لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در حالی که کشورمان می‌رود تا به نرخ جهانی سوخت مجاورت گردد، بهتر است نگاهی داشته باشیم به تکنولوژی‌هایی که قادر است ما‌را در مصرف کمتر سوخت کمک نمایدیکی‌از مهمترین سیستم‌هایی که استفاده از آن قادر است موجب کاهش چشمگیر مصرف سوخت گردد، کروزکنترل میباشد. این سامانه با ثابت نگه‌داشتن سرعت اتومبیل موجب می شود تا واحد سنجش حرکت روزنه گاز ثابت خواهد شد تا به‌این وسیله مصرف سوخت کاهش پیدا نماید.

مزایای استعمال از کروزکنترل

دیسک ترمز ماشین

به زبان ساده، کروزکنترل سامانه ثبت سرعت خودرو در حین تکان آن روی جاده میباشد. کاری که‌این سیستم اجرا میدهد این میباشد که فارغ از دخالت راننده، معیار فشار‌ روی پدال گاز را ثابت نگه می دارد تا اتومبیل در سرعت مشخص گردیده به جنبش خویش ادامه دهد.
در واقع، این سیستم با اثبات‌کردن سرعت، واحد سنجش پاشش سوخت به داخل پیشرانه را ثابت می‌نمایدمثلا وقتی که قرار است در اتوبانی با محدودیت سرعت 100 کیلومتر در ساعت رانندگی نمائید، کافی میباشد با فعال کردن این سیستم و تهیه و تنظیم آن‌ روی سرعت 100 کیلومتر در ساعت، ‌فارغ از فشار آوردن به پدال گاز رانندگی نمائید. این شغل سبب ساز می شود تا از ارتقا سرعت ناگهانی در سراشیبی‌ها پرهیز خواهد شد و در سربالایی‌ها هم سوای فشار دادن پدال گاز، اتومبیل با سرعت معلومگردیده به تکان خویش ادامه دهد. ولی در طی تکان اتومبیل می توانید با استفاده از کلیدهای این سیستم، سرعت اتومبیل را معدود یا این که زیاد نمائید.

این شغل جداگانه از اینکه ادب و راحتی رانندگی با اتومبیل را در زمان فرصت تکان آن پیرو دارااست، سبب ساز می شود تا تمرکز راننده برای هدایت خودرو بیشتر خواهد شد.

کروزکنترل‌ روی چه خودروهایی مورد استفاد قرار میگیرد؟

اکثر خودروهای ساخت داخل مرزو بوم و بیشتر اتومبیل‌های وارد شده مجهز به‌این سامانه میباشنددر‌این بین، مراکزی هم وجود دارند که می توانند این قابلیت و امکان را برای اتومبیل شما مهیا نمایند. گرچه می بایست اتومبیل‌هایی همچون کیا و پراید را از این قاعده مستثنی دانست، ولی برای خانواده پژو (در بازار اتومبیل‌های زیر50 میلیون تومان) قابلیت نصب این سیستم وجود دارد.


از جمله شما میتوانید برای خودرویی مثل پژو 206 با هزینه‌های نزدیک به 150 هزار تومان، این سیستم کارآمد را نصب و فعال سازی فرماییدولی در بازار اتومبیل‌های بیشتر از 50 میلیون تومان، این سامانه ‌روی اتومبیل‌ها موجود میباشد، البته متأسفانه به جهت عدم دور اندیشی اکثری از مالکان، از آن استفاده نمی شود و در واقعیت یک آپشن بی‌مصرف محسوب میشودغیر وابسته از اینکه مقصود از قرار دادن اینگونه امکانی ‌روی خودرو، آسایش و متانت در سفرهای داخل شهری یا این که در بین‌جاده‌ای میباشد، فعال سازی آن از روش کلیدهای تعبیه‌گردیده‌ روی فرمان (بعضی در کنار فرمان) به شما کمک می‌نماید تا رانندگی اقتصادی را با اتومبیل خویش تجربه فرمائید.

معایب کروزکنترل چه میباشد؟

باتوجه به محاسن و کارآیی این سامانه، شاید این تصور به وجود آید که شما میتوانید در هر سرعتی کروزکنترل اتومبیل خویش را فعال نمائیدواقعیت این میباشد که‌این سامانه در سرعت‌های پایین 40 تا50 کیلومتر در ساعت غیرقابل فعال میباشد؛ یعنی راننده نمی‌تواند در خیابان‌های شهری از این سیستم استفاده نمایدالبته این قابلیت در بزرگراه‌ها و بزرگ راه‌هایی که محدودیت سرعت در آنان 80 کیلومتر یا این که بالاتر از آن میباشد، وجود دارد. معایب این سیستم مشمول موردها دیگری هم می گردد. برای مثال در‌حالتی که شیب مسیر تردد زیاد باشد، این سامانه به صورت خود کار از مدار بیرون می شود. در سربالایی‌ها هم این مورد تکرار می شود به این دلیل‌که به خصوص در اتومبیل‌های گیربکس دستی، کروزکنترل تا معیار مشخصی قادر است به پیشرانه فشار وارد نماید.

پمپ کلاچ لندکروز
اما این معایب صرفا ‌برای کروزکنترل‌های غیر‌ هوشمند وارد میباشد؛ به دلیل آنکه در کروزکنترل‌های هوشمند، این سامانه با تشخیص مسافت در بین دو اتومبیل نه فقط سرعت اتومبیل را در مقدار مشخص و معلومگردیده نگه میدارد، بلکه در مواقع اضطراری حتی به کاهش سرعت اتومبیل‌ هم خواهد پرداخت. بیان این نکته هم ما یحتاج میباشد که در شرایطی‌که قرار میباشد این سامانه را‌ روی اتومبیل خویش فعال فرمائید، می‌بایست در آغاز تغییراتی در نرم افزار ECU موتور بدهید.

ضمن اینکه بخش اعظمی از اتومبیل‌های ساخت داخل در پشت‌آمپر (ورقه کیلومتر) قابلیت و امکان اکران داده های این سامانه را ندارند و می بایست با مثال به‌روز‌تر تعویض شوند.

 

سایت کار آی فور Cari4

  • Saeed ghods
  • ۰
  • ۰

 

فکر کنید شخصی که در یک شرایط نامتعادل در حال راه رفتن روی یک کناره باریک میباشد. این فرد یا این که می بایست به جایی توکل دهد و یا این که با متمایل شدن به چپ و راست، بایستی به نوعی تعادل خویش را محافظت نماید. یک خودرو هم همانطور که از بخش‌های مختلفی درست شده میباشد، از قسمت های گوناگونی نیز باید برخوردار باشد. اتومبیل در واقع یک جورچین از قسمت‌های متعدد اثبات و متحرک میباشد و هر یک از این قسمت‌ها روی دیگری سوار میباشد. به همین خاطر می بایست قسمت هایی در خودرو وجود داشته باشد که هم وزن آنها‌ را تحمل نماید و هم لرزش آنان را بگیرد. تیم موتور مهمترین و شناخته ترین قسمت های داخل یک خودرو میباشدگروه موتور‌ها در صدر و تحت و یا این که دو طرف یک موتور قرار میگیرند و زیرا پیشرانه را به شاسی رابطه میدهند، از لرزش و حرکت میل
گروه موتور یا این که به عبارتی Engine Anchor Mount وظیفه تحمل وزن موتور را داراستاما این اتصال در معنای یک اتصال ساده و فارغ از خواص وجود ندارد و در کنار این رابطه می بایست هدف ها و انتظاراتی که مورد نظر قرار دارد، تامین گردد.

خودرو برای تحمل وزن جعبه دنده نیز دارنده اتصالاتی میباشد که به آن گروه گیربکس دامای ایکس 5 یا این که به پیمان بعضا مکانیک‌ها مجموعه موتور گیربکس نیز گفته می گردد و این مجموعه‌ها در خودرو‌هایی که جعبه دنده در پشت موتور و زیر دالان گاردان قرار دارد، به‌ راحتی قابل رویت می باشند و کارکرد مهمی نیز دارا هستند. موتور در هنگام ساخت‌و‌ساز نیرو، گاز میل کردن‌های ناگهانی، عبور از دست‌انداز، به واسطه لرزش‌های ذاتی خود پیشرانه، تقه‌های ناشی از رها شدن کلاچ یا این که تضارب و خلاص شدن تایر‌ها و ... به خیال وضعیت گردشی که داراست و از طرفی زیرا به سایر قسمت‌ها وصل شد‌ه‌است، عشق متعددی به حرکت‌های جانبی پیدا می‌نماید تا این انرژی را دفع نماید.

در چنین مواقع پیشرانه نباید بیشتر از حد مشخصی بازی نماید و به همین خاطر بایستی به جایی سفت خواهد شدفقط جایی که قادر است این گشتاور‌های پیچشی را تحمل نماید، شاسی میباشد.

البته در صورتی موتور یا این که جعبه دنده به صورت کامل ثابت به عنوان مثال با استفاده از پیچ و مهره و یا این که جوش به شاسی متصل گردد، حرکت‌هایی که از این دو بخش به شاسی وارد می شود سبب خرابی و پیچش شاسی و خود موتور و جعبه دنده می‌گردد. پس می بایست یک انعطاف‌پذیری فی مابین محل اتصال موتور و گیربکس با شاسی باشد که در این فرصت وجود گروه موتور تماما احساس می گردد.

اشکال رایج مجموعه موتور‌ها

مجموعه موتور‌ها گونه های گوناگونی دارا هستند که البته روی خودرو‌های ساده دو نوع بیشتر از سایر نصب می گردند و استفاده از آنان بسیار عظیم میباشدمجموعه موتور‌های لاستیکی و مجموعه موتور‌های هیدرولیکی که هرمورد خصوصیت‌های خاص خویش را دارا‌هستندتیم موتور‌های لاستیکی ارزانتر می باشند که ساختار بی آلایش‌ای دارا‌هستند و بعد های مختلفی داشته و فارغ از نیاز به مراقبت می‌باشند. این مجموعه موتور‌ها یک قطعه لاستیکی ساده ای که همین قابلیت و امکان ارتعاش و ضربه‌گیری آن‌ها موجب جذب ضربات و جنبش‌های موتور و گیربکس می‌گرددالبته گروه موتور‌های هیدرولیکی از کل امکان‌های فنر و لاستیک و یک سیال هیدرولیک روغنی برای دفع و جذب ضربه فایده میبرد که مراد از هیدرولیکی بودن آن به لایه‌های فنر و وجود روغن بین آن ها مربوط می‌گردددر این مجموعه موتور‌ها، دو لایه فنر که در هم قلاب می باشند، فعالیت مهم جذب نیرو‌های وارده را جاری ساختن میدهندگروه موتور‌ها بر پایه ی محل قرار‌گیری و نوع پباده سازی موتور متفاوتند. مثلا در خودرو‌هایی که محور محرک آن‌ها در جلو میباشد و موتور به صورت عرضی قرار گرفته میباشد. معمولا سه مجموعه موتور دربرگیرنده دو تا در پایین و یک کدام از در ابتدا وجود دارااست و در موتور‌هایی که به طور طولی در راستای اتاق و شاسی نصب می گردند، تیم موتور‌ها در دو طرف موتور قرار میگیرندولی در خودرو‌هایی که دارنده پیشرانه عرضی میباشند، معمولا گروه موتور بالا از نوع هیدرولیکی میباشد که فساد آن نیز میتواند در کنار هزینه بالا‌خیس، خطرناک نیز باشد. به عنوان مثال، در خودرو‌یی مثل تولیدهای پژو و سیتروئن، خرابی این مجموعه موتور حتی‌ در بد‌ترین شرایط میتواند سبب ساز کج‌ شدن موتور و در نتیجه عکس العمل تسمه تایم ماشین با فریم خودش و پاره گی تسمه تایم و هزینه‌های سنگین آن‌گاه باشد. ولی تیم موتور پایینی که از نوع لاستیکی میباشد، جداگانه از تحمل جنبش‌های موتور و گشتاور‌های پیچشی آن، به خیال اینکه در زیر جای‌ دارد بیشتر مسئول تحمل وزن پیشرانه میباشد و خرابی آن نیز اشتباهات خاصی را تولید نمی‌نمایدمجموعه موتور بعدی در واقع برای تحمل وزن و اثبات نگه‌داشتن جعبه دنده میباشد. این در حالی میباشد که در خودرو‌هایی که محور محرک عقب دارا‌هستند و گیربکس در فضای زیر اتاق در بین دو صندلی جلو خودرو قرار می گیرد، تیم گیربکس روی رام شاسی بسته می گردد و یا این که مستقیما مثل مجموعه موتور‌ها، ‌روی شاسی میباشد.

علل خرابی گروه موتور و گیربکس چه می باشد؟

به عبارتی که گفته شد، گروه موتور‌ها برای تحمل جنبش‌ها‌ و ضربات ناشی از وزن و کارکرد موتور پباده سازی و ساخته می گردنداکنون در‌ صورتی‌که این جنبش‌ها بیشتر از حد معینی باشد و یا این که فشار‌های وارده به آن ها زیاد خواهد شد، مثل هر قطعه لاستیکی دیگری ممکن میباشد تا در گیر خستگی گردیده و در قبال تنش‌های وارده، قدرت تحمل را از دست بدهند و در گیر پاره گی شوند.

البته بایستی بدانیم که خرابی این قطعات نیز بسته به اینکه اتومبیل از چه کلاس خودرویی میباشد و چه خصوصیت‌های حرکتی داراست، متعدد خواهد بود.

به عنوان مثال در یک خودرو سواری، خرابی این قطعات قادر است ناشی از تیک‌آف‌های شدید باشد، ولی در یک خودرو شاسی بلند آفرودی، خرابی گروه موتور‌ها قادر است ناشی از بازی کردن زیاد و پیچش‌های شدید شاسی در عبور از پستی و بلندی‌ها باشد.

البته در مجموع شغل‌هایی مثل گذر از ناهمواری‌هایی که موجب پیچیدن شاسی می گردد، تیک‌آف‌ها و ترمز‌گیری‌های ناگهانی که لگد موتور را پیرو دارا هستند و در‌پی آن معکوس کشیدن‌های شدید که گشوده هم در آن پیشرانه دارنده بازی و جنبش‌های شدید می گردد، عبور از دست‌انداز‌های بلند مرتبه با سرعت بالا که منجر به حرکت کردن موتور شود، لرزش‌های پیشرانه ناشی از تهیه و تنظیم نبودن آن، ایراد در شاسی خودرو که سبب خواهد شد تا تیم موتور و مجموعه گیربکس به خیر در محل خویش قرار نگیرند، محصول نامرغوب گروه‌ها، اختلال در سیستم کلاچ بی ام و 6 که منجر به ساخت لرزش در موتور و اتاق خودرو گردد، لرزش اتاق ناشی از فساد گروه جلوبندی یا این که سیستم تعلیق که منجر به وارد‌شدن ضربه‌های مسیر روش به شاسی اتومبیل گردد و... مثلا مهم ترین موردها خرابی تیم موتور و تیم گیربکس میباشد.

ضمن اینکه در خودرو‌ها محور محرک عقب، خرابی قطعاتی مثل گاردان و چهار‌شاخ آن، به خیال و خاطر ساخت لرزش در گیربکس و موتور نیز می تواند باعث به خرابی این مبنا نگه‌داری گردد.

نشانه های خرابی گروه موتور و گروه گیربکس‌ها

از آن جا که پیشرانه و جعبه دنده به طور کامل به هم متصل میباشند، خرابی مجموعه‌های نگه‌دارنده آنان می تواند بر کارکرد هر دو بخش اثر منفی بگذارد. فساد گروه موتور‌ها جداگانه از آثاری که در طول کارکرد پیشرانه دارا‌هستند، با دیده نیز قابل تشخیص می باشندمجموعه موتور‌های لاستیکی در شرایطی‌که پاره شوند، به راحتی می‌ تواند اقتدار خط برش را در بخش لاستیکی آن ها مشاهده کرد و از طرفی در خودرو‌های دیفرانسیل عقب نیز می‌ تواند قدرت با یه خرده بازی دادن به گیربکس و موتور، فساد تیم موتور و تیم گیربکس را تست کرد. 

گروه موتور‌های لاستیکی با پاره شدن از بخش محل پیچ شدن خویش، غیر وابسته میگردند و گروه موتور‌های هیدرولیکی نیز در شکل معیوب شدن، مبتلا نشتی روغن خواهند شد و زیرا معمولا در بالای موتور قرار دارا‌هستند، به راحتی قابل معاینه کردن میباشند. ‌البته آشکار‌ترین و بدیهی‌ترین عیبی که در شکل پاره گی تیم موتور یا این که گروه گیربکس در خودرو بروز می‌نماید، لرزش‌های‌ حین شغل میباشد که به تمام اتاق منتقل میگردد.
این لرزش‌ها خصوصا در نواحی در حدود به دور موتور بیشترین گشتاور، نمود بارز‌تری داراستدر‌این‌صورت‌ با نگاه کردن به تیم دنده می‌تواند اقتدار لرزش آن را رویت کرد. ضمن اینکه با آزادکردن کلاچ، به خیال اینکه لگد موتور به خوبی گرفته نمی شود به تمام گروه ضربه و جنبش وارد شودهمینطور در شرایطی‌که فساد ناشی از مجموعه گیربکس باشد، لرزش کلاچ پایین پا به طور کامل مشهود خواهد بود. ولی بایستی مراقب باشیم تا در خودرو‌های دارنده گاردان، این لرزش‌ها ناشی از تاب برداشتن گاردان و یا این که فساد چهار‌شاخ‌ها نباشد، هر یک‌سری که هزینه و تعمیر مجموعه‌های نگه‌دارای به‌مراتب کمتر از هزینه تعمیر و ردوبدل گاردان و قطعات مرتبط با آن میباشد.

بزرگترین فروشگاه لوازم یدکى خودرو کاری فور

  • Saeed ghods