لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


تاثیر دیفرانسیل جلو یا این که دیفرانسیل عقب بودن اتومبیل بر صدای ترمز
خودروهای دیفرانسیل جلو یا این که عقب به ­علت وجود تفاوت اصلی در سیستم های انتقال قدرتشان , بر کارایی سیستم­های ترمزی خویش تاثیر می­گذارند .

لنت ترمز

1 - در پباده سازی , اجزای سیستم ترمزی در خودروهای دیفرانسیل جلو کوچکتر و دارنده جرم کمتری می باشند لذا دمپینگ موثری روی مرحله نویز اول نخواهند داشت ; در حالی­که اجزای سیستم ترمزی در خودروهای دیفرانسیل عقب به­دلیل داشتن اجزای سنگین­تر مثل تعلیق , Spindle و قاب های بزرگ , نویز اول را جذب می­کنند . 
2 - در خودروهای دیفرانسیل جلو بخش بیشتر کار ترمز­گیری بوسیله ترمزهای جلو و بخش کمتری از آن به وسیله لنت ترمز عقب انجام می­شود ; در حالی که‌این این داستان در خودروهای دیفرانسیل عقب شرایط ضعیفتری داراست . بدین استدلال دمای سعی در خودروهای دیفرانسیل جلو مضاعف فراتر است که سود آن , ارتقاء درصد شیشه­ای شدن و همینطور ارتقا صدای جیغ لنت در لنت­های ترمز جلوست .
ملاحظات تولیدی و مونتاژی برای حذف صدای ترمز
صداهایی که در ترمز­گیری سبک ایجاد می­شود , متناسب با دوران چرخ است و احتمال دارد تا توقف بی نقص ماشین ادامه یابد ; به ویژه زمانی که فشار یه خرده به پدال وارد می­شود . برای تشخیص این ایراد می­بایست نکات زیر تست شود :

Rotor Run Out

انحراف زیاده از حد دیسک سبب ساز سایش نا­منظم دیسک و لنت و همینطور جنبش لنت هنگام تضارب یسک با لنت می­شود که در غایت ارتعاشِ به­وجود آمده منجر ساخت صدا خواهد شد . انحراف دیسک سبب سایش نا­منظم می­شود .

Parallelism

ضخامت دیسک می­بایست دست کم در 4 نقطه بررسی شود . تغییرات در ضخامت دیسک می­تواند به تکان لنت و ساخت نویزهای تحمیلی بینجامد . در مواقعی که ضخامت لنت کم می­شود , لنت در راستای درون جنبش می­کند و وقتی که ضخامت لنت ارتقا می­یابد , لنت در سمت بیرون رانده می­شود که‌این جابه­جایی در سمت باطن یا این که بیرون سبب تولید صدا می­شود . لنگی دیسک می بایست آزمون شود . ضخامت دیسک می بایست یکسان باشد .

Material Transfer

در حالتی که یک اصطکاک ناهمگون و غیر­یکنواخت در تراز دیسک رخداد بیفتد , ممکن است منجر ساخت لغزش یا این که چسبندگی به­واسطه اصطکاک کمتر یا این که بیشتر شود . این اصطکاک غیر­یکنواخت در برخی موردها سبب تکان سهل و آسان و در مواقعی سبب تکان کُند لنت روی دیسک می­شود که خویش , دلیل ساخت ضربان و نوسان است . بخش اعظمی از سازنده­ها با این مورد مواجه بوده­اند , که علت آن به کارگیری از ماشین­های تراش می داند شده‌است .

Loose Parts

کلیه قطعات می بایست از حیث شُل بودن آزمون شوند .

Non Directional Finish

خطوط جهت­داری که هنگام پروسه ماشینکاری روی دیسک به­وجود می­آیند سبب ساز جابه­جایی لنت می­شوند . برای رفع این خلل می­بایست مراحل ایجاد به گونه­ای باشد که روی دیسک , شیار تولید نکند .
رابطه دسته صدای ترمز و جور عیب
ترمزها بازه­های مختلفی از صدا را هنگام ترمز­­گیری یا این که آزادکردن ترمز ساخت می­کنند . تلاش مواد مصرفی در لنت­ها که به خواسته اتلاف انرژی مورد استعمال قرار می­گیرند , با تولید نویز و حرارت همراه است . در سود جیغ گاه­و­بیگاه ممکن است معمولی باشد که علت آن سوز‌و‌سرما , گرما , رطوبت , برف , گِل , نمک و . . . است . به عبارت دیگر جیغ گاه­و­بیگاه مدام به معنی وجود اختلال و یا این که کاهش اثر ترمز نیست . به یاد داشته باشید که برخی صداها طبیعی­اند و رفع آن ها به هیچ ترمیم و یا این که تعمیری نیاز ندارد , مانند :

لنت ترمز ماشین


1 - صدای جیغ : زمانی که ترمزها سرد می باشند و معمولاً در صبحگاه شنیده می­شود . این صدا ارگانیک است و به هیچ سرویسی نیاز ندارد . به‌این پدیده Morning Sickness هم می­گویند . بعضی اوقات صدای جیغ تولیدی نشانگر نیاز اتومبیل به لنت ترمز نو است .

2 - صدای جیغ بلند ممتد : هنگامی ماشین در اکنون جنبش است و ترمز گرفته می­شود یا این که چه بسا هنگامی که ترمز­گیری انجام نمی­پذیرد , شنیده می­شود . این صدا زمانی که علامت روی لنت ترمز با دیسک تماس پیدا می­کند , ایجاد می­شود و نشان می­دهد که لنت تمام شده‌است و بایستی بده بستان شود .

همینطور هر سیستم ترمزی می­تواند در دفعات دوچندان ترمز­گیری در ترافیک­های سنگین وزن یا این که جاده های مالامال فراز ­و­ نشیب , نویز ایجاد نماید . در چنین قوانینی , دمای دیسک و لنت مضاعف بالا می­رود . در‌این دما جیغ ترمز به جهت تغییرات متالورژیکی است که در مرحله دیسک و یا این که لنت واقعه می­افتد که علت آن هم ساخت یک تراز طاقت فرسا با عمق کم روی مرحله لنت و یا این که دیسک است .

3 - صدای فغان در حین توقف : این صدا معمولاً به­دلیل لعابی یا این که شیشه­ای ­شدن مرحله دیسک به­واسطه ترمز­های سنگین وزن و متواتر ساخت می­شود و برای رفع آن بایستی لنت­ها ردوبدل شوند و تراز دیسک مجدد پرداخت گردد .

4 - صدای نویز : تنها یک­ توشه هنگام ترمز­گیری از سیستم تعلیق جلو شنیده می­شود . این صدا فیض جابه­جایی و جنبش لنت­ها در جهت دوران دیسک است و در حالتی که پدال ترمز سفت فشرده شود , احتمال ایجاد صدا کمتر می­شود . برای رفع این عیب می بایست از نصب درست لنت­ها , گیره­ها و Shimها مطمئن شویم .

5 - نویز چند­گانه : صرفا یک توشه پس از روشن کردن موتور خودرو شنیده می­شود . این صدا مرتبط با سیستم خودآزمای ترمز ABS است و به هیچ­گونه خدمت و تعمیری نیاز ندارد . سیستم ترمز ABS دارنده یک قسمت خودآزماست که در بعضا مدل­ها بعداز روشن شدن ماشین و با او‌لین ترمز­گیری و در بعضی دیگر پس از آن­که سرعت اتومبیل برای اولین دفعه به حد معینی رسید , کار می­کند .
گونه بندی صدای ترمز مبتنی بر فرکانس تولیدی
Low Frequency Noise

این صدا در فرکانس­های فی مابین 100 تا 1000 هرتز قراردارد . این بخش از صدا به­واسطه تحریک نیروی اصطکاک در تراز دیسک و لنت ساخت می­شود . دراین‌صورت انرژی داده شده به سیستم به صورت یک جواب ارتعاشی در اتصالات و اجزای مربوط به سیستم ترمزی ظهور پیدا می­کند .
تکنیک­های حذف Low Frequency Noise
الف . باصرفه کردن مشقت , جرم و دمپینگ اجزای سیستم که با تغییر تحول ماده , رنج اجزای تعلیق و اضافه کردن TMDها قابل اجراست . این راه­حل سود چندان مطلوبی در­بر ندارد چون فقط سبب ساز جابه­جایی فرکانس صدا آن ­هم به مقدار 100 هرتز می­­شود .

ب . منش دوم , کاهش Forcing Function است که با استعمال از مواد اصطکاکی نو امکان­­پذیر خواهد بود و سود آن , کاهش صدای تولیدی است . بدین مراد چندین ماده اصطکاکی که گمان می­رفت در ایجاد صدا موءثر باشند , مورد ­بررسی قرار گرفتند تا سرنخ­های پتانسیل تولید صدا شناسایی شوند . پیشتر , بارزترین خاصیتی که آن را با ساخت صدا همزاد می­دانستند , قابلیت و امکان انتقال گشتاور مواد اصطکاکی بود . گراف پایین نشان­دهنده گشتاور انتقال­یافته بوسیله مواد اصطکاکی غیر­آزبستی و مواد اصطکاکی نیمه­فلزی بر حسب صدای تولیدی است . از گراف پایین , می­توان چنین فیض گرفت که میزان گشتاور خروجی ادله ایجاد صدا شناخته نمی­شود چون حتی‌در مواقعی با انتقال گشتاور کم هم صدای مذکور موجود است . در قبال با اعتنا به ترکیباتی که خروجی گشتاور آنان تست شده‌است , شناسایی مواد اصطکاکی صدا­دار و مواد اصطکاکی بی­صدا عملی شوید .

ایجاد یا این که عدم ایجاد صدا با دقت به گونه ماده مصرفی

نکته قابل ­توجهی که در حین آزمایش­های گوناگون معلوم شد , این بود که یک ماده اصطکاکی

گونه های لنت اتومبیل

Low Frequency Squeal

پهنای باندی فراتر از 1000 هرتز و کمتر از 5000 هرتز داراست .
تکنیک­های حذف Low Frequency Squeal
شیوه حلی که برای حذف صدا با فرکانس مذکور سفارش شده , جدا­سازی مودهای کلیپر و دیسک ترمز است . به­واسطه قیود جانور در سیستم ترمز , تغییر تحول در دیسک ترمز راه­حل آسانتری به حیث می­رسد ; گر­چه هیچ علتی بر اساس این­که کلیپر جزئی از چاره نیست , نیست .

با تغییر تحول مشخصه­های دینامیک سازه­ای دیسک ترمز مانند جرم , دمپینگ و مشقت دیسک می­توان به راه­حل فوق رسید البته آسانتر از آن , جایگزینی ماده مصرفی است که به کار گیری از Damped Iron به­جای چدن خاکستری راه­حل قابل قبولی به لحاظ می­رسید که انگیزه از آن , کاهش دامنه نوسان دیسک است . در واقع ابتدا فرض می­شد که با ارتقاء دمپینگ ناشی از جایگزینی ماده Damped Iron دامنه نوسان دیسک کاهش می­یابد و Low Frequency Squeal حذف می­­شود البته با آزمایش­های بیشتر مشخص و معلوم شد که دمپینگ هیچ نقشی در حذف صدای مذکور ندارد بلکه به­طور موثری سبب ساز جابه­جایی فرکانس تشدید می­شود . به صورت نمونه در یک نوع مختص منجر جابه­جایی فرکانس تشدید از 2600 به 400 هرتز شده‌است .
High Frequency Squeal
در فرکانس­های فراتر از 5000 هرتز ساخت می­شود . در حین سال­ها راه­حل­های متمایز برای کاهش آن بیان شده شده‌است البته هیچ­کدام از آن‌ها چاره مطلق نیست .
تکنیک­های حذف High Frequency Squeal
الف . کاهش مشقت لنت یا این که ارتقا رنج دیسک به شرط عدم تغییر و تحول ضریب اصطکاک سبب ساز کاهش صدای مذکور خواهد شد . در تصور همگانی ارتقا رنج دیسک موجب ارتقاء امپدانس مکانیکی دیسک می­شود و آن را مقابل پاسخ­دهی به نیروهای محل ورود , مقاومتر می­کند . البته نکته دارای اهمیت , جابه­جایی شرایط [mode] جواب است .

ب . بر پایه ی آزمایش­های صورت­گرفته با دستگاه دینامومتر مشخص و معلوم شد که دیسک­ها با بعدها مو جود بیشترین صدا را ایجاد می­کنند البته ارتقاء یا این که کاهش تراز سایش دیسک باعث کاهش صدا به میزان قابل­توجهی می­شود که در صورت تحت نمایش داده شده‌است . میزان تغییرات شدت صدا با دقت به میزان مرحله سایش

ج . از سایر دست اندرکاران اثر گذار بر ساخت صدا , هندسه لنت است که برهان مهمی در توزیع فشار بر دیسک به­شمار می­آید . در صورت تحت لنت­ها با کاهش 20درصد ارتفاع کمان با ارتفاع اول یعنی پیش از آغاز مصرف مقایسه شدند . این کاهش , یک میزان با صرفه در تغییر تحول ارتفاع کمان لنت محسوب می­شود . ( نواحی خاکستری نشان­دهنده بخش­های برداشته شده­اند . )

د . روش دیگر کاهش صدا استعمال از عایق­های صداست . عایق­های صدا از دو یا این که یک‌سری لایه فلزی تشکیل شده­اند که در میان این لایه­ها مواد ویسکوالاستیک به­کار می­رود . ماده ویسکوالاستیک ماده­ای چسبناک و لاستیکی­ مانند است که در بین دو لایه فلزی قرار می­گیرد .

دو تئوری برای علت حذف صدا به وسیله این عایق­ها موجود هست : یکی تاثیر ماده ویسکوالاستیک بر پایداری ظاهری دربین کلیپر و کاغذ فلزی پشت لنت است و دیگری , ارتقا دمپینگی است که ماده ویسکوالاستیک بر عناصری که روی آن‌ها نصب شده‌است , اعمال می­کند . البته نکته حائض اهمیت , تعلق همت پیشگیر به دما و فشار است ; به نحوی که دینامیک این­گونه مواد به میزان قابل­توجهی ذیل تاثیر عامل ها فوق جای‌دارد . در روش دیگری که در بعضا از کارخانه­های لنت­ساز داخلی هم مورد استعمال قرار می­گیرد , پشت برگه فلزی لنت یک ماده پلیمری با ایستادگی حرارتی دوچندان بالا پاشیده می­شود که نقش آن , دریافت کردن ارتعاشات و حذف صداهای ناشی از آن است .
نکات اجرایی در بده بستان لنت ترمز
هنگام بده بستان لنت ترمز , دیسک ترمز را با آب و صابون منزه فرمایید تا وضعیت مغنطیسی مرحله دیسک برطرف شود چون این فعالیت سبب جدا شدن همگی ذرات از تراز دیسک می­شود ; در غیر این صورت ذرات مذکور فی مابین دیسک و لنت­ها باقی می­مانند و شاهد پدیده لرزش و ساخت صدا خوا هیم بود .

نکته حائض اهمیت این است

فروشگاه لوازم یدکی خودرو کار آی فور


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی