گفته میگردد اپل با ورود به صنعت اتومبیل , بزرگترین رقیبی خواهد بود که تسلا قادر است با آن روبهرو شود .
بنابر گزارش اپلاینسایدر , جین مونستر بنیانگذار و یکی تحلیلگران کمپانی تحقیقاتی Loup Ventures در مصاحبهی اخیرش به بررسی شایعات پیرامون ورود اپل به صنعت اتومبیل پرداخته و داعیه نموده است که غول دنیای فناوری می تواند به بزرگترین حریف تسلا تبدیل شود . مونستر در گفتوگو با برایان کولی از نشریهی CNET می گوید : «اپل بهوضوح برای ساخت اتومبیل دوچندان مصمم است ; ولی این انگیزه شش ماه پیش مشخص و معلوم نبود» .
تحلیلگر Loup Ventures تعجب میکند که سهام تسلا ذیل تأثیر ارتقا شایعات خودروی الکتریکی اپل قرار نگرفته و سهام اپل هم به موجب آن ارتقا نیافته است . او در گوشهای از سخنانش اذعان داراست که اپل بزرگترین حریف تسلا خواهد بود . مونستر می گوید هر دو شرکت می توانند در آیندهی بازار ماشین باقی بمانند و به رقابت با یکدیگر بپردازند .
گفته میگردد اپل و تسلا میتوانند چالشی مضاعف دور از شوخی برای کسبوکار بقیه خودروسازان باشند . باور بر این است که انقلاب بعدی وسایل نقلیه از صنعت فناوری ناشی خواهد شد . مونستر میگوید :
اپل حریف تسلا خواهد بود و تسلا بایستی این داستان را شعور نماید . یک دههی دیگر , تسلا قادر است به سهم ٢۵ درصد از سهم بازار جهانی خودروهای الکتریکی رضایت دهد و اپل ۵ تا ١۵ درصد از سهم بازار را داشته باشد .
با نسبت دادن به شایعات پیشین , گمان می رود که کوپرتینوییها با معرفی اتومبیل قصد داراهستند بازار انبوه را انگیزه قرار دهند . بعضی از تحیلگران خاطرنشان می نمایند که راهکار اپل تماما در تضادومغایرت با شرکتهایی نظیر Waymo و Cruise ( وابسته به GM ) است که در سوی بسط سرویس ها اشتراک رانندگی با به کار گیری از اتومبیلهای خودران جنبش کردهاند .
با این اوصاف , جاهطلبی اپل بیشتر مشابه به راهکار تسلا خواهد بود که با ایجاد و عرضهی خودروهای الکتریکی خودران , موفقیت بخش اعظمی کسب نموده است . مونستر شایعات بر اساس احتمال مخلوط تسلا و اپل را کمرنگ می داند و داعیه میکند که هر دو کمپانی درباره با در دست گرفتن محصولاتشان بیشتراز حد بیرحمانه کار مینمایند . او بابیان آدرسپذیر بودن بازار می گوید :
پیشنهاد مطالعه : جک K7 شاسی بلند جدید کرمان خودرو
بعدها دستورالعملها بزرگتر از هر چیزی خواهد بود که اپل پیش از این در ادامه آن رفته است . آنچه شرکتهای فناوری را در رقابت نگه می دارد , رویش است . تا به امروز اپل هیچ توافقنامهای را با خودروسازان انعقاد نکرده ; ولی این دستور , نقشهی راه و روش و دورنمای اپل برای ورود به صنعت ماشین را تغییر تحول نمیدهد .
براساس گزارشهای گذشته , علاقهی اپل به ورود به صنعت ماشین شاید به بهبود تجربهی رانندگی با مخلوط سختافزار , نرمافزار و سرویس ها باعث خواهد شد . این موسسه می تواند وارد یک صنعت بزرگ با رویش سرعت بالا شود و به نحوه چشمگیری تجربهی استفاده کننده را بهبود ببخشد . تحلیلگران بر این اعتقادوباور میباشند که زمان کسب درآمد طولانی تر از بخش سرویس ها صنعت اتومبیل میتواند چه بسا بیش تر از خویش تجارت اتومبیل باشد .
بهطور کلی , گزارشهای اخیر حاکی از آن است که هم محلی کوپرتینو برای برونسپاری ساخت Apple Car در هم اکنون مصاحبه با خودروسازان ژاپنی از جمله نیسان , هوندا و میتسوبیشی میباشند . شواهد نشان میدهد که محتملترین زمان برای عرضهی اولیه نسل از اتومبیلهای اپل می تواند در بازهی هنگامی ۲۰۲۴ فیس دهد .
اپل به تازگی برای دستیابی و خودکفایی در پنج فناوری با اهمیت سرمایهگذاری نموده است که میتواند به ترقی خودروی آن ها در باب ساخت پردازنده , باتری , دوربین , سنسورها و نمایشگر امداد شایانی نماید . علاوه بر این , محرکهای رویش دیگری نظیر فناوری حقیقت افزوده ( AR ) , سیستمهای پرداخت و بخش سالم وجود دارا هستند که احتمال دارد زودتر گسترش می یابند ; از اینرو عرش وقتی چهارساله برای پرده برداری از خودروی اپل واقع بینانه به لحاظ می رسد .