لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 سیستم های نو و هوشمند ماشین به کمک رانندگان اومده تا به کمک این سیستم های نو نیز لذت در کنار ایمنی و راحتی داشته باشند و اما بتونن در بازار فروش اتومبیل با رقبای خود رقابت نماینداگر‌چه کمپانی BMW یک مثال نخستین از پارک در حالت افقی در یک سوله کوچک را پرده برداری نموده است، البته اکثر وقت ها سیستم پارک خودکار در وضعیت پارکهای موازی مورد به کارگیری قرار می‌گیرد. پارک موازی نیازمند پارک موازی ماشین با حاشیه محل عبور عابر پیاده و در یک خط در امتداد سایر خودروهای پارک شده است. اکثر وقتها مردمان به فضای هم اندازه با 1.8 متر بیش از ارتفاع خودروی خود نیازمند هستند تا یک پارک مناسب داشته باشند، اگرچه بعضی از رانندگان ماهر به فضای پائین تر از این میزان نیاز دارند.

شیشه ماشین

برای پارک موازی، راننده بایستی به 5 نکته بی آلایش اعتنا نماید:

1. می بایست در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد

2. فرمان اتومبیل را در سوی حاشیه محل عبور عابر پیاده بچرخاند و با زاویه 45 درجه به سمت عقب تکان بکند

3. تا جایی عقب می‌آید که چرخ های جلوی خود را در امتداد چرخ های عقب خودروی جلویی قرار بگیرد
4. در عین حال بایستی دقت داشته باشید که بیشتراز مقدار به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود
5. راننده می بایست فرمان ماشین را بر خلاف جهت کناره پیاده ‌رو بچرخاند تا جلوی ماشین خود را در فضای مطلوب قرار گیرد

6. راننده بایستی آن قدر ماشین را جلو و عقب ببرد تا ‌زمانیکه مسافت اتومبیل از حاشیه پیاده ‌رو 30 سانتی متر شود

ناگفته نماند که سیستم پارک خودکار تماماً خودکار نیست اما موجب می شود تا پارک موازی خیلی آسان تر صورت بپذیرد. راننده می بایست سرعت خودروی خود را با فشردن و ول کردن پدال ترمز تهیه نماید. گفتنی است، سرعت ماشین در انجام پارک از این روش به مقداری است که نیازی به فشردن پا روی پدال گاز نمی‌باشد. وقتی که فرآیند پارک خودکار آغاز شود،  سیستم کامپیوتری اتومبیل در اختیار گرفتن فرمان را ضمن این‌ که خودرو در کنار خودروی جلویی قراردارد بر عهده میگیرد. در پی راننده دنده را عوض می نماید و در وضعیت عقب قرار می‌دهد. آنگاه ‌پدال ترمز به آرامی رها می شود تا اتومبیل به سوی عقب تکان نماید و سیستم چرخش خودکار غربیلک فرمان فعال شود. آننگاه با چرخش چرخ ها اتومبیل در فضای مطلوب پارک می شود. وقتی که اتومبیل به میزان کافی عقب آمد هشداری راننده را خبردار می نماید که ماشین را متوقف نماید و دنده خود را در موقعیت D (جنبش به جلو) قرار دهد. ماشین در راستای جلو تکان می نماید تا در مکان مطلوب قرار گیرد. هشدار آخری به راننده می گوید که پارک با موفقیت انجام شد. مثلاً در تویوتا پریوس صدای خانمی می گوید: همیاری پایان یافت.

کاپوت ماشین

سیستم پارک هوشمند

در تویوتا پریوس رایانه همراه روی داشبورد پیام های واجب را به راننده میدهد. این پیامها میتوانند زمان توقف، تغییر دنده و رها کردن آهسته ترمز و جنبش در راستای محل پارک را به راننده اعلام نمایند. سیستم های پارک خودکار مختلف روش های متفاوتی را برای کم کردن مانع های اطراف خودروی شما دارا هستند. بعضی از آنها شم گرهای متفاوتی را اطراف سپر عقب و سپر جلو پباده سازی کرده اند که نیز داده ها دارای ارتباط را اخذ و نیز ارسال می نمایند. این شم گرها سیگنال هایی را ارسال می نمایند تا اینکه به یک مانعی برخورد کند و به جهت شم گر منعکس شود. رایانه همراه موجود در اتومبیل قادر است مسافت اتومبیل را بازدارنده و با در اختیار داشتن زمان ارسال و اخذ سیگنال برآورد نماید. سیستم های دیگر با به کار گیری از دوربین در بخش های جلو و عقب می‌توانند مسیر را تشخیص دهند. به این صورت که خودروی پارک شده در کنار خود را شناسایی می نمایند و میزان فضای پارک و مسافت با کناره پیاده ‌رو را محاسبه می نمایند و آنگاه فرمان به میزان کافی می‌چرخد. این آینده پارک خودروی هایی است که قرار است به زودی بر روی خودروها عرضه شود. در سال 1992 فولکس واگن سیستم پارک خودکار را در رأس پژوهش های خود برای خودروی مفهومی Futura ابتکار عمل کرد. این سیستم را به طوری پباده سازی کرده بود که راننده می توانست از ماشین پیاده شود و ببیند چه طور اتومبیل به صورت کاملاً خودکار و جدا پارک می شود! فولکس واگن برآورد کرد که ‌این امکان میتواند 3,000 دلار بر ارزش ماشین اضافه کند که هیچوقت مورد پسند خودروسازان دیگر قرار نگرفت.

در سال 2003، تویوتا قابلیت و امکان پارک خودکار را از روی اراده بر روی پریوس هیبریدی نصب کرد و آن را دستیار پارک هوشمند نامید. سه سال بعد رانندگان بریتانیایی این آپشن را مساوی 700 دلار بصورت از روی اختیار روی خودروهای خود نصب کردند. تا حال حاضر 70% رانندگان انگلیسی این امکان را در خودروی خود بیش تر کرده اند. تویوتا قصد دارد در آینده ای نزدیک نوع پریوس را برای رانندگان آمریکایی نیز به سیستم پارک خودکار مجهز کند. تویوتا اکنون فقط کمپانی عرضه کننده ماشین هایی است که سیستم پارک خودکار را داراست و شرکتهای دیگر در حال عمل روی این فناوری می‌باشند.

 

پیشنهاد مطالعه: بخش های مختلف فرمان خودرو

 

در سال 2004 یک تیم از دانشجوهای دانشگاه Linköping در سوئد فعالیت مشترکی را با ولوو آغاز کردند که Evolvo اسم داشت. خودروهای Evolvo میتوانند به صورت کاملاً غیروابسته پارک موازی را انجام دهند. دانشجو ها عمل خود را با سوار کردن احساس گر و رایانه در صندوق عقب خودروی ولوو S60 آغاز کردند که در دست گرفتن دستور , پدال گاز و ترمز به عهده رایانه همراه بود . Seimens VDO در حالا عمل بر روی سیستم دستیار راننده ای است که دستیار پارک نامیده می شود. این سیستم برای یافت کردن فضای مطلوب جهت پارک ماشین به یاری راننده میآید. خودرویی که قادر است در اختیار گرفتن چرخ ها را به عهده بگیرد با خودرویی که خود رانندگی ماشین را برعهده دارد کاملاً گوناگون است.    

چراغ ماشین

اتومبیل های هوشمند

شبیه به رویا است که اتومبیل رانندگی خودرو را بر عهده بگیرد. امروزه به کمک سیستم های کامپیوتری میلیون ها لیتر سوخت با صرفه مصرف می گردند. خودروها در قبال تصادفات مضاعف ایمن تر می نمایند و سرعت مطمئنه نیز در خیابان ها رعایت می شود. در حالی که در فن آوری سیستم پارک خودکار، راننده می‌تواند عقب بنشیند و تلویزیون بازدید نماید یا این که چرت بزند تا خودرو کارش را انجام دهد! هرچند این فن آوری خیلی بدور به نظر نمی‌رسد، ولی خیلی از اشخاص در رانندگی طولانی تر لذت می‌برند و ممکن است برای آنها خیلی سخت باشد که در اختیار گرفتن ماشین را به عهده کامپیوتر قرار بدهند. سوله جنرال موتور قصد دارد تا ماشین اپل وکترا 2008 را برای رانندگی خودکار به رانندگان آلمانی توصیه نماید. همچنین این اتومبیل با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت سرعت و صرفا با دوربین و لیزر قادر است علامت ها و اشارات راهنمایی و رانندگی کنار جاده، خطوط خط کشی و سختی ها را تشخیص دهد. بعضی از رانندگان از سیستم کروز در اختیار گرفتن تطبیقی استفاده می نمایند که به راننده اجازه میدهد تا سرعت خود را تهیه و تنظیم کند. این سیستم از لیزر جهت شناسایی مسافت هر وسیله نقلیه در جلو به کارگیری می نماید و به صورت خودکار سرعت ماشین را به محض نزدیک شدن به خودروی جلویی کاهش میدهد. یکی دیگر از سیستم های در حال پیش رفت این است که خودروها به صورت بی سیم به یکدیگر متصل باشند.

درصورتی که خودرویی وضعیت لغزنده ای را در سر پیچ شناسایی نماید، خودروی پشتی داده های حتمی را اخذ کرده و سرعت خود را کم می نماید. در سود سیستم در اختیار گرفتن جاذبه در‌این مواقع وارد کار می شود. به علاوه، این سیستم میتواند به کمک اخذ سیگنال مرتبط با تخت گاز خودروهای دیگر حالت ترافیکی را فهم و شعور کرده و مسیرهای جایگزین را توصیه دهد. ممکن است سیستم پارک خودکار فعلا خیلی زیاد به نظر رسد، البته در واقع میتواند گام‌ بعدی در دگرگون سازی فن آوریهای خودکار باشد. به یاد داشته باشیم که کیسه هوا هم روزی آپشن بود.

 فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو کار آی فور cari4

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی