لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی ماشین | لوازم یدکی خودرو | لوازم یدکی

ارائه انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی و وارداتی ، خودرو های اروپایی و چینی و خودرو های آمریکایی ، Cari4.Com بزرگترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو
لوازم موتور خودرو
بدنه خودرو
رینگ و لاستیک
لوازم جانبی خودرو
لوازم داخلی خودرو
انواع چراغ جلو و چراغ عقب خودرو
لوازم مصرفی خودرو
برند های خودرو : بنز ، بی ام و ، تویوتا ، کیا ، هیوندای ، انواع خودرو های چینی
انواع خودرو های آلمانی و فرانسوی

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درین ورقه قصد داریم تا با گونه های چراغ خودرو بیشتر آشنا شویم . چراغ ها نیز همانند بقیه اثاثیه دارنده استانداردهای مختص خودشان می‌باشند . ولی در‌این مقاله قصد داریم تا به صورت تخصصی به بررسی چراغ های خودرویی بپردازیم .

قبلی از بررسی چراغ ها خوب تر است با اشکال رنگ نوری و توان چراغ ها در خودروها بیشتر آشنا بشویم :

 

زردرنگ معمولی ( استاندارد ) : با این رنگ نوری بخش اعظم آشنا هستیم . به عبارتی رنگ نوری معمولی هر چراغ خودرویی .
سپید : بعضا از رانندگان برای زیبایی از چراغ هایی با رنگ نوری سپید استعمال می نمایند . این چراغ ها دارنده رویت کرد دوچندان پایینی می‌باشند . ولی برای بقیه رانندگان دارنده نوری زننده است و عمده رانندگان می‌پندارند دارنده رویت کرد بالایی است که اینگونه نیست .


هفت رنگ : این‌گونه چراغ ها از هر زاویه ای دارنده هم رنگ نوری میباشند و زیبایی خاصی دارا‌هستند البته غیراستاندارد می‌باشند و خوب تر است از این‌گونه چراغ ها به کارگیری نکنید .


چهار فصل : همان طور که از اسم آن پیداست , چراغ های چهارفصل خاص چهار فصل سال ( فصل بهار , فصل تابستان , فصل پاییز و فصل زمستان ) و برای وضعیت جویبار متعدد هستند . چراغ های چهارفصل دارنده رنگ نوری زردتری نسبت به چراغ های معمولی و استاندارد میباشند . در‌واقع هرچه روشنایی زردتر باشد روئت کرد راننده بالا میرود .


نایت بریکر لیزر : این نوع چراغ ها دارنده 130 درصد فروغ بیشتر نسبت به چراغ معمولی میباشد و دارنده پرتاب فروغ و روشنایی 40 متری هست . تکنولوژی این چراغ به‌این صورت است که با گرمایی درتوان چراغ معمولی نوری فوق العاده در اختیار راننده قرار میدهد .


حالا که با رنگ نوری چراغ ها آشنا شدیم خوبتر است یه خرده نیز در رابطه توان چراغ ها بدانید . توان استاندارد هر چراغ ۵۵ وات و حداکثر ۶۸ الی ۷۰ وات می‌باشدو این چراغ منحصر به فرد به کار گیری درداخل شهر میباشند و در جاده های در میان شهری و روستایی که روءیت کرد زیر است خوبتر است از از چراغ های توان بالا استعمال شود . البته مشکلی این جاست که با بالارفتن توان قدمت چراغ تحت می آید .

نکته : در هنگام استعمال از چراغ های توان بالا حتماً از فیش های منحصر و آفتامات به کار گیری نمائید )

 

لامپ خودرو اسرام H4

لامپ خودرو H4

لامپ خودرو H4
او‌لین چراغ که بیشتر رانندگان با آن آشنا می باشند چراغ هالوژنی سه فیش یا این که پرایدی است . کد جهانی این چراغ H4 است . این چراغ طوری است که فروغ بالا و ذیل آن در باطن چراغ میباشد . این چراغ همینطور در خودروهایی نظیر L90 , پژو 405 , MVM 110 و … استعمال می شود . در نشانه گر و اشاره گر وانت هم از این چراغ به کارگیری میشود اما بایستی اعتنا داشت که جور پیکانی آن گرد می باشد و در هنگام خرید می بایست به آن اعتنا داشته باشید .

 

لامپ خودرو اسرام H7

لامپ خودرو اسرام H7

لامپ خودرو H7
به چراغ هایی که دارنده دو فیش هستند , چراغ های H7 میگویند . به‌این چراغ ها در بازار کشور ایران هم پرشیایی هم گفته میگردد . استعمال این چراغ ها در پراید های تازه ۱۱۱ , ۱۳۲ و هم پژو ۲۰۶ , پژو پارس , سمند و … میباشد . همینطور دربعضی از اتوبوس ها و تریلرها هم از این چراغ استعمال میشود البته با ولتاژ ۲۴ ولت .

 

لامپ خودرو ایگل H1

لامپ خودرو ایگل H1

لامپ خودرو H1
به چراغ هایی که در انتهای خویش دارنده یک فیش هستند H1 می‌گویند . معمولاً از این چراغ برای مه شکن های پژو پارس و پژو ۲۰۶ و … به کارگیری میگردد .

 

لامپ خودرو H3

لامپ خودرو h3
همانند چراغ H1 است ولی با این تفاوت که تک فیش آن سیم دار است و به آن چراغ فیش دار نیز گفته میگردد . این چراغ در مه شکن های بعضا از سمند ها به کار گیری می شود .

هم اکنون خوبتر است بریم سراغ چراغ های هشدار مانند راهنما و لامپ ترمز .

سایت فروشگاهی لوازم یدکی خودرو Cari4.com

 

  • Saeed ghods
  • ۰
  • ۰


در دنیای نو گونه های و اقسام وسایل نقلیه وجود دارا هستند و هر روز نیز به تنوع آن‌ها بیشتر میشود .
یک کدام از این سبک های متعدد , وسایل نقلیه ROAD - OFF یا این که وسایل نقلیه بیرون از جاده می‌باشند , که یکی مهمترین آن‌ها ATV یا این که به عبارتی موتور چهارچرخ می باشد .

موتور چهار چرخ
بطور کلی بوسیله ی نقلیه ای که ۴ چرخ داشته باشه و راکب مانند موتور سیکلت روی زین جوری می نشیند که دو پای راننده در دو طرف زین قرار می گیرد و امر بصورت افقی در جلوی راننده جای دارد , موتور چهارچرخ گفته میشود .
موتور چهارچرخ غالبا وسیله ای برای به کار گیری در محیط های بیرون از جاده میباشد و در اکثری از جاهای عالم جنبش با این وسیله در جاده های قانونی میهن ممنوع است .
بطور همگانی موتور چهارچرخ تنها برای سواری یک نفر پباده سازی شده البته در موردها مختص مدلهای ۲ نفره نیز موجود هست که راننده به همراه یک سرنشین میتوانند از سواری این وسیله ی نقلیه لذت ببرند .

موتورهای چهارچرخ غالبا به سه جور ی حیاتی جدا سازی میگردند :

۱ _ موتورهای کوچک کودک گانه ( kids Atv )

موتورهایی با حجم موتور پایین ۱۲۵ سی سی و سرعت و توان زیر جهت استعمال کودک ها و نوجوان ها می‌باشد .


۲ _ موتورهای اسپورت ( Sport Atv )

موتورهای ورزشی با وزن نسبتا کم و عجله بالا , عموما دنده غیراتوماتیک برای مسابقات ورزشی و پریدن و حرکات نمایشی هست .

همانگونه که از نام این نوع موتور چهارچرخ معین می‌باشد , این وسیله منحصربه‌فرد سواری در پیست و محیط های ورزشی پباده سازی شده‌است .

قیمت موتور چهار چرخ ارزان


شرکت ها معروفی همچون یاماها , هوندا , کاوازاکی , سوزوکی و . … در حجم های متفاوت از ۵۰ سی سی تا ۷۰۰ سی سی , این موتورها را پباده سازی و ساخت می نمایند که برای سنین گوناگون و مسابقات گوناگون درست شده گردیده اند و عموما موتورهای ۲۵۰ سی سی به بالا تحت عنوان موتورهای منحصر رانندگی در پیست و مسابقات به کار گیری می شود .


در‌حالتی که عشق و علاقه مند به گاز دادن و بدور زدن های ناگهانی و پریدن با موتور چهارچرخ میباشید , مسلما این سبک از موتور چهارچرخ مورد‌علاقه شما خواهد بود .

پباده سازی ایرودینامیک این مدل موتور چهارچرخ در ظاهر موتور به عینه دیده میشود .
نکات مهمی در پباده سازی و ساخت موتورهای چهارچرخ ورزشی در حیث گرفته شده‌است که از جمله آنان می شود به وزن سبک و سیستم تعلیق کارآمد اشاره نمود .
وزن سبک موتور چهارچرخ بعلاوه یک سیستم تعلیق عالی منجر می شود که راننده در عجله گیری , پریدن ها , هندلینگ در حین به دور زدن در پیچ های تند و موردها شبیه , بضاعت بیشتری داشته باشد و این فرمان یکی مهم ترین نکات در مسابقات سرعت است .

موتور های چهارچرخ ورزشی در اغلب از باکس دنده دستی , جهت در اختیار گرفتن بیشتر راننده بر روی سرعت و عجله منفعت می‌برند .
سیستم انتقال توان به چرخ ها در موتورهای چهارچرخ ورزشی بصورت زنجیر و شمسی است .
در مسابقات رالی دارای اسم و رسم عالم نظیر رالی داکار , با تغییر تحول در موتورهای چهارچرخ ورزشی آنها‌را تبدیل به موتورهای رالی می نمایند .

۳ _ موتورهای یوتیلیتی ( Atv Utility )

همان گونه که از نام این وسیله پیداست یه وسیله ی تمامی کاره برای رانندگی در خارج جاده است .
مشخصه این موتور جابجایی کم در یاری فنرها , موتورهای دوچندان توانمند و تجهیزات حمل توشه در آنهاست .
به واسطه ی جور پباده سازی و توان بالای این موتورها در مزارع و دامداری ها این وسیله مورد استعمال قرار میگیرد .


موتورهای کاربردی برای عمل در مزارع و فضای سبز گردی و مصارف نظامی و کمک و نجات و … با اقتدار حمل وسایل مازاد است . همینطور به دلیل داشتن تجهیزات حمل امکانات در درختان گردی و کمپینگ هم کاربرد فراوانی داراست .


به دلیل وجود دو


موتور چهار چرخ


مواقعی که نیازهست به توجه با آن‌ها آشنا گردید عبارتند از :

۱ _ اهرم ترمز عقب
۲ _ اهرم ترمز جلو
۳ _ اهرم گاز ( این اهرم در موتور چهارچرخ با موتورسیکلت کامال متعدد بوده و با انگشت شصت سمت راست در دست گرفتن می شود )
۴ _ سوییچ روشن و خاموش کردن
۵ _ شیر بنزین
۶ _ ساسات
۷ _ دکمه خاموش کردن واجب
۸ _ درب باک
۹ _ دکمه آغاز یا این که هندل
۱۱ _ دکمه روشن خاموش کردن لامپ
۱۲ _ سوییچ نوروفروغ بالا و تحت

۱۳ _ اهرم دنده عقب
۱۴ _ اهرم یا این که گونه دنده
۱۵ _ کلید یا این که اهرم قفل دفرانسیل ( در صورت وجود )

بعداز شناخت بی نقص با تک تک این اجزا از روش دفترچه راهنمای همراه , نوبت به ارزیابی کردن فلاپ موتور چهارچرخ می رسد . این فعالیت علاوه بر این که مشکلات ناشی از فساد موتور چهارچرخ در مسیر را کم مینماید بلکه سبب میشود که قدمت کارکرد موتور بیشتر شود .

ابتدا در دست گرفتن چرخ ها و لاستیک موتور چهار چرخ :

مدام باد لاستیکها رو به مقدار ی پیشنهاد شده در دفترچه تهیه فرمائید . حتما بررسی نمایید که چرخ های سمت راست و چپ فشاری متساوی داشته باشند . در شرایطی‌که این فشار متعادل نباشد موتور چهارچرخ در هنگام تکان به یک سو کشیده میشود . در صورتیکه باد لاستیک ها بیش تر از مقدار کم باشد , در اثر عبور از سختی ها قابلیت و امکان جراحت وصال به حلقه و لاستیک موجود هست .
باد بسیار لاستیک ها به خویش لاستیک زخم میرساند . دقت داشته باشید که عدم بالانس مطلوب باد لاستیک سبب کاهش در دست گرفتن شما بر روی دستور می شود . برای مقدار گیری ظریف باد لاستیک ها از فشارسنجی در بازه زمانی مقدار گیری ۲ تا ۶ PSI استعمال نمایید . فشار سنج های خودرویی که برای فشار بالا درست شده گردیده اند درین مدت ظریف نیستند .
به لاستیک های خویش توجه نمایید که خراشیدگی و یا این که سوراخی که منجر نشت باد باشد , بر روی آن وجود نداشته باشد .
برای دوری از خطرها احتمالی پیچ های چرخ و محورها را تحلیل فرمائید که سفت بسته شده باشد . جلوبندی موتور چهارچرخ از بالا با وزن خویش فشار وارد نمائید و دقت فرمایید که اتصالات چرخ دارنده لقی و آزادی بیش تر از مقدار در جنبش نباشند .

لوازم یدکی موتور چهار چرخ

در دست گرفتن ها :
گاز :

از جنبش قابل انعطاف و سوای خلل اهرم گاز اطمینان نتایج فرمایید . با انگشت شصت خویش به آرامی آنرا جنبش دهید و رها نمایید تا خویش به جای نخستین گشوده گردد .
دستور را کامال در سمت چپ خم کرده و مجدد آزمایش نمایید . همین فعالیت را در وضعیت امر کامال در سوی راست مجدا تکرار فرمائید .
سیم گاز را تحلیل فرمائید و درصورتیکه گل و لای روی آن است آنرا به طور کامل منزه فرمائید . پیچ محدودیت گاز را برای راننده متبوع تهیه و تنظیم فرمائید .
ترمزها :

ترمزها بخش مهمی از در دست گرفتن موتور چهارچرخ شمارا به عهده دارا‌هستند . اهرم ها و سیم ها را به اعتنا بررسی نمائید و
محل اهرم ها را بر پایه ی راحتی و در اختیار بودن تهیه فرمایید .
اهرم دنده :

اهرم دنده را بررسی فرمائید , این اهرم نباید مضاعف بالا یا این که ذیل باشد و بایستی به خیر به گیربکس موتور متصل باشد .
لامپ ها و سوییچ ها :
سوییچ روشن و خاموش : از درستی همت این دکمه اطمینان نتیجه ها نمائید و چندبار در فرآیند گرم کردن موتور آن را تست نمائید .
دکمه خاموش کردن ضروری : از این که این دکمه به صحت موتور را خاموش می نماید مطمئن گردید .
لامپ ها : در صورت وجود لامپ , همگی ی آنها‌را مورد بررسی قرار دهید .

روغن و بنزین :
گژ روغن را قبلی از روشن کردن موتور بررسی فرمایید .
مدام برای فاصله های طولانی با باک لبریز جنبش نمایید .
قبلی از تکان از عدم نشتی

  • Saeed ghods
  • ۰
  • ۰


میل تعادل ( به انگلیسی Anti - Roll Bar ) یا این که به قسم مکانیک ها و تعمیرکارها , میل موجگیر , یک میله از محصول فولاد است . گرد گیرتعادل لاستیکی و گوی کروی آن فلزی بوده و محیط آن از فولاد میباشد . در دو رمز دارنده بوش می‌باشد . بوش هم از دو مال پلاستیکی و فلزی می‌باشد که پلاستیکی ارتفاع قدمت فراوان یه خرده داراست . و فی مابین دو چرخ محور اتومبیل قرار می گیرد و دو چرخ را به یکدیگر متصل می‌کند . بوسیله دو اتصال محوری در دو طرف به شاسی اتومبیل هم پیوند می خورد و به طور معمول در تحت کاپوت خودرو قراردارد . یکی‌از اجزای جلوبندی اتومبیل است که در عمده موردها برای بالا بردن تعادل اتومبیل و خودداری از چپ شدن خودروها به عمل می‌روند . یا این که همان کاری که میل موجگیر انجام می‌دهد در اختیار گرفتن چرخش اتومبیل , زمان چرخش افتادن در دست اندازها و رانندگی کردن در سطح ها ناهموار است که سبب می شود خیلی از این تکان ها در اتاق احساس نشود .

 

میل موجگیر


میل موجگیر قسمتی از قطعاتی هست که در جلوبندی خیلی جراحت میبیند . در شرایطی‌که میل تعادل از نصیب گردگیرها , شکاف یا این که پاره شده باشد , گرد و خاک به داخلش شکافت کرده و سبب می شود گیربکس خودرو باطن سیبک کم آب شده و همت درستش را نداشته باشد .
نکته ایی که بایستی در خرید میل موجگیر به آن توجه کرد :
هنگامی نام جلوبندی میاید یکی‌از عوارض فساد قطعات جلوبندی صرفا دست اندازها می باشند . پارگی گردگیرها عموما کم کم پیش می‌آید اما در شرایطی‌که به هر علتی این قطعه وخیم شود یک کدام از بخش اعظم ترین علامت های فساد آن صدای تق تق و ضربه , در امر ماشین به ویژه موقع پیچیدن است .
در شرایطی که مکانیک خودروتون خاطرنشان کرد میل موجگیر وخیم شده , کافیست شما سیبک راز میل موجگیر را با دست حرکت بدهید که نباید لقی داشته باشد و می بایست صحیح راز جای خودش قرار گیرد . این نکته دربرگیرنده قطعات وارد شده هم می شود .
در‌حالتی که شما برای خودرویتان بدین قطعه احتیاج داشتید ما با شایسته ترین بها و کیفیت مو جود داریم و می‌توانید از مغازه اینترنتی ما خریدتان را انجام دهید . علاوه بر این قطعه ما در مغازه اینترنتی کارنو تمام اثاثیه یدکی ( کیا هیوندا و میتسوبیشی و بی وای دی ) را با شایسته ترین کیفیت و ارزش جانور داریم .

  • Saeed ghods
  • ۰
  • ۰


برای رانندگی در جاده برفی پیشنهاد های ذیل را به شوخی نگیرید :

 

جاده برفی

 

1 - پیش از جنبش , مشاهده کلی از شرایط خودرویتان داشته باشید و آن را به امکانات زمستانی مجهز نمائید .

2 - آهسته برانید . در زمستان به دلیل بارش برف و باران و یا این که کولاک در جاده‌ها بایستی با سرعت کمتری رانندگی کرد . 16 پیشنهاد حساس برای رانندگی در برف

3 - قبلی از تکان شیشه‌ اتومبیل , چراغ‌ها , راهنماها , سیستم گرمایش و سیستم تهویه را تماشا نمایید .

4 - در صورت قابلیت و امکان وسیله نقلیه خویش را به لامپ مه‌شکن مجهز نمائید .

5 - در صورت بخارکردن شیشه جلو از دستگاه تهویه ماشین به کار گیری فرمائید و یا این که شیشه سمت راننده را پاره ای تحت آورید تا شیشه‌ها بخار نکند و رویت کرد کافی داشته باشید .

6 - در هوای برفی از زنجیر چرخ و یا این که لاستیک یخ‌شکن استعمال فرمائید .

7 - در صورت گرفتار شدن در برف و برای کاهش لغزش ماشین , می توانید باد لاستیک چهار چرخ خودروی خویش را کم نمایید

. 8 - در صورتیکه خودروی شما در برف توقیف شد , با دست برف ذیل لاستیک‌ها را خالی نمایید و در‌حالتی که آسفالت یخ زده بود از نمک و کیسه به کار گیری فرمائید . کیسه را تحت چرخ‌ها قرار دهید و به آرامی با دنده 2 تکان نمایید .

9 - در صورت جرم حجمی مه , اتومبیل را در جای قابل قبولی متوقف کرده و تاهنگامیکه مسافت ایمن از جلو قابل رویت نباشد تکان نکنید .

10 - در هوای برفی و بارانی از گردش و انحراف ناگهانی دوری کنید و بی‌موقع ترمز نکنید .

11 - از فشاردادن ناگهانی پا بر روی پدال گاز یا این که برداشتن فشار از روی آن , دوری کنید .

12 - در یک تراز لغزنده , زمانی که سرعت دارید از تغییر تحول ناگهانی به دنده سنگین وزن پرهیز کنید .

13 - در صورتی‌که به هر عاملی خودروی شما در گیر سرخوردگی شد , خودباوری داشته باشید و به خودتان مسلط باشید چون در غیر این صورت نمی‌توانید تصمیم صحت بگیرید . در هنگام سرخوردن خودرو از ترمز کردن بپرهیزید , ضربه زدن به ترمز بر روی یخ , چرخ‌ها را قفل می نماید و سبب ساز سر خوردن بیشتر می گردد .

14 - موقع سر خوردن ماشین , فرمان ماشین را سفت مهار کرده و به سمتی که عقب ماشین به آن سمت چرخیده , فرمون را بچرخانید .

15 - خوب تر است ماشین را در هنگام لیز تناول کردن در موقعیت دنده‌سنگین نگه دارید و از خلاص کردن آن بپرهیزید چون ماندن دراین‌صورت به کم شدن سرعت یاری می‌نماید و حداکثر در اختیار گرفتن را به رانندگی میدهد .

16 - از رانندگی با سریع و سبقت‌گرفتن در جاده برفی شدیدا بپرهیزید .

 

فروشگاه cari4 ارائه دهنده انواع سپر خودرو

  • Saeed ghods
  • ۰
  • ۰

۱ . برخورد با پشت خودرو های دیگر :
اگر چه تحت عنوان اولی چاره توصیه نمیشود , البته برخورد به سپر خودرو ماشین جلویی  , سرعت شما‌ را کاهش میدهد . در این‌حالت اتومبیلی را گزینش نمائید که نیز سرعت با شماست و از استحکام خیر و خوبی شامل است ( اما ضربه زدن به خودرو هایی با سرعت کمتر , منجر توقف ماشین و کاهش سرعت شدید شما می شود ) . قبلی از برخورد با بوق زدن آنها‌را متوجه خطر سازید . ضربه را به صورت بی واسطه وارد نمایید و از زدن ضربه های کشیدنی و دقیق پرهیز کنید . به این دلیل که در صورتی از کناره ضربه بزنید , منجر انحراف پیدا کردن هر دو ماشین از مسیر شده و شرایط خطرناکی را خلق و خوی می‌کنید . تا جایی که میتوانید سرعت شما می بایست آرام باشد . احتمال دارد انبان هوای خودرو شما خاموش باشد!

 

نگرفتن ترمز خودرو

۲ . یافتن مکانی مطلوب برای ساییدن یا این که تصادف : جاده را بررسی فرمائید تا یک نقطه ایمن برای سایش پیدا نمایید . در حالتی‌که کار کشته نیستید تا ماشین خویش را بطور بی نقص متوقف سازید , بدنبال یک محیط گشوده باشید ; جایی که بتوانید سوای برخورد با چیزی به تکان ادامه دهید .
۳ . در‌صورتی‌که تمام آیتم های ذکر شده در ابتدا موءثر واقع نشد , بدنبال چیزی برای تصادف باشید . شایسته ترین چیز کشف کردن یک برآمدگی پرپشت است که با ساییدن به آن سرعت خودرو را تا نصف کاهش دهید . در شرایطی‌که این برآمدگی را پیدا نکردید , دنبال علف های پرپشت باشید و در زمان آنان رانندگی نمائید تا سرعت شما کاهش یابد .
۴ . در صورتی‌که هیچکدام از این موردها پیدا نشد , به خاکی بکشید . اگر‌چه که جاده خاکی ( شنی یا این که ماسه ای ) ناپایدار است و سرعت شمارا به شدت کاهش میدهد . پس مراقب باشید .
در صورتیکه در‌پی یک محیط ایمن می‌گردید , جدول ها را گزینش نمائید البته به یک سری نکته دقت داشته باشید :
جدول کم عمق را تعیین فرمایید که بعد از برخورد با آن مجدد به راه‌بندان گشوده نگردید
امر را محکم بگیرید چون در اثر برخورد , در دست گرفتن ماشین از دست شما بیرون می شود

 

رعایت فاصله ایمنی خودرو

پیشنهاد ها :
۱ . فقط با ردوبدل لنت های ترمز در طول مطلوب و همینطور تماشا زمان ای تراز روغن ترمز , میتوانید از اکثری از این مورد ها خودداری کنید . در واقع شایسته ترین چاره , تماشا به موقع سیستم در اختیار گرفتن و اهمیت دادن به تغییرات آن است . خرید لنت ارزان بها ممکن است در بالا به نفع شما باشد , البته ممکن است موجب ساخت اتفاق ای غیرقابل جبران شود . پس در هنگام خرید فقط به ارزش لنت ترمز اعتنا نکنید و کیفیت آن را از فروشنده جویا گردید .
۲ . ترمز تصاحب کردن در سرازیری : در‌حالتی که در سرازیری تکان می‌کنید , از دریافت کردن ترمز بیش تر از حد دوری کنید . چون لنت های ترمز بیشتراز حد داغ می شود و سیستم ترمز از دست می‌رود . لذا در‌صورتی‌که نیاز به ترمز دارید , پاره ای ترمز نمایید , معکوس بکشید و ترمز را رها نمایید ; بعداز آنکه پاره ای جلوتر رفتید مجدد ترمز بگیرید و سرعت را کم فرمائید . هرگز بصورت پیوسته ترمز را نگه ندارید . در سرازیری از معکوس کشیدن و ترمز دستی بیشتر به کار گیری فرمایید .
۳ . چنانچه موتور خودرو در ترمز گیری به شما امداد نکرد و کماکان با به عبارتی سرعت به جنبش خاطر نشان کرد , ماشین را به مسیری رهنمایی فرمایید که موتور دود نماید . دنده را نیز خلاص نمایید . هر چند این فعالیت منجر زخم وصال به موتور می شود , ولی شما ایراد بزرگتری دارید .

۴ . بخش اعظمی از مشکلات سیستم ترمز در اثر گیر کردن چیزی در پایین پدال ها واقعه می‌افتد . بطری های آب معدنی , لوازم بازی , جام و … . مدام خودرو خویش را منزه نگاه دارید . از ریختن و نهادن وسایل بخصوص در حدود صندلی راننده اجتناب فرمایید . مدام جایی برای نهادن وسایل مایحتاج خویش در حیث بگیرید . همانند سبدهای منحصر به فرد مراقبت جام و بطری آب و موبایل .

۵ . در هنگام تکان هیچوقت ماشین های دنده خود کار را در موقعیت ( P ) یعنی “ بوستان ” قرار ندهید . این عمل سبب ساز قفل شدن خودکار دستور می شود و دیگر قاد به در اختیار گرفتن وسیله نقلیه نخواهید بود .

۶ . لامپ ترمز عقب علاوه بر آشکار کردن این که شما در حالا ترمز تصاحب کردن میباشید , نکته های دیگری را بازگو می نماید . گذشته از استارت به رانندگی حتماً این لامپ ها را در دست گرفتن نمایید . در صورتی با به چنگ آوردن ترمز روشن میگردند , سیستم ترمز مشکلی نخواهد داشت . ولی اعتنا نمائید که در حالتی که ناچار می باشید به شدت ترمز را بگیرید تا این لامپ ها روشن شوند , نصف اقتدار سیستم ترمز شما از دست رفته است . احتمالاً یا این که لنت های ترمز سایییده شده و یا این که روغن ترمز کم شده شده‌است . نکته بعدی درباره‌ی لامپ های ترمز این است که در حالتی که در زمان رانندگی به صورت خودکار روشن شدند , نشان از وجود نقص در سیستم ترمز است . به این ترتیب عمل عاقلانه , توقف خودرو در کم ترین زمان ممکن و در مکانی ایمن است .

۷ . لنت ترمز تر , توان ترمز گیری را به شدت کاهش میدهد . براین اساس در روزهای بارانی یا این که رد شدن از مکان های تر , شایسته ترین فعالیت روشن کردن لامپ های عقب , جنبش با دنده سنگین وزن و دریافت کردن ترمز کم است . هنگامی از حوزه‌ تر بیرون شدید ( و یا این که باران بند آمد ) جهت کم آب کردن لنت ها , کافی است تا مقداری ترمز را فشار دهید ( پدال را تا ته فشار ندهید . صرفا یه خرده که آن را تا نزدیک نقطه ترمز به دست آوردن فشار دهید ) . این فعالیت را جند توشه تکرار فرمایید و پدال را رها فرمائید تا لنت ها کم آب شوند . هشدارها :

۱ . معکوس کشیدن غیرمناسب منجر صدمه زدن به موتور می شود . بخصوص در صورتی‌که دنده عقب را جا بزنید . شما کاری را که ضروری است بایستی انجام دهید ; خیر هر کاری را .

۲ . هنگامیکه چیره به توقف خودرو شدید , تا زمانیکه مطمئن نشده اید که خلل حل شده , به هیچ وجه مجدد استارت به تکان نکنید .

۳ . هیچوقت در هنگام رانندگی و ترمز دریافت کردن , ماشین را خاموش نکنید به دلیل آنکه سیستم هیدرولیک و ترمز به موتور متعلق می باشند . در‌حالتی که خودرو را خاموش نمایید , سیستم هیدرولیک اقتدار پمپینگ ترمز را سه برابر ارتقا می‌دهد . براین اساس در وضعیت اظطرار , تنها سوئیچ را در وضعیت دوم ( چرخش تراز دوم سوئیچ ) قرار دهید . براین اساس سیستم تعلیق قفل نخواهد شد .

 

Crai4.Com بزرگترین سایت لوازم یدکی خودرو

  • Saeed ghods
  • ۰
  • ۰

از جمله امکانات و تجهیزات mvm x22 می‌توان به نکات زیر اشاره کرد :

کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای تمامی سرنشینان , گونی هوا SRS برای سرنشینان جلو , ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ مجهز به ABS و EBD , سیستم ضد سرقت ایموبلایزر , صفحه نمایش هشت اینچی لمسی , سیستم ثبت سرعت ( کروز در دست گرفتن ) , سنسور بوستان اتومبیل در عقب , دوربین مشاهده کرد عقب , بلوتوث , امکان اشتراک گذاری محتویات تلفن همراه و تبلت بر روی ورقه نمایشگر اتومبیل , رایانه سفری , سقف خودرو سانروف برقی , صندلی‌های چرمی دو رنگ , حلقه آلومینیومی 16 اینچی , سیستم تهویه الکتریکی , تهیه برقی آینه‌های جانبی , شیشه بالا بر برقی برای همگی درب‌ها و قابلیت تهیه و تنظیم صندلی راننده در شش جهت به صورت دستی .

ام وی ام ایکس 22

 

تجربه رانندگی
طول MVM X22 از تراز زمین به 18 سانتی متر میرسد که با کراس اوورهای مشهوری مثل کیا اسپورتیج برابری میکند , اگرچه به لطف پباده سازی هوشمندانه در دید ابتدا رمانتیک که تماشاچی منتقل میگردد چه بسا بیشتر از اسپرتیج به خودروهای شاسی بلند نزدیک است و می‌توان اذعان کرد که X22 یک راز و گردن مرتفع‌تر از رقیبی مثل ساندرو استپ او یا این که چانگان CS35 به حیث می‌رسد .


به هر روی بایستی خاطرنشان کرد که علیرغم توان خیر چندان دوچندان پیشرانه , پباده سازی گیربکس نسبت به تولیدات قبل چری با توجه بیشتری انجام یافته و این نکته را می شود به اکانت هوشمندی چینی ها در اعتنا به برخورد مشتریان گذاشت .
با دقت به ارتقاء طول راءس ثقل MVM X22 به طریق قابل توجهی از تراز زمین مسافت گرفته و این نکته ایست که در حین تغییر‌و تحول مسیرهای ناگهانی یا این که انجام حرکات نمایشی به وسیله راننده به دیده میاید .

در واقع وجود سامانه ESP در چنین خودرویی قادر است از پیدایش بخش اعظمی از حادثه ها دوری نماید البته متاسفانه این تکنولوژی در ورژن عرضه شده در بازار کشور‌ایران نصب نشده است .

mvm x22

ولی می بایست تاکید کرد که هندلینگ و ایستادگی ماشین برای انجام مانورهای معمولی و رانندگی روزانه قابل پذیرش به لحاظ می‌رسد و مهندسان چینی با محکم خیس کردن فنربندی از حرکات گهواره ای بدنه ( بادی رول ) کاسته اند .

در ورژن خودکار هم سعی گیربکس خودرو 4 سرعته قابل دفاع به لحاظ می‌رسد و برخلاف مثال های CVT , شم بهتری را به راننده منتقل می نماید , اگر‌چه که با گذر به دور موتور از حدود 5500 بدور بر دقیقه حجم صدای محل ورود به کابین شایان توجه به لحاظ می‌رسد البته طرز ردوبدل دنده ها و رغبت موتور به ارتقا بدور از نکات مثبت تخت‌گاز رفتن با X22 است که میتواند لحاظ مشتریان برنا را نیز در سمت خویش جلب نماید .

به عنوان مثال در آزمایش عجله مقایسه ای میان گونه های دنده دستی و خود کار , برتری ورژن دنده دستی چندان چشمگیر کمبود و این نکته حکایت از تلاش عالی جور اتومات در ردوبدل دنده ها دارااست .

در واقع برای مشتریانی که سرگرم ازدحام روزانه می باشند , گزینش ورژن خودکار سبب ساز نمیشود که بدون چاره به صرف لحاظ از امکان های دینامیکی شوند .

اما با دقت به عجله حدود 14 الی 15 ثانیه ای صفر تا صد , نمیتوان MVM X22 را یک اتومبیل برنا پسند آتشین تعریف کرد و بایستی برای به کارگیری از چنین القابی برای عرضه نوع های قدرتمندتر در آتی دست به دعا برداشت , البته می توان بیان کرد که‌این عجله نسبتا کُند برای رفت وآمد داخل شهری کفایت می نماید و در‌صورتی‌که از روش جاده های کفی و غیر کوهستانی به مسافرت بروید , فعالیت شما‌را در هجرت هم رویه خواهد انداخت .

مقابل ترمزها تلاش نیکی را از خویش به نمایش میگذارند و حتی‌د‌ر مواجهه با فشار سنگین وزن , اثری از کاهش توان یا این که تصعید شدن لنت ها چشم نمی‌شود .

رقبا و تولیدات شبیه
از جمله رقبای ایکس22 در بازار کشورمان که از دید ارزش و کلاس بدنه در جایگاهی شبیه و یا این که در حدود به‌این ماشین قرار دارا‌هستند , می‌توان به محصولاتی مثل : چانگان CS35 , برلیانس کراس C3 , رنو ساندرو استپ او , لیفانX50 و تا حدی لیفان X60 اشاره کرد .

ام وی ام X22

نقاط ضعف و قوت
نکات مثبت
طول فراوان از مرحله زمین
کارایی مطلوب سیستم تعلیق
ترمزهای پرقدرت
پباده سازی نسبتا زیبای بدنه و فضای داخلی
نکات منفی
صدای نسبتا فراوان پیشرانه به خصوص در دورهای بالا
ضرایب سبک دنده های گیربکس
عدم وجود سیستم در اختیار گرفتن ایستادگی ESP
پباده سازی صندلی‌ها می‌توانست خوبتر باشد

  • Saeed ghods