لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

وظیفه اساسی کویل ارتقاء ولت است، به‌ این صورت که برق 12 ولت باتری را تبدیل به برق 5000 تا 20000 ولت برای تولید جرقه در محیط احتراق ایجاد میکند.
ترمینال محل ورود کویل: برق خروجی از دکمه وارد ترمینال محل ورود کویل میشود. این ترمینال با آرم + و15 و coil و SW معلوم میشود.
ترمینال خروجی فشار ضعیف کویل: برقی که وارد سیم پیچ اول میشود بعد از مغناطیس کردن سیم پیچ وارد ترمینال خروجی میشود و از آنجا وارد دلکو میشود. این ترمینال با علامت های – و CB و DIS و1 مشخص و معلوم میشود.
ترمینال فشار حاذق کویل: انتهای سیم پیچ ثانویه به ‌این ترمینال وصل میشود تا جریان برق فشار قوی را به بیرون از کویل منتقل نماید.

 

بدنه کویل

محصول بدنه کویل می بایست ضریب انتقال حرارت بالایی داشته باشد تا حرارت ایجاد شده بوسیله سیم پیچ اول و ثانویه را بتواند به هوای محیط منتقل نماید و همینطور سبک باشد. به همین بهانه از آلومینیم به کارگیری میشود.
سیم پیچ نخستین:
به دلیل این که حرارت ساخت شده بوسیله سیم پیچ نخستین مضاعف است آنرا روی سیم پیچ ثانویه قرار میدهند تا بتواند حرارت را به خوبی به خارج منتقل نماید و برای این ‌که گرمای آن به سیم پیچ ثانویه منتقل نشود در میان آن دو از یک نارسانا کاغذی استفاده می کنند. قطر سیم حدود یک میلی متر و جنس آن از مس است. تعداد رینگ های آن میان 250 تا 350 رینگ است و ایستادگیش حدود 3 اهم است.
سیم پیچ ثانویه:
این سیم پیچ روی کویل و پایین سیم پیچ اول است. قطر سیم پیچ 0.1 میلیمتر است و جنس آن از مس است. تعداد رینگ های آن مابین 15000 تا 30000 رینگ است. نسبت سیم پیچ اول به ثانویه 50:1 تا 150:1 است.

چراغ ماشین

وظیفه هسته کویل

برای ارتقاء اقتدار مغناطیسی سیم پیچ اول از هسته آهنی در کویل به کار گیری میشود. محصول هسته از فولاد نیکل منگز دار بوده و بایستی به طوری باشد که بعد از جریان برق خواص مغناطیسی خودش را بسرعت از دست بدهد. این هسته آهنی در حالتی که به صورت یک تکه ساخته شود یک جریان گردابی اجباری در آن بوجود می آید که منجر به داغ شدن هسته و اتلاف انرژی و کاهش بازده کویل میشود. برای خودداری از پیدایش چنین مشکلی آنها را به صورت لایه لایه درست می‌نمایند به گونه ای که دارنده ضخامت میان 0.5 تا 1.5 میلیمتر و پهنای 1 سانتیمتر هست. قابل ذکر است که ‌این لایه ها به وسیله لاک یا این که پلاستیک باریک نسبت به یکدیگر بازدار می گردند.

 

پایداری داخلی کویل
این ایستادگی به صورت محرمانه با سیم پیچ اول و قبل از آن داخل دلکو قرار می‌گیرد. این ایستادگی در حقیقت جبران کننده تعداد سیم پیچ نخستین را بر عهده داراست و از داغ شدن و سوختن سیم پیچ اولیه پرهیز می نماید. اما دیگر از این مدل استفاده نمی‌شود، چون سبب گرم شدن داخل کویل و در سود سوختن سیم پیچ ها میشود.
پایداری خارجی کویل
در برخی از کویل ها پیشین از سیم پیچ اول مقاومتی قرار می‌گیرد و کار آن حفظ از سیم پیچ نخستین است. عمل آن جبران تعداد رینگ های سیم پیچ اول است.

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو کار آی فور cari4

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی