خودرو را تا نصف کاهش دهید . در شرایطیکه این برآمدگی را پیدا نکردید , دنبال علف های پرپشت باشید و در زمان آنان رانندگی نمائید تا سرعت شما کاهش یابد .
۴ . در صورتیکه هیچکدام از این موردها پیدا نشد , به خاکی بکشید . اگرچه که جاده خاکی ( شنی یا این که ماسه ای ) ناپایدار است و سرعت شمارا به شدت کاهش میدهد . پس مراقب باشید .
در صورتیکه درپی یک محیط ایمن میگردید , جدول ها را گزینش نمائید البته به یک سری نکته دقت داشته باشید :
جدول کم عمق را تعیین فرمایید که بعد از برخورد با آن مجدد به راهبندان گشوده نگردید
امر را محکم بگیرید چون در اثر برخورد , در دست گرفتن ماشین از دست شما بیرون می شود
پیشنهاد ها :
۱ . فقط با ردوبدل لنت های ترمز در طول مطلوب و همینطور تماشا زمان ای تراز روغن ترمز , میتوانید از اکثری از این مورد ها خودداری کنید . در واقع شایسته ترین چاره , تماشا به موقع سیستم در اختیار گرفتن و اهمیت دادن به تغییرات آن است . خرید لنت ارزان بها ممکن است در بالا به نفع شما باشد , البته ممکن است موجب ساخت اتفاق ای غیرقابل جبران شود . پس در هنگام خرید فقط به ارزش لنت ترمز اعتنا نکنید و کیفیت آن را از فروشنده جویا گردید .
۲ . ترمز تصاحب کردن در سرازیری : درحالتی که در سرازیری تکان میکنید , از دریافت کردن ترمز بیش تر از حد دوری کنید . چون لنت های ترمز بیشتراز حد داغ می شود و سیستم ترمز از دست میرود . لذا درصورتیکه نیاز به ترمز دارید , پاره ای ترمز نمایید , معکوس بکشید و ترمز را رها نمایید ; بعداز آنکه پاره ای جلوتر رفتید مجدد ترمز بگیرید و سرعت را کم فرمائید . هرگز بصورت پیوسته ترمز را نگه ندارید . در سرازیری از معکوس کشیدن و ترمز دستی بیشتر به کار گیری فرمایید .
۳ . چنانچه موتور خودرو در ترمز گیری به شما امداد نکرد و کماکان با به عبارتی سرعت به جنبش خاطر نشان کرد , ماشین را به مسیری رهنمایی فرمایید که موتور دود نماید . دنده را نیز خلاص نمایید . هر چند این فعالیت منجر زخم وصال به موتور می شود , ولی شما ایراد بزرگتری دارید .
۴ . بخش اعظمی از مشکلات سیستم ترمز در اثر گیر کردن چیزی در پایین پدال ها واقعه میافتد . بطری های آب معدنی , لوازم بازی , جام و … . مدام خودرو خویش را منزه نگاه دارید . از ریختن و نهادن وسایل بخصوص در حدود صندلی راننده اجتناب فرمایید . مدام جایی برای نهادن وسایل مایحتاج خویش در حیث بگیرید . همانند سبدهای منحصر به فرد مراقبت جام و بطری آب و موبایل .
۵ . در هنگام تکان هیچوقت ماشین های دنده خود کار را در موقعیت ( P ) یعنی “ بوستان ” قرار ندهید . این عمل سبب ساز قفل شدن خودکار دستور می شود و دیگر قاد به در اختیار گرفتن وسیله نقلیه نخواهید بود .
۶ . لامپ ترمز عقب علاوه بر آشکار کردن این که شما در حالا ترمز تصاحب کردن میباشید , نکته های دیگری را بازگو می نماید . گذشته از استارت به رانندگی حتماً این لامپ ها را در دست گرفتن نمایید . در صورتی با به چنگ آوردن ترمز روشن میگردند , سیستم ترمز مشکلی نخواهد داشت . ولی اعتنا نمائید که در حالتی که ناچار می باشید به شدت ترمز را بگیرید تا این لامپ ها روشن شوند , نصف اقتدار سیستم ترمز شما از دست رفته است . احتمالاً یا این که لنت های ترمز سایییده شده و یا این که روغن ترمز کم شده شدهاست . نکته بعدی دربارهی لامپ های ترمز این است که در حالتی که در زمان رانندگی به صورت خودکار روشن شدند , نشان از وجود نقص در سیستم ترمز است . به این ترتیب عمل عاقلانه , توقف خودرو در کم ترین زمان ممکن و در مکانی ایمن است .
۷ . لنت ترمز تر , توان ترمز گیری را به شدت کاهش میدهد . براین اساس در روزهای بارانی یا این که رد شدن از مکان های تر , شایسته ترین فعالیت روشن کردن لامپ های عقب , جنبش با دنده سنگین وزن و دریافت کردن ترمز کم است . هنگامی از حوزه تر بیرون شدید ( و یا این که باران بند آمد ) جهت کم آب کردن لنت ها , کافی است تا مقداری ترمز را فشار دهید ( پدال را تا ته فشار ندهید . صرفا یه خرده که آن را تا نزدیک نقطه ترمز به دست آوردن فشار دهید ) . این فعالیت را جند توشه تکرار فرمایید و پدال را رها فرمائید تا لنت ها کم آب شوند . هشدارها :
۱ . معکوس کشیدن غیرمناسب منجر صدمه زدن به موتور می شود . بخصوص در صورتیکه دنده عقب را جا بزنید . شما کاری را که ضروری است بایستی انجام دهید ; خیر هر کاری را .
۲ . هنگامیکه چیره به توقف خودرو شدید , تا زمانیکه مطمئن نشده اید که خلل حل شده , به هیچ وجه مجدد استارت به تکان نکنید .
۳ . هیچوقت در هنگام رانندگی و ترمز دریافت کردن , ماشین را خاموش نکنید به دلیل آنکه سیستم هیدرولیک و ترمز به موتور متعلق می باشند . درحالتی که خودرو را خاموش نمایید , سیستم هیدرولیک اقتدار پمپینگ ترمز را سه برابر ارتقا میدهد . براین اساس در وضعیت اظطرار , تنها سوئیچ را در وضعیت دوم ( چرخش تراز دوم سوئیچ ) قرار دهید . براین اساس سیستم تعلیق قفل نخواهد شد .