لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


در دنیای نو گونه های و اقسام وسایل نقلیه وجود دارا هستند و هر روز نیز به تنوع آن‌ها بیشتر میشود .
یک کدام از این سبک های متعدد , وسایل نقلیه ROAD - OFF یا این که وسایل نقلیه بیرون از جاده می‌باشند , که یکی مهمترین آن‌ها ATV یا این که به عبارتی موتور چهارچرخ می باشد .

موتور چهار چرخ
بطور کلی بوسیله ی نقلیه ای که ۴ چرخ داشته باشه و راکب مانند موتور سیکلت روی زین جوری می نشیند که دو پای راننده در دو طرف زین قرار می گیرد و امر بصورت افقی در جلوی راننده جای دارد , موتور چهارچرخ گفته میشود .
موتور چهارچرخ غالبا وسیله ای برای به کار گیری در محیط های بیرون از جاده میباشد و در اکثری از جاهای عالم جنبش با این وسیله در جاده های قانونی میهن ممنوع است .
بطور همگانی موتور چهارچرخ تنها برای سواری یک نفر پباده سازی شده البته در موردها مختص مدلهای ۲ نفره نیز موجود هست که راننده به همراه یک سرنشین میتوانند از سواری این وسیله ی نقلیه لذت ببرند .

موتورهای چهارچرخ غالبا به سه جور ی حیاتی جدا سازی میگردند :

۱ _ موتورهای کوچک کودک گانه ( kids Atv )

موتورهایی با حجم موتور پایین ۱۲۵ سی سی و سرعت و توان زیر جهت استعمال کودک ها و نوجوان ها می‌باشد .


۲ _ موتورهای اسپورت ( Sport Atv )

موتورهای ورزشی با وزن نسبتا کم و عجله بالا , عموما دنده غیراتوماتیک برای مسابقات ورزشی و پریدن و حرکات نمایشی هست .

همانگونه که از نام این نوع موتور چهارچرخ معین می‌باشد , این وسیله منحصربه‌فرد سواری در پیست و محیط های ورزشی پباده سازی شده‌است .

قیمت موتور چهار چرخ ارزان


شرکت ها معروفی همچون یاماها , هوندا , کاوازاکی , سوزوکی و . … در حجم های متفاوت از ۵۰ سی سی تا ۷۰۰ سی سی , این موتورها را پباده سازی و ساخت می نمایند که برای سنین گوناگون و مسابقات گوناگون درست شده گردیده اند و عموما موتورهای ۲۵۰ سی سی به بالا تحت عنوان موتورهای منحصر رانندگی در پیست و مسابقات به کار گیری می شود .


در‌حالتی که عشق و علاقه مند به گاز دادن و بدور زدن های ناگهانی و پریدن با موتور چهارچرخ میباشید , مسلما این سبک از موتور چهارچرخ مورد‌علاقه شما خواهد بود .

پباده سازی ایرودینامیک این مدل موتور چهارچرخ در ظاهر موتور به عینه دیده میشود .
نکات مهمی در پباده سازی و ساخت موتورهای چهارچرخ ورزشی در حیث گرفته شده‌است که از جمله آنان می شود به وزن سبک و سیستم تعلیق کارآمد اشاره نمود .
وزن سبک موتور چهارچرخ بعلاوه یک سیستم تعلیق عالی منجر می شود که راننده در عجله گیری , پریدن ها , هندلینگ در حین به دور زدن در پیچ های تند و موردها شبیه , بضاعت بیشتری داشته باشد و این فرمان یکی مهم ترین نکات در مسابقات سرعت است .

موتور های چهارچرخ ورزشی در اغلب از باکس دنده دستی , جهت در اختیار گرفتن بیشتر راننده بر روی سرعت و عجله منفعت می‌برند .
سیستم انتقال توان به چرخ ها در موتورهای چهارچرخ ورزشی بصورت زنجیر و شمسی است .
در مسابقات رالی دارای اسم و رسم عالم نظیر رالی داکار , با تغییر تحول در موتورهای چهارچرخ ورزشی آنها‌را تبدیل به موتورهای رالی می نمایند .

۳ _ موتورهای یوتیلیتی ( Atv Utility )

همان گونه که از نام این وسیله پیداست یه وسیله ی تمامی کاره برای رانندگی در خارج جاده است .
مشخصه این موتور جابجایی کم در یاری فنرها , موتورهای دوچندان توانمند و تجهیزات حمل توشه در آنهاست .
به واسطه ی جور پباده سازی و توان بالای این موتورها در مزارع و دامداری ها این وسیله مورد استعمال قرار میگیرد .


موتورهای کاربردی برای عمل در مزارع و فضای سبز گردی و مصارف نظامی و کمک و نجات و … با اقتدار حمل وسایل مازاد است . همینطور به دلیل داشتن تجهیزات حمل امکانات در درختان گردی و کمپینگ هم کاربرد فراوانی داراست .


به دلیل وجود دو


موتور چهار چرخ


مواقعی که نیازهست به توجه با آن‌ها آشنا گردید عبارتند از :

۱ _ اهرم ترمز عقب
۲ _ اهرم ترمز جلو
۳ _ اهرم گاز ( این اهرم در موتور چهارچرخ با موتورسیکلت کامال متعدد بوده و با انگشت شصت سمت راست در دست گرفتن می شود )
۴ _ سوییچ روشن و خاموش کردن
۵ _ شیر بنزین
۶ _ ساسات
۷ _ دکمه خاموش کردن واجب
۸ _ درب باک
۹ _ دکمه آغاز یا این که هندل
۱۱ _ دکمه روشن خاموش کردن لامپ
۱۲ _ سوییچ نوروفروغ بالا و تحت

۱۳ _ اهرم دنده عقب
۱۴ _ اهرم یا این که گونه دنده
۱۵ _ کلید یا این که اهرم قفل دفرانسیل ( در صورت وجود )

بعداز شناخت بی نقص با تک تک این اجزا از روش دفترچه راهنمای همراه , نوبت به ارزیابی کردن فلاپ موتور چهارچرخ می رسد . این فعالیت علاوه بر این که مشکلات ناشی از فساد موتور چهارچرخ در مسیر را کم مینماید بلکه سبب میشود که قدمت کارکرد موتور بیشتر شود .

ابتدا در دست گرفتن چرخ ها و لاستیک موتور چهار چرخ :

مدام باد لاستیکها رو به مقدار ی پیشنهاد شده در دفترچه تهیه فرمائید . حتما بررسی نمایید که چرخ های سمت راست و چپ فشاری متساوی داشته باشند . در شرایطی‌که این فشار متعادل نباشد موتور چهارچرخ در هنگام تکان به یک سو کشیده میشود . در صورتیکه باد لاستیک ها بیش تر از مقدار کم باشد , در اثر عبور از سختی ها قابلیت و امکان جراحت وصال به حلقه و لاستیک موجود هست .
باد بسیار لاستیک ها به خویش لاستیک زخم میرساند . دقت داشته باشید که عدم بالانس مطلوب باد لاستیک سبب کاهش در دست گرفتن شما بر روی دستور می شود . برای مقدار گیری ظریف باد لاستیک ها از فشارسنجی در بازه زمانی مقدار گیری ۲ تا ۶ PSI استعمال نمایید . فشار سنج های خودرویی که برای فشار بالا درست شده گردیده اند درین مدت ظریف نیستند .
به لاستیک های خویش توجه نمایید که خراشیدگی و یا این که سوراخی که منجر نشت باد باشد , بر روی آن وجود نداشته باشد .
برای دوری از خطرها احتمالی پیچ های چرخ و محورها را تحلیل فرمائید که سفت بسته شده باشد . جلوبندی موتور چهارچرخ از بالا با وزن خویش فشار وارد نمائید و دقت فرمایید که اتصالات چرخ دارنده لقی و آزادی بیش تر از مقدار در جنبش نباشند .

لوازم یدکی موتور چهار چرخ

در دست گرفتن ها :
گاز :

از جنبش قابل انعطاف و سوای خلل اهرم گاز اطمینان نتایج فرمایید . با انگشت شصت خویش به آرامی آنرا جنبش دهید و رها نمایید تا خویش به جای نخستین گشوده گردد .
دستور را کامال در سمت چپ خم کرده و مجدد آزمایش نمایید . همین فعالیت را در وضعیت امر کامال در سوی راست مجدا تکرار فرمائید .
سیم گاز را تحلیل فرمائید و درصورتیکه گل و لای روی آن است آنرا به طور کامل منزه فرمائید . پیچ محدودیت گاز را برای راننده متبوع تهیه و تنظیم فرمائید .
ترمزها :

ترمزها بخش مهمی از در دست گرفتن موتور چهارچرخ شمارا به عهده دارا‌هستند . اهرم ها و سیم ها را به اعتنا بررسی نمائید و
محل اهرم ها را بر پایه ی راحتی و در اختیار بودن تهیه فرمایید .
اهرم دنده :

اهرم دنده را بررسی فرمائید , این اهرم نباید مضاعف بالا یا این که ذیل باشد و بایستی به خیر به گیربکس موتور متصل باشد .
لامپ ها و سوییچ ها :
سوییچ روشن و خاموش : از درستی همت این دکمه اطمینان نتیجه ها نمائید و چندبار در فرآیند گرم کردن موتور آن را تست نمائید .
دکمه خاموش کردن ضروری : از این که این دکمه به صحت موتور را خاموش می نماید مطمئن گردید .
لامپ ها : در صورت وجود لامپ , همگی ی آنها‌را مورد بررسی قرار دهید .

روغن و بنزین :
گژ روغن را قبلی از روشن کردن موتور بررسی فرمایید .
مدام برای فاصله های طولانی با باک لبریز جنبش نمایید .
قبلی از تکان از عدم نشتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی