لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مطابق لیست بیان شده از طرف مؤسسه استاندارد و پژوهش صنعتی ایران برای همگی خودروها، مشتمل بر ۵۵ استاندارد تحمیلی برای خودرو است که ۴۲ استاندارد آن مرتبط با خودروهای سواری بنزینی میباشد. حال تمرکز سازمان های بازرسی و محیط زیست بر استاندارد آلایندگی هوا متمرکز شده، البته استانداردهای آلایندگی صوتی هم از اهمیتی یگانه برخوردار‌است. استانداردهای مرتبط با آلایندگی صوتی مشتمل بر استاندارد مرحله صدا، صدای اگزوز و وسایل هشداردهنده شنیداری است. در این نوشته براساس تستهای صورت گرفته درمورد تولیدهای کشور‌ایران اتومبیل تلاش شده ‌است تا کلیات استاندارد وسایل هشداردهنده شنیداری و روش آزمایش مربوطه بررسی شود.

استاندارد ماشین، هشداردهنده های شنیداری، خصوصیات و روش امتحان

بوسیله کمپانی بازرسی کیفیت و استاندارد کشور ایران در کمیسیون های مربوط ، تنظیم و بنا کردن و در بیست و نهمین گردهمایی کمیته ملی استاندارد اتومبیل و نیرومحرکه تاریخ ۰۲/۱۰/۸۱ مورد تأیید قرار گرفته است. این استاندارد به نسبت دادن بند یک ماده ۳ ضابطه تصحیح ضوابط  و ضوابط مؤسسه استاندارد و پژوهش های صنعتی کشور‌ایران تصویب شده وبهمن ماه ۱۳۷۱ تحت عنوان استاندارد ملی کشور ایران نشر داده شده ‌است. انگیزه از تدوین کردن این استاندارد، ابلاغ خصوصیت هایی الزامی برای هشداردهنده های شنیداری است. همه خودروها می بایست بتوانند این خصوصیات را در زمان بازه کارکرد معینی مراقبت نمایند.

میزان گیری مرحله صدا
هشدار دهنده بایستی در حیطه ای کاملاً باز و ساکت (صدای موضوع از جمله صدای محیط و صدای باد بایستی حداقل۱۰ (dB (A پایین صدای مقدار گیری شده باشد) و یا این که در محیطی بی پژواک تست شود. میکروفونی که برای میزان گیری استفاده می شود، بایستی در جهتی باشد که سطح صدای میزان گیری شده حداکثر بوده و در۲متری جلوی وسیله هشداردهنده باشد. میکروفون و وسیله هشداردهنده می بایست در طول ۲/۱ متری بالاتراز زمین قرار گرفته باشند. مقدار گیری های سطح صدا بایستی در مقیاس شبکه وزن دهنده A استاندارد IEC و بوسیله تعدادی سطح سنج صورت گیرد. وسیله هشداردهنده بایستی با ولتاژ ۵/۶، ۱۳ یا این که ۲۶ ولت که درخروجی منشاء توان الکتریکی مقدار گیری شده و به ترتیب مطابق با ولتاژهای نامی ۶، ۱۲ و یا این که ۲۴ ولت است  تغذیه شود. 


کاپوت ماشین

 

مسافت هنگامی در بین لحظه فعال‌ ساز‌ی و لحظه ای که صدا به دستکم سطح می‌رسد، نباید از ۲/۰ ثانیه بیشتر شود. این مقدار گیری ها در دمای ۵ ۲۰ سکو سلسیوس انجام می شود.


وضعیت محیطی ضروری برای انجام آزمایش سطح صدا
آزمایش سطح صدای ماشین می می بایست در محیطی یگانه با وضعیت آب و هوایی مشخص و معلوم صورت بپذیرد. بعضی از این موردها به صورت خلاصه عبارتند از:

۱) حیطه مذکور می بایست به صورت فضای باز با شعاع ۵۰ متر باشد که دارنده بخش مرکزی با دستکم شعاع ۲۰متر است

۲) محل موردنظر می بایست هموار بوده و با بتون آسفالت و یا این که بقیه مواد شبیه تسطیح شده باشد. حوزه‌ مورد نیاز برای آزمایش نباید پوشیده از برف، چمن بلند، خاکستر و یا این که نرمه خاک باشد.

۳) مقدار گیری ها می بایست در هوایی مناسب صورت گیرد. همینطور بجز شخصی که در اطراف دستگاه هشداردهنده شنیداری و یا این که میکروفون اعداد و ارقام را تلاوت می نماید، نباید کسی حضور داشته باشد. در‌صورتیکه یک ناظر در نزدیک دستگاه و یا این که میکروفن حضور داشته باشد، ممکن است تا میزان متعددی داده های خوانده شده از امکانات را پایین تأثیر قرار دهد.

۴) نوسانات عقربه  نشانگر که مرتبط با خصوصیت های مرحله صدای همگانی نیست، هنگام خواندن عدد های مد نظر قرار نمی گیرد.

امتحان های استمرار

وسیله هشداردهنده بایستی با یک کدام از ولتاژهای نامی مشخص و معلوم شده در بندهای استاندارد و از روش سیم های ارتباطی دارنده یک کدام از پایداری های معین شده در بندهای استاندارد تغذیه شود. هشداردهنده می بایست ۵۰ هزاربار و هربار به مقطع یک ثانیه با مکث ۴ثانیه ای فعالیت نماید. هشداردهنده بایستی به امداد جریان هوایی که دارنده سرعت تقریبی ۱۰متر برثانیه باشد تهویه شود.

در صورتی امتحان در محیط ای بی پژواک انجام می شود . می بایست حجم محیط به مقدار کافی باشد تا حرارت نشر داده شده بوسیله هشداردهنده در طی امتحان استمرار تبادل شود.

 

سقف ماشین

دمای محیط اتاق امتحان بایستی فی مابین ۱۵ تا ۳۰ مرتبه سلسیوس باشد.
امتحان های اکوستیک
امتحان می باید درمحیطی بی پژواک صورت پذیرد.
وسیله هشداردهنده می بایست به وسیله قطعاتی که بوسیله تولید کننده تنظیم گردیده اند , بر روی پایه ای که وزن 

آن حداقل ۱۰ برابر وزن هشداردهنده بوده و کمتر از ۳۰ کیلوگرم نیست، محکم شود.

 

وسیله هشداردهنده تحت آزمون و میکروفن، باید در یک ارتفاع قرار بگیرند. میکروفن باید در جلوی هشداردهنده و در جهتی باشد که تراز صدای اندازه گیری شده حداکثر باشد.

 

مقاومت سیم های ارتباطی می بایستی مطابق با بندهای استاندارد باشد.

 

ولتاژ مؤثر می بایستی مطابق با استاندارد باشد.

 

طیف صدای منتشره از هشداردهنده که در فاصله ۲متری اندازه گیری شده است، باید در محدوده باند فرکانس ۱۸۰۰ تا ۳۵۵۰ هرتز، فشار صدایی بالاتر از هر مؤلفه فرکانس بالای ۳۵۵۰ هرتز رزنانس دهد. همچنین طیف صدا در هیچ حالتی نباید کمتر از ۱۰۵ (dB(A باشد.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با کیا سراتو 2019

شروع تست هشداردهنده شنیداری در حالت نصب روی خودرو

آزمون اکوستیک

در هنگام تأیید نوع یک خودرو، ویژگی های هشداردهنده نصب شده بر آن، باید مطابق ذیل موردآزمون قرار گیرد.

 

تراز فشار صدای هشداردهنده در زمانی که روی خودرو نصب شده است، باید در ۷متری جلوی خودرو، در مکانی باز و تا حدامکان هموار، اندازه گیری شود.

 

موتور خودرو باید خاموش باشد و ولتاژ مؤثر باید مطابق با استاندارد درنظر گرفته شود.

 

ـ اندازه گیری ها باید در مقیاس شبکه وزن دهنده A مربوط به استاندارد IEC انجام شوند.

این حداکثر نباید از ۹۳ (dB(A کمتر شود.

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو کارآی فور cari4

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی