لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شما ممکن میباشد که تصور کنید سرعت نهایت هیجان رانندگی میباشدولی فقط دست یابی به بیش‌ترین سرعت وجود ندارد که رانندگی را دیدنی می‌نماید. هر چه این ارتقاء سرعت سریعتر اتفاق بیفتد، رانندگی هیجان آورتری خواهد بود. یعنی صرف نظر از این که نهایتاً به چه سرعتی خواهید رسید که این تغییرات سرعت شماست که اساسی میباشد که ما آن را شتاب می‌نامیم.

اندازه گیری شتاب

سپر کیا سورنتو

محققان شتاب را با واحدهای گیج کننده اندازه گیری کی کنند:(متر بر مجذور ثانیه). در دنیای خودرو ما از مقیاس ساده تری به کار گیری می کنیم. مقطع هنگامی که خودرو تخت گاز صد کیلومتر در ساعت میرسدتنها ابر خودرو های برتر می توانند در وقتی کمتر از چهار ثانیه به‌ این سرعت برسند. رکورد فعلی شتاب صفر تا صد خودرو های جاده ای وابسته به بوگاتی ویرون سوپر اسپرت میباشد با فرصت حیرت انگیز 2.1 ثانیه! این در حالی میباشد که حتی فشار دادن پدال گاز خودرویی با عجله 6 ثانیه هم آدرنالین خون شما را ارتقاء میدهد. شتاب صفر تا صد خودروهای معمولی حدود 10 ثانیه میباشد.
مسابقه سرعت
دراگسترها پرشتاب‌ترین وسایل نقلیه روی زمین اند به نحوی که حتی می توانند در برهه زمانی 4.45 ثانیه به‌ سرعت 530 کیلومتر در ساعت برسند. حتی شتاب شاتل فضاپیماها هم بیش تر از این وجود ندارد. موتور های بسیار گران قدر آنان بیشتر از 6,700 اسب بخار (قدرتی هم اندازه 30 پورشه باکستر) دارا هستند و ارتعاش کر کننده ای تولید می‌نمایند که از بزرگی 3.9 درجه در مقیاس ریشتر نیز بیشتر میباشد!که کل اقتدار آنها به چرخهای عقب منتقل میشود که جهت چسبندگی بیشتر بسیار غول پیکرند. لازم به گفتن نیست که درگسترها تا حد متعددی خطرناک اند و برای راندن آنان می بایست بسیار شجاع و به طور کامل خل وچل باشید.


نیرو را لمس کن
برای اینکه بفهمیم چرا شتاب گیری احساس هیجان انگیزی میباشد بایستی به ضوابط نیوتن برگردیم. آ نها را بیاد دارید؟ ضابطه اولیه نیوتن میگویددر‌حالتی که نیرویی به جسم وارد نشود، آنها یا این که سر جایشان می مانند یا این که به حرکت بی واسطه یکنواختی که داشتند ادامه میدهند. این ضابطه به ما می گوید باقی ماندن در مکان خویش و حرکت بی واسطه یکنواخت با سرعت اثبات، در واقعیت با هم فرقی ندارند، به دلیل آنکه شما میتوانید زمانی که در هواپیما یا این که در قطار با صدها کیلومتر سرعت میباشید، به راحتی چای بخورید فارغ از آنکه چای از دست شما بریزد شما سرعت را احساس نمیکنید، انگار به هیچ وجه حرکت نمی کنیداکنون نوبت به ضابطه دوم نیوتن می رسد: نیروها سبب شتاب دریافت کردن اجسام می گردند. هر چه نیرو بیشتر با جسم مدلتر باشد، سرعت گیری بیش‌تر میباشد.
این ضابطه می گوید عجله همواره به نیرو متعلق میباشدزمانی که در یک خودرو در حال سرعت گیری می باشید، نیرویی را که از طرف صندلی به پشتتان وارد می شود را حس می کنید. این نیرو مستقیماً به سراسر وجود شما وارد میگردد و شما این نیرو را با تمام اعضای بدنتان حس می کنید. از ردیف فقرات گرفته تا قلب، معده، ریه‌ها و حتی دیده‌هایتان همگی این‌ها منجر می شود تا احساس فرمائید در حال حرکتید.


سرعت پایانی
چتر بازها از هواپیماها می پرند و پیش از اینکه چترشان را بگشایند، مدتی را در حال سقوط طی می‌نمایند. نیروی جاذبه زمین آنها را به سمت زمین میکشد و آن ها مانند یک موشک سرعت گیری می‌نمایندولی بعد از چند ثانیه که تخت‌گاز اطمینان نکردنی 200 کیلومتر در ساعت می رسند، فرآیند سرعت گیری متوقف میگرددآن ها در این لحظه به سرعتی رسیده اند که محققان به آن سرعت آخری می گویندالبته چرا این رخداد می‌ افتد؟

نیروی جلو برنده و نیروی مقاومت

پاسخ این سؤال این میباشد که جاذبه صرفا نیرویی وجود ندارد که روی آن ها اثر میگذاردآنان با یک نیروی افزاینده از طرف هوا نیز مواجه میگردند که درگ اسم داراست. در غایت، نیروی جاذبه زمین با نیروی درگ به تعادل می‌رسند و فرآیند سرعت گیری چتر گشوده به نقطه پایان میرسد. (ولی همچنان در حال سقوط میباشد) به مانند این واقعه برای خودروها هم رخداد می افتد که در سرعت های بالا نیروی درگ متساوی نیروی موتور گردیده و باز دارنده سرعت گیری بیشتر خودرو می‌گردد و بنابر این، خودرو به بیشترین سرعت خویش میرسد.

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو 

  • Saeed ghods
  • ۰
  • ۰

تاراباکوس ملو(نیویورک تایمز) مهندسان صنعت های خودروسازی بعد از سالها عملکرد برای کاستن از خسارات جانی و صدمات ناشی از تصادف اتومبیل فعلا بدین نتیجه رسیده اند که خوب میباشد به آنچه در لحظات قبل از تصادف حادثه می افتد، اعتنا نمایند.

سیســـتم های کنترل پایداری در سالهای اخیر امکان بیشتری برای توقف سریع خودرو و دوری از تصادف پیدا کرده اند و فعلا می توان ترمزها را به طوری طرح ریزی کرد که توقف های شتابزده را تشخیص دهند و در مواقعی که راننده به غلط فشار اندکی روی ترمز وارد می‌آورد، خودشان حداکثر نیرو را ایفا نمایند.

لنت ترمز هیوندای توسان
سیستم فرمان فعال بی .ام.و. حرکات عصبی راننده را در مانورهای اضطراری تشخیص میدهد و اینفینیتی نیز سیستمی را ارائه داده که در باب کشیده شدن اتومبیل به خط عبور همسایه و احتمال واکنش به راننده هشدار میدهد.

تنی چند از اتومبیل های گران قیمت به سیستم هایی مجهز گردیده اند که به محض حس خطر تصادف بوسیله احساس گرهای در نظر گرفته شده در خودرو، کمربندهای ایمنی سفت میگردند و شیشه ها و روزنه آفتابگیر سقف نیز بسته می‌شوند. خودرو سازها هم اکنون پباده سازی رایانه هایی می‌باشند که تشخیص میدهند راننده چقدر حواسش پرت میباشد و بر این شالوده تصمیم میگیرند که با چه سرعتی وارد کار شوند.

یک مثال از فناوری های نو در سمت و سوی ایمنی خودرو، ترمزی میباشد که هنگامی که احتمال وقوع تصادف را احساس می نماید، خود به خود وارد فعالیت میگردد.
 این سیستم های پیشگیری از تصادف، از رایانه هایی سود میبرند که تا قبل از این در ابزارهای گرفتن اتومبیل مانند ترمزهای ضد قفل و سفت کننده کمربند ایمنی در لحظه تصادف آیتم به کارگیری قرار می گرفتند. وجه مشترک تمامی سیستم های پیشگیری از تصادف، فناوری توسعه یافته ای میباشد که سیستم گرفتن سرعت با صرفه انطباقی اسم دارا استگرفتن سرعت انطباقی مغایر سیستم های رایج گرفتن سرعت که  تنها برای نگهداری یک سرعت پیوسته پباده سازی گردیده اند، می‌تواند مسافت مطلوب از اتومبیل جلو را نیز مراقبت نماید. سرعت اتومبیل با دقت به اندازه هایی که یک دستگاه برش و حکاکی لیزری یا این که رادار برآورد می نماید، بالا یا این که زیر می رود.

سیستم ایمنی پیشگیری از تصادف

سیستم های ایمنی پیشگیری از تصادف با منفعت گیری از فناوری در گرفتن سرعت باصرفه انطباقی از حس گرهایی به کارگیری می نمایند که اتومبیل ها یا این که شی ها فاقد حرکتی را که در مسیر خودرو قرار دارند نماد دهند و پیوسته احتمال تصادف را برآورد نمایند. مرسدس بنز اولین تولید کننده خودرویی بود که یک سیستم ایمنی پیشگیری را در آمریکا به اکران گذاشت. در سال ۲۰۰۳ سواری های مرسدس بنز کلاسS به سیستمی مجهز شدند که pre Safe نامیده میشد. این سیستم در حین یک هزارم ثانیه قبل از تصادف به فعالیت می توان به زمین خورد و هر بخش از کمربند ایمنی را که وارفته گردیده بود محکم می‌کرد و روزنه آفتابگیر سقف را می بست و صندلی را به شکلی تهیه می‌کرد که سرنشین در ایمن ترین شرایط قرار بگیرد.
دیسک ترمز ماشین
نسل بعدی سیستم مرسدس کارکردهای بیشتری پیدا نموده است. شیشه های جانبی را می بندد و در لحظه ای که راننده پدال ترمز را فشار میدهد، اگر نیروی کافی برای اجتناب از عکس العمل را به آن وارد نیاورد، مجموع نیروی ترمز را انجام می نماید. این سیستم جزو امکانات  استاندارد سبک 
۲۰۰۷ کلاسمیباشد که در ماه فوریه ۲۰۰۶ (بهمن ۸۴) به بازار آمده میباشد.

سیستم پیـــــش از تصادف لکسوس نیز تا حد متعددی به همین طرز فعالیت می نمایدوقتی که تصادف قریب الوقوع را احساس می نماید، کمربندهای ایمنی را سفت می نماید و فورا کل نیروی ترمز را آماده می‌آورد. این سیستم در لکسوس های سبک LS و GS جزو تجهیزات از روی میل خریدار میباشد. اینفینیتی دو سیستم ایــــمنی پیشگیری از تصادف را در تنی چند از خودروهایش عرضه نموده است. کمربندهای ایمنی pre Crashکه پیش از تصادف سفت می‌شوند، بخشی از امکانات استاندارد سواری های اینفینیتی محرمانه M و خصوصی Q می باشند.

سیستم پیش ترمز که از حسگرهای گرفتن سرعت باصرفه برای تشخیص احتمال تصادف به کارگیری می نماید و حداکثر نیروی مورد نیاز برای توقف را تأمین می نماید، جزو امکانات ازروی میل سبک های M، Q و FX میباشد. سیستم آکورا فقط سیستمی میباشد که به طور خودکار و فارغ از دخالت راننده فعالیت می نمایدیکی‌ از تجهیزات از روی اراده آکورا  RL
۲۰۰۶ سیستمی میباشد که از یک دستگاه رادار در نظر گرفته شده در جلو پنجره ماشین به کار گیری می نماید که پیوسته سرعت مجاورت شدن به خودرو جلویی که تا مسافت ۳۰۰ فوت (۱۰۰متر) از اتومبیل قرار دارد را نماد میدهدوقتی که حسگر احتمال وقوع تصادف را نشانه دهد، امکانات الکترونیکی وارد یک پروسه سه مرحله ای می‌شوند.

نصب ترمزهای هوشمند

در مرحله اولیه یک لامپ خطر که زیر نمایشگر سرعت قرار گرفته با نماد ترمز روی داشبورد چشمک می‌زند و سیستم صوتی زنگ هشداری را به صدا در می آورد. در‌ صورتی‌که مسافت بین دو خودرو بیشتر نشود، سیستم وارد دو‌مین مرحله میگردد و نیروی اندکی به ترمز ها وارد میاورد و کمربندهای ایمنی به آرامی کشیده میگردنددر صورتی که این نیز برای پرهیز از تصادف کافی نباشد، در مرحله سوم کمربندهای جلو به شدت کشیده میشوند و ترمز محکمی سرعت اتومبیل را کم می نمایداما نیروی وارد بر ترمز برای توقف بدون نقص وجود ندارد، بلکه نزدیک به ۷۵ درصد گنجایش ترمز اتومبیل بر آن ایفا میگردد. به گفته ویلیام والتون، طراح ایجاد آکورا، کمپانی تولید کننده خودرو از موسسه های بیمه درخواست نموده است که با دقت به وجود این سیستم در خودرو، در مبلغ حق بیمه دارندگان آکورا RL تخفیف قائل شوند.

با این سیستم ایمنی پیشگیری از تصادف اینکه صرفا در تعداد اندکی از خودروها در نظر گرفته شده میباشد، اما انتظار می رود که به زودی ترویج بیشتری پیدا نماید. مایک تونی، یکی از مهندسان کمپانی دلفی میگوید کمپانی وی در همیاری با تنی چند از شرکتهای خودروسازی هم اکنون کار بر روی سیستم های جدیدی میباشد، به عنوان مثال سیستم هایی که از دوربین برای تشخیص اشیاء متحرک از اثبات به کارگیری می نماید. به گفته آقای تونی، تا نقطه پایان این ده سال سیستم های ایمنی پیشگیری قدرتمند خواهند بود و راننده را پایین نظر بگیرند و با اعتنا به معیار هوشیاری وی برخورد نشانه دهند و در صورتیکه راننده به جاده نگاه نکند به وی هشدار بدهند. لکسوس مثالی از این فناوری را ماه اکتبر (مهر) در نمایشگاه توکیو به اکران نهاده میباشد. آقای تونی می‌گوید: این فناوری اینک مهیا گردیده و در چنگ ما قرار گرفته میباشدقضیه صرفا این میباشد که بتوانیم آن را با اتومبیل مخلوط کنیم.

 

قطعات و لوازم یدکی ماشین Cari4

 

  • Saeed ghods