لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

هوای آلوده و کثیف در دنیا که اضافه درشهرهای بزرگ پیدا نموده است. امروزه به مشاجره دارای با اهمیت حوزه صنعت و محیط زیست تبدیل شده‌ است، به گونه ای که مثلا چندین زمان اخیر نمایشگاه‌های بزرگ ماشین در دنیا با محوریت و مسئله با اهمیت «هوای پاک» و «محیط زیست» برگزار میگردند. در ‌این بین، شرکت‌های خودروساز داخلی هم سازه بر وظیفه اجتماعی خود و قانون های حاکم در صددند تا حد قابلیت تولیدات خود را به امکانات و استانداردهای در اختیار گرفتن آلایندگی مجهز بسازند تا در کاهش مضرات این پدیده در کره زمین سهمی ایفا نمایند. این استانداردهای آلایندگی اصولا میزان مجاز برای تکثیر گازهای آلاینده‌ خودروی تازه که در کشورهای اتحادیه اروپا فروخته می شوند را تعریف میکند. نشر اکسیدهای نیتروژنNOx) هیدروکربن‌ها  THC هیدروکربن‌های فارغ از متان (NMHC) مونوکسید کربن (CO) و ذرات آویزان (PM را در‌این استانداردها می شوند. استاندارد بودن موتور ماشین با آزمایش موتور در یک چرخه امتحان مشخص بررسی می گردد. موتورهایی که با این استاندارد همخوانی نداشته باشند قابل فروش در اروپا نیستند.

آلاینده های دارای اهمیت

1-  ذرات معلق (Particulate Matters)

ذرات معلق به گروهی از ذرات جامد یا این که مایع اطلاق می شود که به مقدار کافی برای معلق ماندن در هوا سبک باشند. بعضی ذرات نظیر دوده سمی نیستند ولیکن بعضی ذرات مانند آزبست سمی اند. مهمترین نقص‌ ذرات معلق باقی ماندن تا مدتی در جو زمین است و قطر بیش‌تر از 10 میکرون بعد از یک یا این که تعدادی روز نشر روی زمین می نشیند و ذرات کوچکتر و سبکتر با قطر پایینتر از یک میکرون یکهفته در هوا میماند.

کاپوت ماشین

2- منوکسید کربن (CO)

گازی است بی‌رنگ، بی‌بو و سمی که از احتراق ناقص سوخت های کربن دار به‌ وجود می آید. غلظت این گاز در بخش های حیاتی شهرها که تعداد خودروها بسیار است بیش ‌ترین میزان است. منوکسید کربن ایستادگی متعددی در جو ندارد.

3- دی‌اکسید گوگرد (SO2)

گازی است بی رنگ که بیش‌تر از سوختن سوخت‌های دربردارنده گوگرد مانند زغال سنگ و نفت پدید می‌آید. این گاز قادر است اکسید شده و آلاینده ثانویه مثل تری‌اکسید گوگرد بوجود آورد. از ادغام این گاز با آب موجود در هوای مرطوب، اسید دوچندان خورنده، اسید سولفوریک تشکیل می شود.

4- اکسیدهای نیتروژن (NOx)

زمانی ‌که اکسیژن هوا با نیتروژن موجود در دمای بالا احتراق مخلوط شود، اکسید نیتروژن بوجود میاید. دوآلاینده اساسی آن مونوکسید و دی‌اکسید نیتروژن میباشند. از ادغام این گاز با آب موجود در هوای مرطوب، اسید زیاد خورنده اسید نیتریک تشکیل می شود. منابع دارای اهمیت اکسیدهای نیتروژن، خودروها، نیروگاه‌ها و سیستم دفع آشغال است.

سقف ماشین

5- ترکیبات فرار (VOC)

گروهی از ترکیبات آلی است که گونه های هیدروکربن‌ها را هم مشتمل بر میگردند. این تیم گهگاه به تیم متان و مجموعه هیدروکربن های غیر متان تقسیم می شود. ترکیبات فرار در دمای اتاق ممکن است به سه موقعیت جامد، مایع و گاز باشند. بیش‌ترین اندازه در این ترکیبات را متان که خطری برای سالمی ندارد تشکیل می‌دهد. برخی از voc ها جذب کننده توانمند اشعه مادون قرمز رنگ می‌باشند و به اثر گلخانه ای و گرم شدن زمین کمک می نمایند.

 

استاندارد یورو 2 و یورو 4

اساسا استاندارد آلایندگی هواست و به رویت کرد ارتباطی با مردمان ندارد و قسمتی از سلامتیشون منظورم اینه که مردمان نباید اختلاف یکسری میلیونی بابت این قطعه پرداخت نمایند و این وظیفه سوله خالق است که طبق تعهدش و سود آوریش ماشین هایی تمیز ایجاد کنه و به مردمان تحویل بدهد. اساسا این چرخه بی نقص نمی شه مگر این که چه بسا استاندارد آلایندگی بنزین یورو 2 درحد یورو 4 باشه هم بیشتر!!!

پیشنهاد مطالعه: همه چیز در مورد انواع لاستیک خودرو

در حالی که اکثرا دم از عرضه اتومبیل با استاندارد یورو 4 می زنن کجاس بنزین یورو 4 ؟ و کدام رده ها ارائه می کنند این در حالی است که اتومبیل سازان در‌این سالها پا فراتر نهاده و ایربگ اتومبیل ها را کم می نمایند همانند تندر 90 البته کلام از سالمی و مراقبت محیط زیست!

در پایان مقاله ماشین های یورو 2 و یورو 4 جزو در کاتالیزور و سنسور گاز اکسیژن اتومبیل (میزان خروجی گازهای سمی متساعد از سوخت بنزین اتومبیل) هیچ تفاوتی ندارند از لحاظ پباده سازی و یا این که حجم موتور و میزان اقتدار اتومبیل و یا این که گیرایی اتومبیل و . . .

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو کار آی فور cari4

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی