لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در صورتی که عاشق و علاقمند به خودرو هستید احتمالا در ارتباط موتور های نیمکره ای شنیده اید، در حالتی‌که در سال ١٩٦٠ و یا این که پیش از آن متولد گردیده اید پدیده ی ایجاد گردیده که به وسیله موتور نیمکره ای کمپانی کرایسلر در سالهای ٦٠،١٩٥٠و ٧٠ را بخاطر میاورید.

در حالتی که مسابقات اتوموبیل رانی را دنبال میکنید میدانید که موتور نیمکره ای ٤٢٦ به خیال و خاطر کارآیی آن یک موتور دوست داشتنی میباشد، احتمالا در مورد موتور های نیمکره ای که کرایسلر از سال ٢٠٠٣ در وانت دوج به کارگیری نموده است شنیده اید. در این نوشته ی علمی راجع‌ به موتور های نیمکره ای یاد خواهید گرفت و می‌فهمید چه چیزی موتورهای نیمکره ای را به این شکل ترسناک ساخته میباشد.

اگر در حالتی‌که یه خرده در مورد خودرو و موتور بدانید لغت نیمکره ای احتمالا برایتان مضمون‌ داراست، در دنیای خودرو ها این واژه و کلمه هم معنی با موتورهای بلند مرتبه و اقتدارمند گردیده است.

موتور نیمکره ای برای خودرو های در سال ١٩٤٨ به دنیا آمد که هری وست لیک و بقیه افراد یک موتور ٦ سیلندر نیم کره ای برای جگوار پباده سازی کردند که چندین سال آن‌گاه در سال ١٩٥١ کرایسلر یک موتور نیمکره ای ١٨٠ اسب بخاری را در سبک های گوناگون معرفی کرد، موتور نیمکره ای کرایسلر جابه جایی هوایی برابر با ٣٣١ اینچ مکعب، ٤/٥ لیتر داشت که بنابر این تحت عنوان یک موتور نیمکره ای ٣٣١ شناخته شد.

کرایسلر به عالی کردن موتورهای نیمکره ای خاطر نشان کرد و یک موتور ٣٥٤ اینچ مکعبی را در ١٩٥٦،یک ٣٩٢ اینچ مکعبی در ١٩٥٧ و سر انجام یک ٤٢٦ اینچ مکعبی،٧ لیتری را در ١٩٦٤ پباده سازی کرد موتور ٤٢٦ افسانه ی موتورهای نیمکره را بر سنگ تصویب کرد چون جای

نخستین، دوم و سوم را در مسابقات NASCAR ١٩٦٤ بدست آورد، موتور ٤٢٦ برا ی استفاده در شهرها با ٤٢٥ اسب بخار اقتدار در ١٩٦٥ به بازار آمد.

هنوز هم سیلندر ماشین و سرسیلندرهای موتور ٤٢٦ پیدا میشود، چیزی که به موتور نیمکره ای ١٩٥١ کرایسلر اجازه می بخشید نسبت به موتورهای دیگر آن روز اقتدار بیشتری داشته باشد، بهبود بخشیدن به محیط احتراق میباشد.

در موتور های نیمکره ای بالای محیط احتراق همانگونه که در تصویر بالا میبینید که به صورت نیمکره میباشد، اینگونه موتوری سرسیلندر نیمکره ای دارا است و معمولا شمع در بالای محیط احتراق و سوپاپ های در طرف های مخالف هم قرار دارند.

بیشتر خودرو های پیش از سال ١٩٥٠ از سرسیلندر زیر به کارگیری می کردند و هنوز هم بیشتر ماشین های چمن زنی از این نوع سرسیلندر به کارگیری می نمایند و چون ایجاد کردن آن ارزان تر میباشد در موتورهای با سرسیلندر های زیر سوپاپ ها در بدنه سیلندر مکان دارا‌ هستند و در محیط کنار پیستون گشوده میگردند.

سرسیلندرهای زیر بسیار ساده و با ریخته گری و ساخت و ساز یک ترک برای شمع ساخته میشوندرغبت بادامک در سیلندر مستقیما تیم سوپاپ را هل می‌دهد تا سوپاپ گشوده خواهد شد تا همه چیز در سرسیلندر های زیر معمولی تر میباشد که البته اختلال این نوع موتورها بازده حرارتی میباشد.

مزایا موتور های نیمکره ای

چیز های متفاوتی در پباده سازی یک موتور مقدار انرژی بدست آمده از هر احتراق را در اختیار گرفتن می نماید که به عنوان مثال شما می خواهید
کل سوخت در سیلندر بسوزد در شرایطی که در موتور پباده سازی گردیده کمی سوخت نسوخته بماند و انرژی آزاد نشده ای خوا‌هیم داشت.

ـ هنگامی که تمایل لنگ در زاویه مطلوب قرار دارد می بایست بیشترین مقدار فشار را داشته باشیم، چون مجموع انرژی از فشار بدست می‌آید.

ـ بایستی کمترین مقدار انرژی برای کشیدن سوخت و هوا و خروج دود هدر رود.

ـ تا جایی که ممکن میباشد گرمای دیواره سیلندر کمتر از دست برود چون گرما چیزی میباشد که فشار را ایجاد می نماید و حیف کردن گرما یعنی فشار بیشینه کمتر.

پایانی آیتم یک کدام از برتری های اساسی سرسیلندر نیمکره ای در قبال سرسیلندر تخت میباشد، دیواره محیط احتراق گرما از دست می‌دهد و سوخت نزد یک دیواره آنقدر سرد میباشد که بخوبی نمی سوزد و در سرسیلندر تخت مساحت دیواره نسبت به مجموع محیط احتراق زیاد می باشد که البته در موتور های نیمکره ای مساحت دیواره خیلی کمتر از سرسیلندر های تخت میباشد، سازه بر این گرمای کمتری هدر می رود و فشار بیشینه بیشتر میباشد.

ویژگی سرسیلندر نیمکره ای

ویژگی دیگر سرسیلندر نیمکره ای اندازه سوپاپ هاست. از آنجایی که سوپاپ ها در دو جهت مخالف سرسیلندر خودرو قرار دارد برای هر سوپاپ مکان بیشتری میباشد. موتورهای پیش از نیمکره دارنده محیط احتراق کوره ای صورت با سوپاپ های هم جهت بودند که چیدن خطی سوپاپ ها اندازه آن‌ها را محصور می نماید، ولی در موتور های نیمکره سوپاپ ها میتوانند بالا باشند و جریان هوا به موتور عالی باشد.

موتور نیمکره ای دوج

- موتور نیمکره ای ۳۴۵ اینچ مکعبی ، ۷/٥ لیتری،دوج رکورد توان موتور های نیمکره ای را شکسته میباشد.

- این موتور
۳۴۵ اسب بخار اقتدار داراست و نسبت به بقیه موتور های بنزینی این جایگاه عالی میباشد.

- موتور
۷/٥ لیتری دوج، ۳۴۵ اسب بخار در ۵۴٠٠ به دور بر دقیقه

- فورد ۴.۵ لیتری،۲۶۰ اسب بخار در ۴۵۰۰ به دور در دقیقه

- جنرال موتورز،۶ لیتری ۳٠٠اسب بخار در ۴۴٠٠ بدور در دقیقه

- جنرال موتورز،١/٨ لیتری،۳۴٠ اسب بخار در ۴٢٠٠ بدور در دقیقه

- دوج ٨ لیتری ،٣٠٥ اسب بخار،۴٠٠٠ به دور در دقیقه

- فورد ٨/۶ لیتری، ۳١٠ اسب بخار در ۴٢۵٠ بدور در دقیقه

سرسیلند ام وی ام x33

موتور نیمکره ای دوج دو سوپاپ و دو شمع برای هر سیلندر داراست که وجود دو شمع برای هر سیلندر به حل اختلال تکثیر که موتورهای نیمکره ای کرایسلر در پیشین با آن روبرو بودند کمک می نماید و دو شمع دو نقطه آغاز سوختن را بوجود میاورد و سوختن کاملتر را ضمانت می نماید.

معایب
در‌ حالتی که موتور های نیمکره ای کلیه مزایا را دارا‌ هستند، چرا همگی موتور ها این چنین ساخته نمیشوند؟ زیرا امروزه نحوه های بهتری موجود میباشد.

چیزی که یک سرسیلندر خودرو نیمکره ای هیچ گاه ندارد چهار سوپاپ برای هر سیلندر میباشد که زاویه چهار سوپاپ آنقدر بد می گردد که به طور تقریب نمی توان قدرت اینگونه سرسیلندری تشکیل داد که داشتن چهار سوپاپ به ازای هر سیلندر برای خودرو های مسابقه اساسی وجود ندارد چون این خودرو ها به داشتن دو سوپاپ محصور گردیده اند ولی در ارتباط خودرو های شهری داشتن چهار سوپاپ پاره ای کوچکتر به موتور اجازه تنفس بهتری نسبت به دو سوپاپ گران قدر میدهد و در موتور های مدرن از طرح pentroof برای جا دادن چهار سوپاپ به کارگیری می نمایند.

استدلال دیگر به کارگیری نکردن از سرسیلندر نیمکره ای در موتور های حاذق عشق به وجود داشتن محیط احتراق کوچک تر است که محیط کوچکتر در طی احتراق حرارت کمتری از دست می‌دهد و نیز در طول کمتری تک تک سوخت می سوزد که هر دو به ارتقاء فشار کمک می نمایند در نتیجه طرح pentroof فشرده اثر گذار تر میباشد.

 

سایت اینترنتی لوازم و قطعات یدکی 

  • Saeed ghods
  • ۰
  • ۰

خودروهای هیبریدی یکی از جدیدترین فناوری های عرضه گردیده به بازار می باشند که با به کار گیری از تکنولوژی های توسعه یافته، مصرف سوخت را به واحد سنجش متعددی کاهش می‌دهند.
یکی از کارشناسان برجسته خودرو به ارزیابی خودروهای هیبریدی پرداخته که در‌این گزارش به آن اشاره میکنیم.
این کارشناس خودرو می‌گوید:اینجانب کل نمونه های کنونی خودروهای هیبریدی دنیا را سوار شده ام و حتی این مجال برای اینجانب به وجود آمده تا نمونه های اول این خودروها را نیز سوار شوم که با اعتنا به تجربیاتی که اینجانب درخصوص خودروهای هیبریدی دارم اکثری از دوستان و آشنایان از اینجانب میپرسند که آیا خودروهای هیبریدی بخرند یا این که دیزلی؟
اینجانب در جواب از آن‌ها یک پرسش می‌پرسم.
واحد سنجش رانندگی شما در خیابان های داخل شهری چقدر میباشد و چقدر از خودروی خویش برای سفر های برون شهری به کارگیری میکنید؟

گیربکس ماشین

این نکته بدیهی میباشد که به کار گیری از خودروهای هیبریدی در کاهش مصرف سوخت بسیار راهگشا و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه میباشد.

وقتی که شما پشت چراغ قرمز‌ رنگ می‌باشید یا این که درترافیکی سنگین قرار گرفته اید با استفاده از سیتم های هیبریدی می‌توانید مصرف سوخت خویش را به صفر برسانید حتی وقتی که خودروی شما با سرعت های کمتر از
۳۵ مایل در ساعت عمل می نماید این سیستم جوابگوی نیاز شماست و سیستم هیبریدی سوای مصرف کردن سوخت ،خودروی شما‌ را با نیروی الکتریکی به جلو میراند.

ولی زمانی که خودروی شما دارنده شتاب و سرعت بالایی میباشد خودروهای هیبریدی از موتورهای بنزینی خویش به کار گیری می نمایند و حتی‌ د‌ر بعضی از سیستم های نوین برای ارتقاء شتاب علاوه بر به کارگیری از موتورهای بنزینی از موتور الکتریکی نیز یاری گرفته میگردد.


موتور بنزینی خودروهای هیبریدی در مقایسه با موتورهای تنها بنزین سوز کوچک تر می‌باشند و در سود اقتدار این موتورها کمتر از سبک های بنزین سوز آن میباشد.


همینطور به جهت کوچک بودن موتور،وسعت بنزین ورودی به موتورهای بنزینی خودروهای هیبریدی کمتر میباشد.

ولی سفارش اینجانب به افرادی که سفرهای برون شهری متعددی دارند و ساعتهای متعددی را در بزرگ راه ها سپری می نمایند به کار گیری از خودروهای دیزلی و بنزینی میباشد.

ساختار ماشین های دیزلی و بنزینی

حالا خودروهای دیزلی و بنزینی هیچ شباهتی به نسل های قبل خویش ندارند و ساختار آن ها به کلی عوض شده میباشد.

در موتورهای جرقه ای گازوئیلی علاوه بر پیشرفت های زیاد در ساختار، واحد سنجش تکثیر آلاینده های سولفوری آنان نیز به شدت کم شده میباشد ولی موتورهایی که احتراق داخل سیلندر خودرو به وسیله ارتقاء فشار شکل میگیرد هنوز در اول گسترش و پیشرفت می‌باشند.

سوخت های فرآوری گردیده کنونی و تکنولوژی های نوین کاهش آلودگی، با پیشرفت های عجیبی که داشته اند گازهای آلاینده را به شدت کاهش و سطح و تلاش خودروها را نیز ارتقاء داده اند.

اینجانب جدیدا با خودروی هیبریدی لکسوس آر ایکس 400 
برای یک دوران حرکت معلوم در بزرگ راه ها رانندگی کردم و با یک گالن بنزین توانستم ۲۴ مایل مسیر را طی کنم، که البته طی همین زمان شبیه و به عبارتی اتوبان ها با اتومبیل Mercedes Benz E۳۲۰ Bletec turbodiesel به رانندگی پرداختم و توانستم با یک گالن گازوئیل ۳۴ مایل حرکت کنمولی ناگفته نماند که خودروی بنز ۵۰۰ پوند سبک تر از خودروی هیبریدی بود (حدودا ۱۳درصدولی ترازو صرفه جویی در سوخت بنز ۴۰ درصد بیشتر از خودروی هیبریدی بود.

خودروهای دیزل الکتریکی یا این که به عبارتی خودروهای هیبریدی تکنولوژی هایی میباشند که در آینده فراگیر خواهند شد و خودروهای بنزینی را به لبه خواهند راند. درحال حاضر خودروهایی نیز با به کارگیری از سوخت های گیاهی به بازار آمده اند و با پیشرفت تکنولوژی و کامل شدن این خودروها، خودروهای بنزینی به تاریخ خواهند پیوست.

سایت Cari4

  • Saeed ghods
  • ۰
  • ۰

داشتن یک ماشین برای زمان وقتگیر و برطرف کردن ایرادات آن طبیعتا صرفا یک شانس میباشدیکی از خطاهای معمولی که هر کسی ممکن است با آن رو به رو گردد، لرزش خودرو میباشد. مطمئنا در‌ این موقعیت از خود خواهید پرسید که چرا ماشین شما به لرزش درآمده میباشد؟ 

 

وقتی که شما، فردی میباشید که هیچ قضیه ای از ماشین و خطاهای آن ندارید بسیار مناسب خواهد بود در صورتی که داده های خود را بدون نقص فرمائید و به عنوان مثال متوجه گردید که ماشین لرزش دارد. حل اشتباهات ماشین قادر است فرمان ساده ای باشد، مانند تغییر دادن تایر خودرو یا این که بالانس آن و یا این که قادر است مقداری غامض تر باشد مانند حل خطاهای فرمان خودرو. چنانچه ماشین به صورت غیر

معمولی می لزرد و یا حرکت حرکت می کند و یا اینکه در حالتی صرفا مایلید که با این مسائل آشنا گردید ادامه ی مقاله را بخوانید و با پنج استدلال

 مهم لرزش ماشین ها آشنا گردید. چهار عامل مهم برای لرزش خودرو:

اشتباهات موتور خودرو

بعضی وقتها لرزش خودرو ناشی از اشتباهات موتور آن می‌گردد که به عنوان مثال به موتور به اندازه ی کافی سوخت، هوا و یا این که جرقه که برای سرازیر فعالیت کردن آن نیاز میباشد، نمیرسدعلامت هایی از لرزش خودرو که ممکن میباشد مرتبط با موتور خودرو باشد مشمول 

موردهای زیر میگردد:

کاربراتور تویوتا کرولا

الف) لرزیدن و یا این که حرکت کردن خودرو در زمان سرعت بالا  ب) در محدوده های سرعت های خاص بریده بریده حرکت کردن 

ج) ماشین نخست عالی استارت به کار نماید اما بعد از مدتی به لرزش در آید که این نشان ها ممکن میباشد ناشی از خلل شمع خودرو باشد و یا این که در‌ صورتی‌ که شمع مشکلی نداشته باشد ممکن است از سیم متصل به شمع خودور باشد که نیاز به تعمیر و یا این که تعویض خواهد بود. در نهایت بایستی اعلام کرد که ممکن میباشد آلوده شدن فیلتر و یا این که بسته شدن آن و رساندن سوخت و اکسیژن به موتور خودرو را با نقص‌ مواجه نماید.
۲اشتباهات اکسل (محور چرخ خودرو):
وسایل نقلیه ی ما دارنده قسمتهای چرخشی و رفت و برگشتی متعددی میباشد که برای کار کردن صحیح می بایست در مکان مطلوب قرار بگیرد. در حالتی که اکسل در خودرو خم خواهد شد ممکن میباشد تکانهایی در خودرو ایجاد شود و این نقص‌ با ارتقاء سرعت خودرو، بیشتر می گرددایراد اساسی در‌ این قسمت مرتبط با چک محور چرخها می‌شودچون این محور بخشی از توان موتور خودرو را به چرخها منتقل می نماید و در شرایطی که مشکلی پیدا نماید یکی از آثار آن لرزش خودرو میباشد.

۳نقص‌ ترمز خودرو

در صورتی لرزش خودروی شما در طی ترمز بیشتر می‌شود او‌لین احتمال این خواهد بود که ممکن میباشد روتر ترمز شما تاب خورده باشد. روتر یک دیسک نقره ای روشن میباشد که به یک سیستم ترمز مجهز است. این قسمت میتواند در اثر پاره‌گی و یا این که سائیدگی در گیر تغییر‌ و تحول قرار داده شوددر شرایطی‌که شما با آچار فرانسه زیاد آشنا نیستید سفارش خوبی میباشد در‌حالتی که به یک متخصص راجع‌ به موقعیت لنتهای ترمز خویش بگوئید تا وی شما‌ را هدایت نماید.


۴مشکل داشتن لاستیک خودرو
ما ایرادات تایر خودرو را در آخر لیست قرار دادیم البته آن را استدلال مهم برای این ایراد می داینم چون تایر یکی از اجزای اساسی برای حرکت

خودرو است و قادر می باشد منبع اساسی حرکت خودروی شما باشد. از عارضه های اساسی تولید لرزش بوسیله تایر خودرو می شود به مفاد 

زیر اشاره نمود:

الف: در‌ صورتی‌که خودروی شما در سرعت های خاص می لرزد نیاز به بالانس چرخ ها می باشد. ب) تایرها آج های غیر وابسته ای داراست و در شکل از بین رفتن این آج ها بایستی تایر خودرو را تعویض کرد ج) سائیده شدن غیر یکسان تایر گه گاه خلل لرزش خودرو از تایر آن وجود ندارد البته قوانینی وجود دارد که همت تایر خودرو را با خلل مواجه می نماید مانند اختلال داشتن آسفالت خیابان. 

مواقعی که در صدر بیان شد، صرفا مواقعی نیستند که سبب لرزش خودرو می‌شوندبدین ترتیب هر مجال که دچار تردید شدید مطلقا از یک شخص دارای تخصص کمک بخواهید.

سایت کار آی فور

  • Saeed ghods