لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

هنگامی که در یک روز آفتابی در بزرگ راه رانندگی میکنید و صدای رادیو شما بسیار و پنجره‌ها نیز پایین میباشند, می‌توان به راحتی فراموش کرد که شما بین میزان قابل توجهی آهن و شیشه محصور شده‌اید که با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است. در ‌این صورت ممکن است شما نیاز به ایستادن به صورت ناگهانی داشته باشید، می بایست بدانید وقتی که تمایل به توقف ماشین میگیرید تا‌ هنگامیکه ماشین متوقف میشود احتمالا ممکنه فضایی به اندازی پهنای یک زمین فوتبال را طی کنید. پس برای توقف اتومبیل نیاز به یک سیستم فوق بحرانی و کلیدی داریم : اسم آن ترمز است!

چک کردن ترمز خودرو

ممکن است ترمزهای اتومبیل یکی از زیباترین قسمت‌های ماشین شما نباشد البته قطعاً از مهم ترین آن ها است. توجه به علائمی که می بایست به آن ها بیشتر اعتنا کرد ممکن است شما ‌را از مرگ حتمی در جاده‌ها نجات دهد.

به صورت جدا علائمی مثل روشن شدن لامپ سیستم ترمز خودرو یا این که طولانی بودن خط ترمز ماشین در هر خودرویی موجود هست. صرف ‌نظر از این علامتها  شما می بایست ترمزهایتان را به مکانیک نشان دهید.

نشانه‌هایی درسیستم ترمز که باید به مکانیکی مراجعه شود

5- ساییده گی صفحه ترمز (Pad)
در ابتدا در زمینه ی نحوه عملکرد  ترمز خودرو مطالبی را ارائه میکنیم. عمده خودروها دارای ترمز های دیسکی می باشند که تقریباً مشابه  ترمزهای دوچرخه فعالیت می‌نماید. یک سیستم هیدرولیکی که با سیال عمل می نماید، فشار پشت گیره‌های مو جود در صفحه ترمز (caliper) را تأمین می‌نماید. این سیال دو گیره را به دیسک مرتبط با نام روتور فشار می دهند. نیروی اصطکاک موجود در بین روتور و صفحه ترمز منجر به توقف ماشین می گردد.

قطعات موتور خودرو
بازرسی قطر صفحه ترمز یا این که در اصطلاح گوشت موجود در لنت ترمز عمل ساده‌ای است. زمانی که جای آن را روی روتور پیدا کردید دقت داشته باشید که بتوانید قسمت فلزی گیره‌ها را مشاهده کنید. میان روتور و گیره‌ها به عبارتی صفحه ترمز است که قراره شما آن ها را بازرسی فرمائید. به صورت سر انگشتی قطر گوشت لنت ترمز می بایست به مقدار یک چهارم اینچ ضخامت داشته باشد. در صورتی که نشود کار دیدن را از در بین پره‌های لاستیک اتومبیل انجام داد، بایستی تایرهای ماشین را باز کنید تا بتوانید گوشت لنت را ببینید.


4- صدای خیره کننده
معمولاً شنیده شدن صدای بلند و تعجب آور خیلی جدی گرفته نمی شود. به خصوص هنگامی که شیشه‌ خودرو بالا است و کماکان صدای دلنواز ترمزهایتان به گوش می‌رسد! علت این صدا آن است که قسمت فلزی گیره به روتور برخورد می نماید، به عبارت دقیق‌ تر گوشت لنت ترمز شما به پایان زمان خود نزدیک شده‌است. بی‌اهمیت بودن نسبت به این صدا میتواند به دیسک روتور شما نیز صدمه وارد نماید و ضرروزیان را فراوان کند.

 

3- کشیده شدن خودرو به جهتی دیگر هنگام ترمز گیری

آیا تا به حالا دیده اید هنگام ترمز گیری خودرو برای خودش به سمتی کشیده می‌شود؟
در حالتی ‌که متوجه این حس شده‌اید بدانید که مشکلی در سیستم ترمز شما موجود هست. علت این قضیه قادر است به خاطر گیره‌های ترمز باشد. یعنی این گیره‌ها در یک سمت اصطکاک کافی را مهیا میکند و در طرف دیگر خیر. دو موضوعی که ممکن است به این کشیده شدن ماشین مربوط  باشند از بین رفتن لوله‌های ارتباطی سیستم ترمز است که در هنگام ترمز گیری فشار را به صورت مسوی میان گیره‌ها یکسان توزیع نمی کند. ولی کشیده شدن ماشین مدام در ‌پی خرابی سیستم ترمز نیست. میتواند به دلیل باد کم یک طرف لاستیک یا این که ساییده شدن بیشتراز حد آن باشد، چه بسا نقص‌ در سیستم تعلیق نیز قادر است ازعلل کشیده شدن خودروی شما باشد.


2 . لرزش خودرو هنگام ترمز گیری
در‌حالتی که شما سریع ترمز میکنید در خودرویی که دارای ترمز ABS است، ممکن است احساس لرزه در زیر پای خودتان داشته باشید که در شرایط‌ این حس لرزه زیر پایتان در موقعیت معمولی نیز وجود داشته باشد این خودش نماد یک خلل است. به طور معمول وجود لرزه زیر پایتان در وضعیت معمولی نشان از تاب برداشتن روتور میباشد. روتور وقتی انحراف پیدا می‌نماید که با ترمز گیری شدید در تعداد دفعات بالا واقع شود یا این که ترمز گیری طولانی انجام شود. این عامل ها سبب ساز می شوند تا نیروی اصطکاک تولید شده خیلی فراوان شود و در نتیجه گرمای تولیدی هم افزایش پیدا کند. 

این گرمای تولیدشده ممکن است باعث تغییر شکل روتور شود. اگر به تازگی ترمز شدید نکرده‌اید و زیر پایتان احساس لرزش می‌کند، مطمئناً به خاطر بالانس نبودن تایرها است. بهتر است به یک مکانیک با تجربه مراجعه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی تخصصی بایک X25

 

1- فشردن پدال ترمز

فشردن پا روی پدال ترمز، می‌تواند به شما بگوید که سیستم ترمز خودرو شما چگونه کار می‌کندپدال ترمز خیلی نرم، یعنی وجود فاصله زیاد تا عمل ترمز گیری! علاوه بر اینکه مقداری از پدال ترمز درگیر است می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که گوشت لنت ترمز شما به پایان رسیده است. یا اینکه باید عمل هواگیری انجام شود.همچنان شاید مقداری هوا بین سیال موجود در لوله‌های ارتباطی سیستم ترمز قرار گرفته باشد. ممکن است حتی نشتی روغن ترمز وجود داشته باشد.

برعکس پدال خیلی نرم، می‌تواند شرایطی وجود داشته باشد که با اندکی فشردن پا بر روی پدال، عمل ترمز گیری انجام شود. این بدان معناست که روتور ساییده شده است. یا اینکه روغن ترمز کثیف یا غبارآلود شده است. می‌توانید با تعویض روغن ترمز از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی